0

ယေဇကျေလ - Ezekiel Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi

 9Dan
ယေဇကျေလ - Ezekiel
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန်း
( ၅၉၇)ဘီစီတွငိ ယုဒလူမျိုးတို့အား ဗာဗုလုန်ပြည်သို့ ဖမ်းဆီးချုပ်နှောင် ခေါ်ဆောင်သွားသူများထဲတွင် ယေဇကျေလဟူသော ယဇိပုရောဟိတ်ငယ်တစ်ပါးလည်း ပါဝင်ခဲ့သည်။ အသက်နှစ်ဆယ့်ငါးနှစ်သာရှိသေးသော ယဇ်ပုရောဟိတ်တစ်ဦးဖြစ်သညိ့အလျှောက် ယေရုရှလင်မြို့သို့ပြန်နိုင်ပြီး ဗိမာန်တော်တွငိ ယဇ်ပရောဟိတ်တာဝန်များ ထမ်းဆောင်နိုင်ရန် သူမျော်လင့်ထားမည်မှာ သံသယရှိနိုင်မည် မဟုတ်ပါ။ ဗာဗုလုန်ပြည်၌ ငါးနှစ်မျှကြာလာပြီးနှောက် ယေရုရှလင်မြို့သို့ ပြန်ရမည်မဟုတ်သေးကြောင်း ဘုရားသခင်က ထင်ရှားစေခဲ့သည်။ ဗာဗုလုန်ရှိ ဂျူးလူမျိုးတို့အတွက် ဘုရားသခင်၏ ပရောဖက် သို့မဟုတ် သတင်းယူဆောင်သူသာဖြစ်ရမည်( ယေဇ၁ ၁:၁-၃ ၊ ၂:၃၊၅၊၇ ၃:၄)။ သူ၏ ပရောဖက်ပြု ဟောကြားခြင်းများသည် နှစ်ဆယ့်နှစ်နှစ်မျှကြာခဲ့ပြီး( ယေဇ ၂၉:၁၇)။ သမ္မာကျမ်းထဲရှိ မိမိရေးသားခဲ့သော ယေဇကျေလအနာဂတ္တိကျမ်းတွင် အများဆုံး မှတ်တမ်းပြုထားသည်။
၂။ ယေဇကျေလ၏ ဟောပြောချက်

ဗ္ဗုလုန်၌ ယေဇကျေလ စတင်ဟေပြောချိန်တွင် ယေရုရှလင်မြို့တော် ဖျက်ဆီးခြင်းမခံရသေးပေ။ ယေရုရှလင်မြို့တွင် ကျန်ရစ်သူများနှငိ့ ဗာဗုလုန်သို့ ဖမ်းဆီခေါ်ဆောင်ခြင်းခံရသူတို့ အပြစ်ပြုလုပ်မှုကို ပြစ်တင်ဖော်ထုတိခဲ့သည်။ ယေဇကျေလ သတိပေးသည်မှာ ဗာဗုလုန်လူတို့သည်းမခံနိုင်သည့်အဆုံးတွင် ယေရညရှလင်မြို့ ဗိမာန်တော်ပါ ဖျက်ဆီးခြင်းခံရမည်( ယေဇ ၄:၁-၂၊ ၆:၁-၇၊ ၇:၅-၉)။ ယေဇကျေလ၏ တရားစီရင်ခြင်းနှငိ့ဆိုင်သညိ့ ပရောဖက်ပြုချက်များကို ယုံကြည်လက်ခံရနိ ပြည်နှင်ဒဏ်ခံရသူများက ငြင်းဆန်ခဲ့သော်လည်း ယေရုရှလင်မြို့တော်ကျဆုံးပြီးနောက်တွင် သူ့အားစစ်မှန်သော ပရောဖက် အဖြစ်လက်ခံလာကြသည်။ သူ၏ဟောပြောချက်များကို လူတို့လာရောက်နားထောင်ကြသော်လည်း သူ့အားစိတ်ဝင်စားဖွယ်ကောင်း၍ တစ်မူထူးခြားသူတစ်ဦးအဖြစ်သာ သတ်မှတ်ကာ ပရောဖက်ပြုချက်များကို အရေးယူလိုက်နာခြင်းမပြုကြပေ(ယေဇ ၃၃:၂၁၊၃၀-၃၃)။
