0

အာမုတ် အနာဂတ္တိကျမ်း - Amos Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi

အာမုတ် အနာဂတ္တိကျမ်း - Amos
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
=============
၁။ နိဒါန်း
က္ကသရေလနှင့် ယုဒနိုင်ငံတွင် လာဘ်ပေးလာဘ်ယူမှုမှာ
၈၀၀ ဘီစီခန့်တွင် အလွန်ကျယ်ပြန့်စွာဖြစ်ပေါ်နေခဲ့သည်။
ထိုအမှုအပေါ် ဘုရားသခင်၏လူများက ဆန့်ကျင်ပြီး တရား
စီရင်ခြင်းကျရောက်မည်ကိုကြေညာခဲ့သည်။ ထိုကာလတွင်
ပရောဖက် ( ၄ ) ဦး၏အရေးအသားများမှတ်တမ်းတင်ထား
ရာ၌ အဦးဆုံးသူမှာ အာမုတ်ဖြစ်မည်ဟု ယူဆရသည်။
အခြားသူများမှာ ဟောရှေ၊ဟေရှာယ နှင့် မိက္ခာတို့ဖြစ်ကြ
သည်။
၂။ ထိုခေတ်ကာလ၏ စရိတ်လက္ခဏာများ

က္ကသရေလတွင် ဒုတိယမြောက် ယေရောဗောင်မင်းကြီး
နှင့် ယုဒပြည်တွင် ဩဇိမင်းကြီးနန်းစံစဉ်က အာမုတ်သည်
ပရောဖက်ပြုခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ထိုစဉ် ဤဘုရင်နှစ်ပါးအားဖြင့်
က္ကသရေလ၊ နှင့် ယုဒအုပ်စိုးမှုမှာ မြောက်ဘက်တွင် ရှုရိမှ၊
တောင်ဘက် အဲဂုတ္တုပြည်အထိ၊ နှောက်ဘက်မှ ဖိလိတ္တိမှ၊
အရှေ့ဘက်တွင် အာမ္မုန်အထိ ကျယ်ပြန့်စေခဲ့သည် ( ၄ရာ
၁၄:၂၃-၂၇။ ၆ရာ ၂၆:၁-၁၅ )။ နိုင်ငံရေးနှင့် စီးပွားရေး၌
တိုးတက်မှုအားဖြင့် က္ကသရေလနှင့် ယုဒနိုင်ငံမှာ ကြွယ်ဝ
ချမ်းသာလာကြသည်။သို့ဖြင့် တစ်ချိန်တည်း၌ ဘာသာရေး
တွင် အားလျှော့လာပြီး အကျင့်စရိုက်များ ဆိုးဝါးလာသည့်
အခြေနေသို့ဖြစ်လာသည်။
ယခင်တုန်းက စိုက်ပျိုးရေးလုပ်ငန်းပေါ်တွင်တွင် အခြေ
ခံထားကြသည့် လူနေမှုဘဝမျိုးဖြစ်သည်။ သို့ရာတွင် ကုန်
သွယ်မှုလျင်မြန်စွာ တိုးတက်လာသည်နှငိ့အမျှ ကုန်သည်
များလည်း သူ့အသိုင်းအဝိုင်းတွင် သြဇာရှိလာကြသည်။
လယ်သမားများမှာ အဖိနှိပ်ခံရသည့်အခြေအနေသို့ဖြစ်လာ
ရသည်။ အစိုးရအဖွဲ့တွင် လာဘ်ပေးလာဘ်ယူမုများနှင့် စီး
ပွားရေးလောဘများ တိုးတက်လာခဲ့သည်။ လူနည်းစုသာ
ကြီးပွားလာပြီး လူများစုမှာ ဆင်းရဲဒုက္ခရောက်ကြရသည်။
အထက်တန်းလွှာများ ကြွယ်ဝခြင်း၊အာဏာရှင်ဆန်လာခြင်း
တို့ကြောင့် အောက်တန်းလွှာများအား အမြတ်ထုတ်ဖိနှိပ်
လာလေတော့သည်။တရားရုံးများ၌ပင် လာဘ်ပေးလာဘ်
ယူမှုများ ရှိသဖြင့် ဆင်းရဲသားများ အတွက် တရားမမျှတမှု
ရှိလေတော့သည်။
သိုးကျောင်းသား လယ်သမားတစ်ဦးဖြစ်သော အာမုတ်
သည် စာနာမှုမရှိသော ကုန်သည်များ၊ လာဘ်စားသောအ
ရာရှိများနှင့် ရင်ဆိုင်ရသဖြင့် ဆိုးရွားသောအခြေအနေကို
သိပြီး ဆန့်ကျင်ပြောဆိုသည် ( အာ ၁:၁၊၇:၁၄-၁၅ )။
ချမ်းသာငြွယ်ဝသူများ၏ ဇိမ်ခံမှုနှင့် လောဘကြီးမှုတို့ကို
ရှုတ်ချခဲ့သည်။ ချမ်းသာသူများက ဆင်းရဲသားတို့၏ ဥစ္စာ
ပစ္စည်းများအား လိမ်လည်ခြင်း၊ ဖိနှိပ်ခြင်းနှင့် မတရားမှုတို့
အားဖြင့် ရယူခဲ့ကြသည်( အာ ၂:၆-၇၊၃:၁၀၊၁၅၊၅:၁၀-၁၂။
၆:၄-၆၊ ၈:၄-၆ )။ဘာသာရေးဆိုင်ရာပွဲတော်များကို ကျင်ပ
နေကြသော်လည်း ဘုရားသခင်ကိုကြည်ညိုသောစိတ်ဖြင့်
မဟုတ်ဘဲဝတ္တရားအရလုပ်နေခြင်းမျိုးသော်၎င်း၊မတရားမှုလုပ်နေသမျှကာလပတ်လုံး ဘာသာရေးလုပ်ဆောင်ချက်
များကိုလည်း ဘုရားသခင်က ရွံမုန်းနေသည်( ၅:၂၁-၂၄၊
၈:၃၊၁၀ )။နိုင်ငံတော်မှာ ဆိုးရွားသောစီရင်ချက်သို့ ဦးတည်
ကျရောက်လာမည်ကို အာမုတ်ဟောကြားခဲ့သည်( ၆:၁၄၊
၇:၈-၉ )။
၃။ အာမုတ်၏ သတင်းစကား
က္ကသရေလ၏ စီးပွားရေ၊ကုန်သွယ်ရေးပြုလုပ်ရာ အဓိက အိမ်နီးချင်းနိုင်ငံများအပေါ် ဘုရားသခင်၏ တရားစီရင်ခြင်း
ကျရောက်မည့်အကြောင်း ဦးစွာ အာမုတ်ကြေညာခဲ့သည်။
( အာ ၁:၁-၂:၃)။ ဆထို့နောက် ယုဒနိုင်ငံအပေါ်မှာလည်း
ဘုရားသခင်၏ တရားစီရင်ခြင်းကျရောက်မည်ဖြစ်ကြောင်း
သတိပေးခဲ့သည်( အာ ၂:၄-၅ )။အထူးသဖြင့်ထိုအချိန်တွင်
အလွန်ဖောက်ပြန်ဆိုးဝါးနေသော ကာကသရေလနိုင်ငံအ
တွက် အာမုတ်စိုးရိမ်မူဖြစ်သည်( အာ ၂:၆-၁၆ )။
ဘုရားသခင်၏ ပရောဖက်တစ်ဦးအနေနှင့် ပြောစေလို
သမျှကို ပြန်လည်ကြေညာရန် အာမုတ်၌ တာဝန်ရှိနေသည်
( အာ ၃:၁-၈ )။အာမုတ်သည် က္ကသရေလပြည်၏မြို့တော်
ရှာမရိအား အကြောက်အရွံ့ကင်းမဲ့စွာ ပြစ်တင်ရှုတ်ချသည်
( အာ ၃:၉-၄:၃)။ ဘုရားသခင်၏သတိပေးမှုများကို ငြင်း
တန်နေသောလူများအား ပြစ်တင်ရှုတ်ချခဲ့သည်( ၄:၄-၁၃)။
ဘုရားသခင်က နောင်တရရန် သတိပေးတောင်ဆိုလေပြီး
( ၅:၁-၂၇ )၊ နောင်တမရလျှင် နိုင်ငံတော်မှာ တိုင်းတပါး၏
လက်ထဲသို့ ပျက်စီးရန် သေချာပေါက် ဦးတည်နေကြောင်း
သတိပေးခဲ့သည် ( ၆:၁-၁၄ )။
ဘုရားသခင်၏ သတိပေးမှုအပေါ် ပုန်ကန်နေသော
နိုင်ငံအပေါ် အကန့်သတ်မရှိကြောင်း ရှုပါရုံသုံးခုအားဖြင့်
အာမုတ်ကို ဖော်ပြခဲ့သည်( ၇:၁-၉ )။ ယဇ်ပုရောဟိတ်တစ်
ဦးက အာမုတ်၏ ကြေညာချက် တရားစီရင်ခြင်းအကြောင်း
ကိုငြီးငွေ့လာပြီး ရှင်လင်းပစ်ရန်ကြံစည်ပြီး သို့သော်လည်း
