0

မာလခိ - MALACHI Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi

မာလခိ - MALACHI
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန်း
မာလခိ၏ အနက်ဓိပ္ပါယ်မှာ ဟေဗြဲဘာသာအားဖြင့် “ ငါ၏စေတမန် “ ဖြစ်သည်။ ကျမ်းအဖွင့်စာပိုက်တွင် “မာလခိ “ ဟူသော စကားလုံးကို လူတစ်ယေက်၏ နာမည်အဖြစ် မယူဆကြဘဲ ကျမ်းရေးသူမှာ ဘုရားသခင်၏ စစ်မှန်သော စေတမာန်တစ်ဦးအဖြစ် ယူဆကြသည်( မာလ ၃း၃ )။သို့သော်လည်း ကျမ်း၌ မိမိနာမည်နေရာတွင် မာလခိဟု ထည့်တွင်းဖော်ပြ ခဲ့ခြင်းသာဖြစ်သည်။
၂။ ကျမ်း၏နောက်ခံသမိုင်း

၅၃၉ ဘီစီတွင် ပေရသိဘုရင်မင်း၏ အမိန့်အရ ဗာဗုလုန်တို့၏ဖမ်းဆီးချုပ်နှောင်ခံထားရသော ဂျူးလူမျိုး များ ယေရုရှလင်မြို့သို့ပြန်လာကြရသည်။ မိမိတို့အတွင်း တစ်ဦးကိုတစ်ဦးအပေါ် မနာလိုမှုရှိနေခြင်းနှင့် ဒေသခံ လူတို့၏ ဆန့်ကျင်မှုများကြားကပင် ၅၁၆ ဘီစီတွင် ဗိမာန်တော်ကို ပြီးစီးအောင် ဂျူးတို့တည်ဆောက်နိုင်ခဲ့သည်။ သို့သော်လည်း ထိုအချိန်က ခွန်အားကြီးခေါင်းဆောင်ကောင်းများ၏နေရာတွင် အစားထိုးနေရာယူကြမည့်သူမှာ တစ်ယောက်မျှမရှိခြင်းကြောင့် နောင်လာမည့် မျိုးဆက်သစ်များ ဘုရားသခင်နှင့် ဝေးကွာလာခဲ့ကြရသည်။
၄၅၈ ဘီစီတွင် ပေရသိပြည်မှ ယေရုရှလင်မြို့သို့ ဧဇရအမည်ရှိသော ပရောဖက်တစ်ပါးရောက်ရှိလာပြီး ဂျူးလူမျိုးတို့အလွန်လိုအပ်သော ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများ ဦးစီးလုပ်ဆောင်ခဲ့ကြသည်(ဧဇ ရး၇၊၁၁-၂၆ )။ထို့နောက် ၄၄၅ ဘီစီတွင် ယုဒပြည်၏ အသစ်သောမြို့ဝင်အဖြစ် ပေရသိနိုင်ငံမှ ဂျူးလူမျိုး နေဟမိ ရောက်လာသည် (၂း၁-၈)။ ယေရုရှလင်မြို့တွင် ဘာသာရေးနှင့် လူမှုရေဒကိစ္စများ ကမောက်ကမဖြစ်နေခြင်းကြောင့် ဘုရားသခင်ထံသို့ လူများပြန်လာစေရန် ထိုသူနှစ်ဦးတို့ အတူတကွ အားထုတ်လုပ်ဆောင်ခုဲ့ကြသည် (နေ ၈း၁၊၈၊၉၊၁၂း၂၆-၃၈)။ ဧဇရနှင့် နေဧမိတို့၏ ပြုပြင်ပြောင်းလဲသည့် ကာလအတွင်း မိမိသတင်းစကာကို မာလခိသတင်းစကားယူဆောင် လာနေခြင်းဖြစ်မည်။ သူပရောဖက်ပြုသောအချိန်ကိုဖော်ပြထားခြင်းမရှိသော်လည်း သူပြစ်တင်ပြောဆိုခဲ့သော အပြစ်များမှာ ဧဇရာ နှင့် နေဟမိတို့ ဖြေရှင်းလဲ့ရသော အခြေနေများနဲ့ဆင်တူသည် ( မာလ ၂း၇-၉၊ဧဇ ၁၀း၁၈-၁၉၊ နေဟ ၁၃း၂၈-၂၉ )။ဂျူးလူမျုးတို့မှာ ိမိတို့တိုင်းပြည် ယေရုရှလင်မြို့သို့ ပြန်လည်ရောက်ရှိလာပြီး ဗိမာန်တော်၌ဝတ်ပြုခြင်းပုံမှန်လည်ပတ်နေခြင်းကြောင့် ဘုရားသခင်ထံမှ မရေတွက်နိုင်ငော ကောင်းကြီးမင်္ဂလာ များ ခံစားရကြမည်ဟု သူတို့ ယူဆကြသည်။ ဤသို့ချက်ချင်းမခံစားလာကြသည့်အခါ ဘုရားသခင်က သူတို့ကို အမှန်တကယ်ဂရစိုက်သေးသလားဟူ၍ သံသယဝင်ကြသည်။ ထိုခဲ့သို့ဖြစ်ရခြင်းမှာ မိမိတို့ဘက်မှ ချို့ယွင်ခြင်း၊ ညည်းတွားခြင်းတွေကြောင့်ဖြစ်သည်ဟ ုမာလခိတုန့်ပြန်သည်။သူတို့၏အပြစ်များကြောင့် ဘုရားသခင်၏မေတ္တာ တော် ရရှိခံစားရန်အဧန့်တားဖြစ်စေခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။သို့သော်လည်း လူတို့သည် မိမိတို့၏အပြစ်များကို ဝန်ခံခြင်း မရှိဘဲ မာလခိ၏သတင်းစကားကို ငြင်းပယ်ခဲ့ကြသည်။ ဘုရားသခင်၏ စေတမာန်ယူဆောင်လာသော သတင်း စကား စွပ်စွဲချက်ကို ခါးသီးစွာ ငြင်းဆိုခဲ့ကြသည် ( မာလ ၁း၂၆-၂၇၊၂း၁၇၊၃း၇၊၁၃ )။သို့သော် လူအချို့တို့မှာမူ ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့ရိုသေ လေးစားသော သူများရှိကြသည်။ ထိုသူများအတွက် အထူးပြုအားပေးသော သတင်းစကားများကို မာလခိ ယူတောင်လာခဲ့သည် ( မာလ ၃း၁၆-၁၇၊၄း၂ )။
၃။ ကျမ်းတွင်ပါဝင်သော အကြောင်းအရာများ အကျဉ်း
လူတို့က မိမိတို့အပေါ် ဘရားသခင် မေတ္တာမရှိဟူသော သူတို့၏ညည်းတွားခြင်းများကို ဘုရားသခင်၏ မေတ္တာတော်သည် မည်သည့်အခါမျှ ပစ်ပယ်ခြင်းမရှိကြောင်း မာလခိက ခိုင်မာသည့်အထောက်အထားများနင့် ပြသခဲ့သည် ( ၁း၁-၅ )။ သူတို့၏အတွင်း စိတ်ဝိညာဉ်မပျော်ရွှင်နိုင်ကြခြင်းမှာ သူတို့၏အပြစ်များကြောင့်သာဖြစ် ကြောင်း ပြခဲ့သည်။ ဘုရားသခင်အပေါ် သူတို့၏မှားယွင်းသည့် အတွေးစိတ်သဘောထားများကို နည်းအမျိုးမျိုး ဖြင့်ပြသလဲ့သည်။ ရှက်ဖွယ်ကောင်းသောသူတို့၏ ယဇ်ပူဇော်ခြင်းများ ( ၂း၁-၉ )၊ ကာမဖောက်ပြန်မှုဖြစ်သည့် အိမ်ထောင်ဘက်နှင့်ကာရှင်းကာ ရုပ်တုကိုးကွယ်သူများနှင့် အိမ်ထောင်ဖက်ပြုကြခြင်း ( ၂း၁၀-၁၆ ) ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်အပေါ် အခြေအမြစ်မရှိ ညည်းတွားခြင်းနှင့် ဘုရာသခင်နှင့်ထိုက်တန်သည့် ယဇ်များကို ပူဇော်ခြင်းမှ ပျက်ကွက်ခဲ့ကြခြင်း ( ၂း၁၇-၃း၁၈ ) ဖြစ်သည်။
လူတို့၏အမှုကိစ္စများတွင် ဘုရားသခင်ဝင်ရောက်စွက်ဖက်ကာ ဆိုးညစ်သောသူတို့အား ပြတ်သားစွာဖြင့် ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်မည့် ဘုရားသခင်၏ နေ့ရက်မကြမီကျရောက်လာမည်ကို ဖော်ပြသည်။ တစ်ချိန်တည်းတွင်ပင် မိမိလူများကို အသစ်သောကယ်တင်ခြင်းနှင့် ပျော်ရွှင်ခြင်း ဘဝအသက်တာသို့ ဘုရားသခင် ခေါ်ဆောင်သွား မည် ( မာလ ၄း၁-၆ )။
May God Bless You All.