ယေဇကျေလသည် တကယ်ပင် တစ်မူထူးခြားသူဖြစ်၍ သူ၏ဟောပြောချက်များအပေါ် သမားရိုးကျမဟုတ်သညိ့ အပြုအမူများဖြင့် သရုပ်ဆောင်ခဲ့သည်(ယေဇ၄:၁-၁၇၊ ၅:၁-၁၇၊ ၁၂:၁-၁၆)။ အလွန်စိတ်ဝင်စားဖွယ် ဥပမာကောင်းများပေးခဲ့ပြီး( ယေဇ၁၆:၁-၆၃၊ ၁၇:၁-၂၁၊ ၂၃:၁-၃၉) အလွန်ထူးဆန်းသော ရူပါရုံများအကြောင်း ပြန်ပြောကြားခဲ့သည်(ယေဇ ၁:၄-၂၈၊ ၈:၁-၁၁:၂၅၊၃၇:၁-၂၈)။ ယေဇကျေလသည် ပြစ်ဒဏ်စီရက်ခြင်းကျရောက်မည့်အကြောင်း ဟောကြားသူသက်သက် မဟုတ်ပေ။ ပါလတိနပြည်တွင် ပြန်လည်နေရာချထားပြီးနောက် ဘုရားသခင်၏ လူတို့အတွက် ခေတ်သစ်ပြင်ဆင်ပေးခြင်းနှငိ့လည်း သက်ဆိုင်မှုရှိသည်။ ထူးခါးမှတ်သားဖွယ်အထိမ်အမှတ်အနေဖြင့် ပုံသဏ္ဍာန်ဆောင်ပြီး နောက်ဆုံး၌ မကောင်းမှုများပျက်စီးစေကာ ဘုရားသခင်၏လူတို့ အောင်မြင်မည့်အကြောင်း ပြောဆိုခဲ့သည်( ယေဇ ၃၈:၁-၃၉:၂၉)။ သူပုံဖော်သည့် ရွှေခေတ်တွင် တွေ့ရမည့်အမျိုးသားရေး စံပြအသက်တာတွင် မှန်ကန်သည့် ဘာသာရေးထုံးတမ်းများအရ အသေးစိတ်ဝတ်ပြုကိုးကွယ်ကြမည့်အကြောင်း ဖော်ပြထားသည်(ယေဇ ၄၀:၁-၄၈:၃၅)။
၃။ အနာဂတ္တကျမ်းတွင်ပါဝင်သောအကြောင်းအရာများ
ဘုရားသခင်၏ ဘုန်းကြီးသောစစ်ရထားရာဇပလ္လင်ရူပါရုံကိုမြင်ရပြီးနောက်(၁:၁-၂၈) ယေဇကျေလကို ခေါ်ကာ မိမိမှာကြားချက်များကို မိမိလူတို့ထံ ယူဆောင်သွားရန်နှင့် ထိုသူတို့သည် လွန်စွာခေါင်းမာကြောင်း ဘုရားသခင်က သတိပေးခဲ့သည်(၂:၁-၃:၂၇)။ ထို့နှောက် ယေရုရှလင်မြို့အပေါ် ဘုရားသခင်၏ တရားစီရင်ချက်ကို ယေဇကျေလ ကြေညာခဲ့သည်။ သရုပ်ဖော်ဆောင်သည့် သတင်းပေးချက်များအားဖြင့် ဝိုင်းထားခံရခြင်း၏ အကြောင်းရင်းမှာ ရုပ်တုဆင်းတုကိုးကွယ်ခြင်းကြောင့်ဖြစ်သည်(၆:၁-၁၄)။ ထိုစီရင်ချက်သည် မုချအမှန်ဖြစ်ပြီး ဗာဗုလုန်၏ တိုက်ခိုက်ခြင်းများကို တုန့်ပြန်တွန်းလှန်မှုများမှာ အချီးနှီးသာဖြစ်မည့်အကြောင်း ဖော်ပြခဲ့သည်(၇:၁-၂၇)။