မအောင်မြင်ခဲ့ပေ(၇:၁၀-၁၇ )။အာမုတ်က ဘုရားသခင်ပေး
ထပ်မံပေးသည့် ရူပါရုံနှစ်ခုကိုဖော်ပြခဲ့သည်။
ပထမအနေဖြင့် က္ကသရေလသည် လမ်းဆုံးသို့ရောက်
လုနီးကြောင်းဖြစ်သည်( ၈:၁-၁၄)။ဒုတိယမှာ လွှတ်မြောက်
ရာလမ်းမရှိတော့ခြင်းဖြစ်သည် ( ၉:၁-၁၀ )။ အာရှုရိလူတို့
လက်ထဲ၌ကျရောက်ရန် ကြိုတင်သတိပေးခြင်းဖြစ်သည်။
၄။ နိဂုံး
သို့သော် ဖမ်းဆီးချုပ်နှောင်ခံရခြင်းဖြင့်ပြစ်ဒဏ်ခတ်ပြီး
နောင်တရကြသည့်အခါ ဘုရားသခင်က နိုင်ငံတော်ကို ပြန်လည်တည်ထောင်ပြီး က္ကသရေလလူများကို ပြန်လည်
ကောင်းချီးပေးမည် ( ၉:၁၂-၁၅ )။
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ


အာမုတ္ အနာဂတၱိက်မ္း - Amos
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
=============
၁။ နိဒါန္း
ကၠသေရလႏွင့္ ယုဒႏိုင္ငံတြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမွာ
၈၀၀ ဘီစီခန္႔တြင္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔စြာျဖစ္ေပၚေနခဲ့သည္။
ထိုအမႈအေပၚ ဘုရားသခင္၏လူမ်ားက ဆန္႔က်င္ၿပီး တရား
စီရင္ျခင္းက်ေရာက္မည္ကိုေၾကညာခဲ့သည္။ ထိုကာလတြင္
ပေရာဖက္ ( ၄ ) ဦး၏အေရးအသားမ်ားမွတ္တမ္းတင္ထား
ရာ၌ အဦးဆံုးသူမွာ အာမုတ္ျဖစ္မည္ဟု ယူဆရသည္။
အျခားသူမ်ားမွာ ေဟာေရွ၊ေဟရွာယ ႏွင့္ မိကၡာတို႔ျဖစ္ၾက
သည္။
၂။ ထိုေခတ္ကာလ၏ စရိတ္လကၡဏာမ်ား
ကၠသေရလတြင္ ဒုတိယေျမာက္ ေယေရာေဗာင္မင္းႀကီး
ႏွင့္ ယုဒျပည္တြင္ ဩဇိမင္းႀကီးနန္းစံစဥ္က အာမုတ္သည္
ပေရာဖက္ျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုစဥ္ ဤဘုရင္ႏွစ္ပါးအားျဖင့္
ကၠသေရလ၊ ႏွင့္ ယုဒအုပ္စိုးမႈမွာ ေျမာက္ဘက္တြင္ ရႈရိမွ၊
ေတာင္ဘက္ အဲဂုတၱဳျပည္အထိ၊ ေႏွာက္ဘက္မွ ဖိလိတၱိမွ၊
အေရွ႕ဘက္တြင္ အာမၼဳန္အထိ က်ယ္ျပန္႔ေစခဲ့သည္ ( ၄ရာ
၁၄:၂၃-၂၇။ ၆ရာ ၂၆:၁-၁၅ )။ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး၌
တိုးတက္မႈအားျဖင့္ ကၠသေရလႏွင့္ ယုဒႏိုင္ငံမွာ ႂကြယ္ဝ
ခ်မ္းသာလာၾကသည္။သို႔ျဖင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ ဘာသာေရး
တြင္ အားေလၽွာ့လာၿပီး အက်င့္စရိုက္မ်ား ဆိုးဝါးလာသည့္
အေျခေနသို႔ျဖစ္လာသည္။
ယခင္တုန္းက စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းေပၚတြင္တြင္ အေျခ