ထို့နောက် အစီအစဉ်အလိုက်တွေ့မြင်ရသော ရူပါရုံများတွင် ယေဇကျေလအား ယေရုရှလင်မြို့သို့ ခေါ်ဆောင်ခြင်းခံရသကဲ့သို့ဖြစ်ပြီး ထိုမြို့တွင် ရုပ်တုဆင်းတုများကို ဗိမာန်တော်အတွင်း လူတို့ကိုးကွယ်နေကြကြောင်းတွေ့မြင်ရသည်(၈:၁-၈)။ မိမိ၏ လူသတ်အာဏာသားများကို ဘုရားသခင်က ယေရုရှလင်မြို့သို့ စေလွတ်စဉ်(၉:၁-၁၁) ဘုရားသခင်၏ ဘုန်းကြီးသော စစ်ရထားရာဇပလ္လင်သည် ထိုမြို့မှ ဝမ်းနည်းစာထွက်ခွာသွားကြောင်း မြင်တွေ့ရသည်(၁၀:၁-၂၂)။ ထိုမြို့ကျဆုံးရခြင်းအကြောင်းသည် ခေါင်ဆောင်များအပေါ်၌ အထူးတာဝန်ရှိ၍(၁၁:၁-၁၃) သစ္စာရှိသော လူနည်းစုကို ပျက်စီးခြင်းမှ ဘုရားသခင်စောင့်ရှောက်ခဲ့သည်(၁၁:၁၄-၂၅)။ နောက်ထပ် တိုး၍ သရုပ်ဖော်ခြင်းနှင့် ဟောပြောခြင်းဖြင့် သေချာပေါက်ကျရောက်မည့် ယေရုရှလင်မြို့အား ဝိုင်းရံခံရခြင်းနှင့် ပြည်နှင်ခံရခြင်းတို့ကို လေးနက်စေခဲ့ပြီး(၁၂:၁-၂၈)၊ ဖျက်ဆီးခြင်းခံရမည့် လူများအတွင်း မမှန်ကန်သော မျော်လင့်ချက်များကို ဖြစ်စေသည့် ပရောဖက်အတုများအား ပြစ်တင်ရှုတ်ချခဲ့သည်(၁၃:၁-၂၃)။ ရုပ်တုဆင်းတု ကိုးကွယ်သူများသည် ထိုက်သင့်သောအပြစ်ပေးခြင်းကို ယခု ခံရကြမည်( ၁၄:၁-၁၅:၈)။
တိုင်းပြည်တစ်ပြည်လုံးအနေနှငိ့ မိမိတို့အား မေတ္တာဖြင့် စောင့်ရှောက်ခဲ့သော ဘုရားသခင်အပေါ် သစ္စာမဲ့ခဲ့ပြီ(၁၆:၁-၃၆)၊ ဇေဒကိ မင်းကလည်း နိုင်ငံရေးလုပ်ဆောင်ချက်တို့၌ သစ္စာမဲ့စွာ လုပ်ဆောင်ခဲ့သည်(၁၇:၁-၂၄)။ ကျရောက်မည့် အပြစ်စီရင်ခြင်းကြောင့် မိမိကိုယ်မှတစ်ပါး အခြားသူများကို အပြစ်တင်စရာမရှိ(၁၈:၁-၃၂)သည်သာမက မည်သည့်ဘုရားကမျှ ၎င်းတို့အား ကယ်တင်နိုင်မည်မဟုတ်ပေ(၁၉:၁-၁၄)။ ဗာဗုလုန်ပြည်သို့ ပြည်နှင်ဒဏ်ခံရမည်မှာ သေချာနေပြီး(၂၀:၁-၂၆) ရုပ်တုကိုးကွယ်သော ညစ်ညူးမှုမှ စင်ကြယ်စေပြီးနောက် နဂိုအနေအထားအတိုင်း ပြန်၍ဖြစ်စေမည်(၂၀:၂၇-၄၄)။ ထပ်ဆင့် သတင်းပေးသည်မှာ ယေရုရှလင်မြို့အပေါ် ဗာဗုလုန်တို့၏ ကြောက်မတ်ဖွယ်ကောင်းသော တိုက်ခိုက်ခြင်းဖြစ်သည်(၂၀:၄၅--၂၁:၃၂)။ တိုင်းပြည်သည် ပြုပြင်၍ မရနိုင်သည်အထိ ဖောက်ပြန်ပျက်စီနေခြင်း(၂၂:၁-၂၃:၃၉)ကြောင့် ဖျက်ဆီးပစ်မှသာလျှင် အညစ်အကြေးများကို ဖယ်ရှားနိုင်မည်(၂၄:၁-၂၇)။
တိုင်းတစ်ပါးပြည်များနှင့် မြို့များဖြစ်ကြသည့် အမ္မုန်ပြည်၊မောဘပြည်၊ဧဒုံပြည်၊ ဖိလိတ္တိပြည်(၂၅:၁-၁၇)၊ တုရုမြို့(၂၆:၁-၂၈:၁၉) ဇိဒုန်မြို့( ၂၈:၂၀-၂၆)၊ အဲဂုတ္တုပြည်(၂၉:၁-၃၂:၃၂)၊ အသီးသီးတို့အပေါ် တရားစီရင်ချက်ချမှတ်ခြင်းကို မှတ်တမ်းပြုပြီးနောက် ယေဇကျေလက မိမိ၏တောက်တစ်ဆင့်လုပ်ငန်းစဉ်ကို ဖော်ပြရာ ပြည်နှင်းခြင်းမှ ပြန်လည်ရောက်ရှိလာမည့်သူတို့အား ပြန်လည်တည်ဆောက်ပေးရန်(၃၃:၁-၂၀)ဖြစ်သည်။ ယေရုရှလင်မြို့သည် ယခုအချိန်တွင်ကျဆုံးခဲ့ပြီးဖြစ်ပြီး (၃၃:၂၁-၃၃) က္ကသရေလပြည်သည် အတိတ်ကာလထက် သာလွန်ကောင်းမြတ်သော အုပ်ချုပ်မှုကို အနာဂတ်ကာလတွင် ရရှိမည့်အကြောင်း မျှော်မှန်နိုင်ပေသည်(၃၄:၁-၃၁)။ တိုင်းပြည်၏ ရန်သူကို ဖယ်ရှားခြင်းခံရပြီး(၃၅:၁-၁၅) ရှေးယခင်ကအတိုင်း ပြန်လည်ရောက်ရှိမည်မှာ အာမခံချက်ရရှိပြီဖြစ်သည်(၃၆:၁-၃၈)။"သေနေသည့်" ပြည်သည် တစ်ဖန်ရှင်သနမလာမည်ဖြစ်သည်(၃၇:၁-၂၈)၊ မိမိတို့၏ ရန်သူမှန်သမျှကို ဘုရားသခင်ချေမှုန်းပစ်မညိနေ့ကို လူတို့စောင့်မျှော်နိုင်မည်(၃၈:၁-၃၉:၂၉)။
၄။ နိဂုံး
ယဇ်ပုရောဟိတ်ဖြစ်ခြင်းကြောင့်လည်း ယေဇကျေလသည် အသစ်သောအသက်တာကို မြင်မိပြီး ထိုအသက်တာသစ်တွင် စံပြလောက်သော ဗိမာန်တော်၌ ဘုရားသခင်သည် မိမိလူတို့နှင့် နေထိုင်လျှက် လူတို့ကလည်း ဘုရားသခင်အား အမှန်တကယ်ပင် ကိုးကွယ်ဝတ်ပြုကြမည်။ ယေဇကျေလက ဗိမာန်တော်ကို ဖွဲ့နွဲ့ကာ(၄၀:၁-၄၂:၂၀) ဘုရားသခင်သည် ဗိမာန်တော်အတွင်း လာရောက်နေထိုင်လျှက်(၄၃:၁-၁၂) ဗိမာန်တော်အတွင်း၌ ဘုရားသခင်အား အလုပ်အကျွေးပြုစုမှုများ လုပ်ဆောင်ကြမည်(၄၃:၁၃-၄၄:၃၁)။
ယေဇကျေလ၏ တိကျစွာပြန်လည်တည်ထောင်သည့် အမျိုးသားရေးအသက်တာတွင် ယဇ်ပုရောဟိတ်များ၊ လေဝိလူတို့နှင့် ဘုရင်မင်းတိုဘအတွက် မြေတေရာကို တရားမျှတစွာ ခွဲဝေချထားပြီး၊ ဘာသာရေးဆိုင်ရာ အမျိုးသားပွဲတော်များ ကျင်းပရန် အစီအစဉ်အပြည့်အစုံရှိမည်(၄၅:၁-၄၆:၂၄)။ အသက်တာသည် ဘုရားသခင်မှလာသော မကုန်ဆုံးနိုင်သည့်ကျေနပ်မှုဖြစ်မည်(၄၇:၁-၁၂)။ မိမိတို့၏ မျိုးနွယ်စုအလိုက် ရသင့်သည့်နယ်မြေများကို က္ကသရေလမျိုးနွယ်စုတို့ ဝေစုအလိုက်ရကြမည်(၄၇:၁၃-၄၈:၂၉)။ ထိုအရာများထက် ထူးမြတ်သောကောင်းချီး မင်္ဂလာမှာ ဘုရားသခင်သည် ၎င်းတို့အထဲ၌ ထာဝရအတူနေခြင်းဖြစ်သည်(၄၈:၃၀-၃၅)။
May God Bless You All.