ခံထားၾကသည့္ လူေနမႈဘဝမ်ိဳးျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ကုန္
သြယ္မႈလ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္လာသည္ႏွငိ့အမၽွ ကုန္သည္
မ်ားလည္း သူ႔အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ၾသဇာရွိလာၾကသည္။
လယ္သမားမ်ားမွာ အဖိႏွိပ္ခံရသည့္အေျခအေနသို႔ျဖစ္လာ
ရသည္။ အစိုးရအဖြဲ႕တြင္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမုမ်ားႏွင့္ စီး
ပြားေရးေလာဘမ်ား တိုးတက္လာခဲ့သည္။ လူနည္းစုသာ
ႀကီးပြားလာၿပီး လူမ်ားစုမွာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ၾကရသည္။
အထက္တန္းလႊာမ်ား ႂကြယ္ဝျခင္း၊အာဏာရွင္ဆန္လာျခင္း
တို႔ေၾကာင့္ ေအာက္တန္းလႊာမ်ားအား အျမတ္ထုတ္ဖိႏွိပ္
လာေလေတာ့သည္။တရားရံုးမ်ား၌ပင္ လာဘ္ေပးလာဘ္
ယူမႈမ်ား ရွိသျဖင့္ ဆင္းရဲသားမ်ား အတြက္ တရားမမၽွတမႈ
ရွိေလေတာ့သည္။
သိုးေက်ာင္းသား လယ္သမားတစ္ဦးျဖစ္ေသာ အာမုတ္
သည္ စာနာမႈမရွိေသာ ကုန္သည္မ်ား၊ လာဘ္စားေသာအ
ရာရွိမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရသျဖင့္ ဆိုးရြားေသာအေျခအေနကို
သိၿပီး ဆန္႔က်င္ေျပာဆိုသည္ ( အာ ၁:၁၊၇:၁၄-၁၅ )။
ခ်မ္းသာႁငြယ္ဝသူမ်ား၏ ဇိမ္ခံမႈႏွင့္ ေလာဘႀကီးမႈတို႔ကို
ရႈတ္ခ်ခဲ့သည္။ ခ်မ္းသာသူမ်ားက ဆင္းရဲသားတို႔၏ ဥစၥာ
ပစၥည္းမ်ားအား လိမ္လည္ျခင္း၊ ဖိႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ မတရားမႈတို႔
အားျဖင့္ ရယူခဲ့ၾကသည္( အာ ၂:၆-၇၊၃:၁၀၊၁၅၊၅:၁၀-၁၂။
၆:၄-၆၊ ၈:၄-၆ )။ဘာသာေရးဆိုင္ရာပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္ပ
ေနၾကေသာ္လည္း ဘုရားသခင္ကိုၾကည္ညိဳေသာစိတ္ျဖင့္
မဟုတ္ဘဲဝတၱရားအရလုပ္ေနျခင္းမ်ိဳးေသာ္၎၊မတရားမႈလုပ္ေနသမၽွကာလပတ္လံုး ဘာသာေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္
မ်ားကိုလည္း ဘုရားသခင္က ရြံမုန္းေနသည္( ၅:၂၁-၂၄၊
၈:၃၊၁၀ )။ႏိုင္ငံေတာ္မွာ ဆိုးရြားေသာစီရင္ခ်က္သို႔ ဦးတည္
က်ေရာက္လာမည္ကို အာမုတ္ေဟာၾကားခဲ့သည္( ၆:၁၄၊
၇:၈-၉ )။
၃။ အာမုတ္၏ သတင္းစကား
ကၠသေရလ၏ စီးပြားေရ၊ကုန္သြယ္ေရးျပဳလုပ္ရာ အဓိက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားအေပၚ ဘုရားသခင္၏ တရားစီရင္ျခင္း
က်ေရာက္မည့္အေၾကာင္း ဦးစြာ အာမုတ္ေၾကညာခဲ့သည္။