သမ္မားကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ


ေယဇေက်လ - Ezekiel
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန္း
( ၅၉၇)ဘီစီတြငိ ယုဒလူမ်ိဳးတို႔အား ဗာဗုလုန္ျပည္သို႔ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ေခၚေဆာင္သြားသူမ်ားထဲတြင္ ေယဇေက်လဟူေသာ ယဇိပုေရာဟိတ္ငယ္တစ္ပါးလည္း ပါဝင္ခဲ့သည္။ အသက္ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္သာရွိေသးေသာ ယဇ္ပုေရာဟိတ္တစ္ဦးျဖစ္သညိ့အေလၽွာက္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ျပန္ႏိုင္ၿပီး ဗိမာန္ေတာ္တြငိ ယဇ္ပေရာဟိတ္တာဝန္မ်ား ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ သူေမ်ာ္လင့္ထားမည္မွာ သံသယရွိႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ဗာဗုလုန္ျပည္၌ ငါးႏွစ္မၽွၾကာလာၿပီးေႏွာက္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္ရမည္မဟုတ္ေသးေၾကာင္း ဘုရားသခင္က ထင္ရွားေစခဲ့သည္။ ဗာဗုလုန္ရွိ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔အတြက္ ဘုရားသခင္၏ ပေရာဖက္ သို႔မဟုတ္ သတင္းယူေဆာင္သူသာျဖစ္ရမည္( ေယဇ၁ ၁:၁-၃ ၊ ၂:၃၊၅၊၇ ၃:၄)။ သူ၏ ပေရာဖက္ျပဳ ေဟာၾကားျခင္းမ်ားသည္ ႏွစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္မၽွၾကာခဲ့ၿပီး( ေယဇ ၂၉:၁၇)။ သမၼာက်မ္းထဲရွိ မိမိေရးသားခဲ့ေသာ ေယဇေက်လအနာဂတၱိက်မ္းတြင္ အမ်ားဆံုး မွတ္တမ္းျပဳထားသည္။
၂။ ေယဇေက်လ၏ ေဟာေျပာခ်က္
ဗၺဳလုန္၌ ေယဇေက်လ စတင္ေဟေျပာခ်ိန္တြင္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဖ်က္ဆီးျခင္းမခံရေသးေပ။ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္ က်န္ရစ္သူမ်ားႏွငိ့ ဗာဗုလုန္သို႔ ဖမ္းဆီေခၚေဆာင္ျခင္းခံရသူတို႔ အျပစ္ျပဳလုပ္မႈကို ျပစ္တင္ေဖာ္ထုတိခဲ့သည္။ ေယဇေက်လ သတိေပးသည္မွာ ဗာဗုလုန္လူတို႔သည္းမခံႏိုင္သည့္အဆံုးတြင္ ေယရညရွလင္ၿမိဳ႕ ဗိမာန္ေတာ္ပါ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရမည္( ေယဇ ၄:၁-၂၊ ၆:၁-၇၊ ၇:၅-၉)။ ေယဇေက်လ၏ တရားစီရင္ျခင္းႏွငိ့ဆိုင္သညိ့ ပေရာဖက္ျပဳခ်က္မ်ားကို ယံုၾကည္လက္ခံရနိ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ခံရသူမ်ားက ျငင္းဆန္ခဲ့ေသာ္လည္း ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ေတာ္က်ဆံုးၿပီးေနာက္တြင္ သူ႔အားစစ္မွန္ေသာ ပေရာဖက္ အျဖစ္လက္ခံလာၾကသည္။ သူ၏ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို လူတို႔လာေရာက္နားေထာင္ၾကေသာ္လည္း သူ႔အားစိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္း၍ တစ္မူထူးျခားသူတစ္ဦးအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ကာ ပေရာဖက္ျပဳခ်က္မ်ားကို အေရးယူလိုက္နာျခင္းမျပဳၾကေပ(ေယဇ ၃၃:၂၁၊၃၀-၃၃)။
ေယဇေက်လသည္ တကယ္ပင္ တစ္မူထူးျခားသူျဖစ္၍ သူ၏ေဟာေျပာခ်က္မ်ားအေပၚ သမားရိုးက်မဟုတ္သညိ့ အျပဳအမူမ်ားျဖင့္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္(ေယဇ၄:၁-၁၇၊ ၅:၁-၁၇၊ ၁၂:၁-၁၆)။ အလြန္စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ဥပမာေကာင္းမ်ားေပးခဲ့ၿပီး( ေယဇ၁၆:၁-၆၃၊ ၁၇:၁-၂၁၊ ၂၃:၁-၃၉) အလြန္ထူးဆန္းေသာ ရူပါရံုမ်ားအေၾကာင္း ျပန္ေျပာၾကားခဲ့သည္(ေယဇ ၁:၄-၂၈၊ ၈:၁-၁၁:၂၅၊၃၇:၁-၂၈)။ ေယဇေက်လသည္ ျပစ္ဒဏ္စီရက္ျခင္းက်ေရာက္မည့္အေၾကာင္း ေဟာၾကားသူသက္သက္ မဟုတ္ေပ။ ပါလတိနျပည္တြင္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားၿပီးေနာက္ ဘုရားသခင္၏ လူတို႔အတြက္ ေခတ္သစ္ျပင္ဆင္ေပးျခင္းႏွငိ့လည္း သက္ဆိုင္မႈရွိသည္။ ထူးခါးမွတ္သားဖြယ္အထိမ္အမွတ္အေနျဖင့္ ပံုသ႑ာန္ေဆာင္ၿပီး ေနာက္ဆံုး၌ မေကာင္းမႈမ်ားပ်က္စီးေစကာ ဘုရားသခင္၏လူတို႔ ေအာင္ျမင္မည့္အေၾကာင္း ေျပာဆိုခဲ့သည္( ေယဇ ၃၈:၁-၃၉:၂၉)။ သူပံုေဖာ္သည့္ ေရႊေခတ္တြင္ ေတြ႕ရမည့္အမ်ိဳးသားေရး စံျပအသက္တာတြင္ မွန္ကန္သည့္ ဘာသာေရးထံုးတမ္းမ်ားအရ အေသးစိတ္ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ၾကမည့္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္(ေယဇ ၄၀:၁-၄၈:၃၅)။
၃။ အနာဂတၱက်မ္းတြင္ပါဝင္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ား
ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းႀကီးေသာစစ္ရထားရာဇပလႅင္ရူပါရံုကိုျမင္ရၿပီးေနာက္(၁:၁-၂၈) ေယဇေက်လကို ေခၚကာ မိမိမွာၾကားခ်က္မ်ားကို မိမိလူတို႔ထံ ယူေဆာင္သြားရန္ႏွင့္ ထိုသူတို႔သည္ လြန္စြာေခါင္းမာေၾကာင္း ဘုရားသခင္က သတိေပးခဲ့သည္(၂:၁-၃:၂၇)။ ထို႔ေႏွာက္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕အေပၚ ဘုရားသခင္၏ တရားစီရင္ခ်က္ကို ေယဇေက်လ ေၾကညာခဲ့သည္။ သရုပ္ေဖာ္ေဆာင္သည့္ သတင္းေပးခ်က္မ်ားအားျဖင့္ ဝိုင္းထားခံရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ ရုပ္တုဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္(၆:၁-၁၄)။ ထိုစီရင္ခ်က္သည္ မုခ်အမွန္ျဖစ္ၿပီး ဗာဗုလုန္၏ တိုက္ခိုက္ျခင္းမ်ားကို တုန္႔ျပန္တြန္းလွန္မႈမ်ားမွာ အခ်ီးႏွီးသာျဖစ္မည့္အေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္(၇:၁-၂၇)။
ထို႔ေနာက္ အစီအစဥ္အလိုက္ေတြ႕ျမင္ရေသာ ရူပါရံုမ်ားတြင္ ေယဇေက်လအား ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ ေခၚေဆာင္ျခင္းခံရသကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး ထိုၿမိဳ႕တြင္ ရုပ္တုဆင္းတုမ်ားကို ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း လူတို႔ကိုးကြယ္ေနၾကေၾကာင္းေတြ႕ျမင္ရသည္(၈:၁-၈)။ မိမိ၏ လူသတ္အာဏာသားမ်ားကို