( အာ ၁:၁-၂:၃)။ ဆထို႔ေနာက္ ယုဒႏိုင္ငံအေပၚမွာလည္း
ဘုရားသခင္၏ တရားစီရင္ျခင္းက်ေရာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သတိေပးခဲ့သည္( အာ ၂:၄-၅ )။အထူးသျဖင့္ထိုအခ်ိန္တြင္
အလြန္ေဖာက္ျပန္ဆိုးဝါးေနေသာ ကာကသေရလႏိုင္ငံအ
တြက္ အာမုတ္စိုးရိမ္မူျဖစ္သည္( အာ ၂:၆-၁၆ )။
ဘုရားသခင္၏ ပေရာဖက္တစ္ဦးအေနႏွင့္ ေျပာေစလို
သမၽွကို ျပန္လည္ေၾကညာရန္ အာမုတ္၌ တာဝန္ရွိေနသည္
( အာ ၃:၁-၈ )။အာမုတ္သည္ ကၠသေရလျပည္၏ၿမိဳ႕ေတာ္
ရွာမရိအား အေၾကာက္အရြံ႕ကင္းမဲ့စြာ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်သည္
( အာ ၃:၉-၄:၃)။ ဘုရားသခင္၏သတိေပးမႈမ်ားကို ျငင္း
တန္ေနေသာလူမ်ားအား ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ခဲ့သည္( ၄:၄-၁၃)။
ဘုရားသခင္က ေနာင္တရရန္ သတိေပးေတာင္ဆိုေလၿပီး
( ၅:၁-၂၇ )၊ ေနာင္တမရလၽွင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ တိုင္းတပါး၏
လက္ထဲသို႔ ပ်က္စီးရန္ ေသခ်ာေပါက္ ဦးတည္ေနေၾကာင္း
သတိေပးခဲ့သည္ ( ၆:၁-၁၄ )။
ဘုရားသခင္၏ သတိေပးမႈအေပၚ ပုန္ကန္ေနေသာ
ႏိုင္ငံအေပၚ အကန္႔သတ္မရွိေၾကာင္း ရႈပါရံုသံုးခုအားျဖင့္
အာမုတ္ကို ေဖာ္ျပခဲ့သည္( ၇:၁-၉ )။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္တစ္
ဦးက အာမုတ္၏ ေၾကညာခ်က္ တရားစီရင္ျခင္းအေၾကာင္း
ကိုၿငီးေငြ႕လာၿပီး ရွင္လင္းပစ္ရန္ၾကံစည္ၿပီး သို႔ေသာ္လည္း
မေအာင္ျမင္ခဲ့ေပ(၇:၁၀-၁၇ )။အာမုတ္က ဘုရားသခင္ေပး
ထပ္မံေပးသည့္ ရူပါရံုႏွစ္ခုကိုေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ပထမအေနျဖင့္ ကၠသေရလသည္ လမ္းဆံုးသို႔ေရာက္
လုနီးေၾကာင္းျဖစ္သည္( ၈:၁-၁၄)။ဒုတိယမွာ လႊတ္ေျမာက္
ရာလမ္းမရွိေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္ ( ၉:၁-၁၀ )။ အာရႈရိလူတို႔
လက္ထဲ၌က်ေရာက္ရန္ ႀကိဳတင္သတိေပးျခင္းျဖစ္သည္။
၄။ နိဂံုး
သို႔ေသာ္ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရျခင္းျဖင့္ျပစ္ဒဏ္ခတ္ၿပီး
ေနာင္တရၾကသည့္အခါ ဘုရားသခင္က ႏိုင္ငံေတာ္ကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ၿပီး ကၠသေရလလူမ်ားကို ျပန္လည္
ေကာင္းခ်ီးေပးမည္ ( ၉:၁၂-၁၅ )။
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...