ဘုရားသခင္က ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ ေစလြတ္စဥ္(၉:၁-၁၁) ဘုရားသခင္၏ ဘုန္းႀကီးေသာ စစ္ရထားရာဇပလႅင္သည္ ထိုၿမိဳ႕မွ ဝမ္းနည္းစာထြက္ခြာသြားေၾကာင္း ျမင္ေတြ႕ရသည္(၁၀:၁-၂၂)။ ထိုၿမိဳ႕က်ဆံုးရျခင္းအေၾကာင္းသည္ ေခါင္ေဆာင္မ်ားအေပၚ၌ အထူးတာဝန္ရွိ၍(၁၁:၁-၁၃) သစၥာရွိေသာ လူနည္းစုကို ပ်က္စီးျခင္းမွ ဘုရားသခင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္(၁၁:၁၄-၂၅)။ ေနာက္ထပ္ တိုး၍ သရုပ္ေဖာ္ျခင္းႏွင့္ ေဟာေျပာျခင္းျဖင့္ ေသခ်ာေပါက္က်ေရာက္မည့္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕အား ဝိုင္းရံခံရျခင္းႏွင့္ ျပည္ႏွင္ခံရျခင္းတို႔ကို ေလးနက္ေစခဲ့ၿပီး(၁၂:၁-၂၈)၊ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရမည့္ လူမ်ားအတြင္း မမွန္ကန္ေသာ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားကို ျဖစ္ေစသည့္ ပေရာဖက္အတုမ်ားအား ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်ခဲ့သည္(၁၃:၁-၂၃)။ ရုပ္တုဆင္းတု ကိုးကြယ္သူမ်ားသည္ ထိုက္သင့္ေသာအျပစ္ေပးျခင္းကို ယခု ခံရၾကမည္( ၁၄:၁-၁၅:၈)။
တိုင္းျပည္တစ္ျပည္လံုးအေနႏွငိ့ မိမိတို႔အား ေမတၱာျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေသာ ဘုရားသခင္အေပၚ သစၥာမဲ့ခဲ့ၿပီ(၁၆:၁-၃၆)၊ ေဇဒကိ မင္းကလည္း ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔၌ သစၥာမဲ့စြာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္(၁၇:၁-၂၄)။ က်ေရာက္မည့္ အျပစ္စီရင္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိကိုယ္မွတစ္ပါး အျခားသူမ်ားကို အျပစ္တင္စရာမရွိ(၁၈:၁-၃၂)သည္သာမက မည္သည့္ဘုရားကမၽွ ၎တို႔အား ကယ္တင္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ(၁၉:၁-၁၄)။ ဗာဗုလုန္ျပည္သို႔ ျပည္ႏွင္ဒဏ္ခံရမည္မွာ ေသခ်ာေနၿပီး(၂၀:၁-၂၆) ရုပ္တုကိုးကြယ္ေသာ ညစ္ညဴးမႈမွ စင္ၾကယ္ေစၿပီးေနာက္ နဂိုအေနအထားအတိုင္း ျပန္၍ျဖစ္ေစမည္(၂၀:၂၇-၄၄)။ ထပ္ဆင့္ သတင္းေပးသည္မွာ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕အေပၚ ဗာဗုလုန္တို႔၏ ေၾကာက္မတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ တိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္(၂၀:၄၅--၂၁:၃၂)။ တိုင္းျပည္သည္ ျပဳျပင္၍ မရႏိုင္သည္အထိ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီေနျခင္း(၂၂:၁-၂၃:၃၉)ေၾကာင့္ ဖ်က္ဆီးပစ္မွသာလၽွင္ အညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္ရွားႏိုင္မည္(၂၄:၁-၂၇)။
တိုင္းတစ္ပါးျပည္မ်ားႏွင့္ ၿမိဳ႕မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ အမၼဳန္ျပည္၊ေမာဘျပည္၊ဧဒံုျပည္၊ ဖိလိတၱိျပည္(၂၅:၁-၁၇)၊ တုရုၿမိဳ႕(၂၆:၁-၂၈:၁၉) ဇိဒုန္ၿမိဳ႕( ၂၈:၂၀-၂၆)၊ အဲဂုတၱဳျပည္(၂၉:၁-၃၂:၃၂)၊ အသီးသီးတို႔အေပၚ တရားစီရင္ခ်က္ခ်မွတ္ျခင္းကို မွတ္တမ္းျပဳၿပီးေနာက္ ေယဇေက်လက မိမိ၏ေတာက္တစ္ဆင့္လုပ္ငန္းစဥ္ကို ေဖာ္ျပရာ ျပည္ႏွင္းျခင္းမွ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာမည့္သူတို႔အား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေပးရန္(၃၃:၁-၂၀)ျဖစ္သည္။ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သည္ ယခုအခ်ိန္တြင္က်ဆံုးခဲ့ၿပီးျဖစ္ၿပီး (၃၃:၂၁-၃၃) ကၠသေရလျပည္သည္ အတိတ္ကာလထက္ သာလြန္ေကာင္းျမတ္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို အနာဂတ္ကာလတြင္ ရရွိမည့္အေၾကာင္း ေမၽွာ္မွန္ႏိုင္ေပသည္(၃၄:၁-၃၁)။ တိုင္းျပည္၏ ရန္သူကို ဖယ္ရွားျခင္းခံရၿပီး(၃၅:၁-၁၅) ေရွးယခင္ကအတိုင္း ျပန္လည္ေရာက္ရွိမည္မွာ အာမခံခ်က္ရရွိၿပီျဖစ္သည္(၃၆:၁-၃၈)။"ေသေနသည့္" ျပည္သည္ တစ္ဖန္ရွင္သနမလာမည္ျဖစ္သည္(၃၇:၁-၂၈)၊ မိမိတို႔၏ ရန္သူမွန္သမၽွကို ဘုရားသခင္ေခ်မႈန္းပစ္မညိေန႔ကို လူတို႔ေစာင့္ေမၽွာ္ႏိုင္မည္(၃၈:၁-၃၉:၂၉)။
၄။ နိဂံုး
ယဇ္ပုေရာဟိတ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္လည္း ေယဇေက်လသည္ အသစ္ေသာအသက္တာကို ျမင္မိၿပီး ထိုအသက္တာသစ္တြင္ စံျပေလာက္ေသာ ဗိမာန္ေတာ္၌ ဘုရားသခင္သည္ မိမိလူတို႔ႏွင့္ ေနထိုင္လၽွက္ လူတို႔ကလည္း ဘုရားသခင္အား အမွန္တကယ္ပင္ ကိုးကြယ္ဝတ္ျပဳၾကမည္။ ေယဇေက်လက ဗိမာန္ေတာ္ကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ကာ(၄၀:၁-၄၂:၂၀) ဘုရားသခင္သည္ ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း လာေရာက္ေနထိုင္လၽွက္(၄၃:၁-၁၂) ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း၌ ဘုရားသခင္အား အလုပ္အေကၽြးျပဳစုမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ၾကမည္(၄၃:၁၃-၄၄:၃၁)။
ေယဇေက်လ၏ တိက်စြာျပန္လည္တည္ေထာင္သည့္ အမ်ိဳးသားေရးအသက္တာတြင္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ား၊ ေလဝိလူတို႔ႏွင့္ ဘုရင္မင္းတိုဘအတြက္ ေျမေတရာကို တရားမၽွတစြာ ခြဲေဝခ်ထားၿပီး၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အမ်ိဳးသားပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပရန္ အစီအစဥ္အျပည့္အစံုရွိမည္(၄၅:၁-၄၆:၂၄)။ အသက္တာသည္ ဘုရားသခင္မွလာေသာ မကုန္ဆံုးႏိုင္သည့္ေက်နပ္မႈျဖစ္မည္(၄၇:၁-၁၂)။ မိမိတို႔၏ မ်ိဳးႏြယ္စုအလိုက္ ရသင့္သည့္နယ္ေျမမ်ားကို ကၠသေရလမ်ိဳးႏြယ္စုတို႔ ေဝစုအလိုက္ရၾကမည္(၄၇:၁၃-၄၈:၂၉)။ ထိုအရာမ်ားထက္ ထူးျမတ္ေသာေကာင္းခ်ီး မဂၤလာမွာ ဘုရားသခင္သည္ ၎တို႔အထဲ၌ ထာဝရအတူေနျခင္းျဖစ္သည္(၄၈:၃၀-၃၅)။
May God Bless You All.
သမၼားက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...