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ


မာလခိ - MALACHI
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန္း
မာလခိ၏ အနက္္ဓိပၸါယ္မွာ ေဟျဗဲဘာသာအားျဖင့္ “ ငါ၏ေစတမန္ “ ျဖစ္သည္။ က်မ္းအဖြင့္စာပိုက္တြင္ “မာလခိ “ ဟူေသာ စကားလံုးကို လူတစ္ေယက္၏ နာမည္အျဖစ္ မယူဆၾကဘဲ က်မ္းေရးသူမွာ ဘုရားသခင္၏ စစ္မွန္ေသာ ေစတမာန္တစ္ဦးအျဖစ္ ယူဆၾကသည္္( မာလ ၃း၃ )။သို့ေသာ္လညး္ က်မ္း၌ မိမိနာမည္ေနရာတြင္ မာလခိဟု ထည့္တြင္းေဖာ္ျပ ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္သည္။
၂။ က်မ္း၏ေနာက္ခံသမိုင္း
၅၃၉ ဘီစီတြင္ ေပရသိဘုရင္မင္း၏ အမိန့္အရ ဗာဗုလုန္တို့၏ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေနွာင္ခံထားရေသာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳး မ်ား ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့ျပန္လာၾကရသည္။ မိမိတို့အတြင္း တစ္ဦးကိုတစ္ဦးအေပၚ မနာလိုမွုရွိေနျခင္းနွင့္ ေဒသခံ လူတို့၏ ဆန့္က်င္မွုမ်ားၾကားကပင္ ၅၁၆ ဘီစီတြင္ ဗိမာန္ေတာ္ကို ျပီးစီးေအာင္ ဂ်ဴးတို့တည္ေဆာက္နိုင္ခဲ့သည္။ သို့ေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္က ခြန္အားၾကီးေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမ်ား၏ေနရာတြင္ အစားထိုးေနရာယူၾကမည့္သူမွာ တစ္ေယာက္မွ်မရွိျခင္းေၾကာင့္ ေနာင္လာမည့္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ား ဘုရားသခင္နွင့္ ေဝးကြာလာခဲ့ၾကရသည္။
၄၅၈ ဘီစီတြင္ ေပရသိျပည္မွ ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့ ဧဇရအမည္ရွိေသာ ပေရာဖက္တစ္ပါးေရာက္ရွိလာျပီး ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို့အလြန္လိုအပ္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွုမ်ား ဦးစီးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္(ဧဇ ၇း၇၊၁၁-၂၆ )။ထို့ေနာက္ ၄၄၅ ဘီစီတြင္ ယုဒျပည္၏ အသစ္ေသာျမိဳ့ဝင္အျဖစ္ ေပရသိနိုင္ငံမွ ဂ်ဴးလူမ်ိဳး ေနဟမိ ေရာက္လာသည္ (၂း၁-၈)။ ေယရုရွလင္ျမိဳ့တြင္ ဘာသာေရးနွင့္ လူမွုေရဒကိစၥမ်ား ကေမာက္ကမျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ထံသို့ လူမ်ားျပန္လာေစရန္ ထိုသူနွစ္ဦးတို့ အတူတကြ အားထုတ္လုပ္ေဆာင္ခဳဲ့ၾကသည္ (ေန ၈း၁၊၈၊၉၊၁၂း၂၆-၃၈)။ ဧဇရနွင့္ ေနဧမိတို့၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသည့္ ကာလအတြင္း မိမိသတင္းစကာကို မာလခိသတင္းစကားယူေဆာင္ လာေနျခင္းျဖစ္မည္။ သူပေရာဖက္ျပဳေသာအခ်ိန္ကိုေဖာ္ျပထားျခင္းမရွိေသာ္လည္း သူျပစ္တင္ေျပာဆိုခဲ့ေသာ အျပစ္မ်ားမွာ ဧဇရာ နွင့္ ေနဟမိတို့ ေျဖရွင္းလဲ့ရေသာ အေျခေနမ်ားနဲ့ဆင္တူသည္ ( မာလ ၂း၇-၉၊ဧဇ ၁၀း၁၈-၁၉၊ ေနဟ ၁၃း၂၈-၂၉ )။ဂ်ဴးလူမ်ဳးတို့မွာ ိမိတို့တိုင္းျပည္ ေယရုရွလင္ျမိဳ့သို့ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာျပီး ဗိမာန္ေတာ္၌ဝတ္ျပဳျခင္းပံုမွန္လည္ပတ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဘုရားသခင္ထံမွ မေရတြက္နိုင္ေငာ ေကာင္းၾကီးမဂၤလာ မ်ား ခံစားရၾကမည္ဟု သူတို့ ယူဆၾကသည္။ ဤသို့ခ်က္ခ်င္းမခံစားလာၾကသည့္အခါ ဘုရားသခင္က သူတို့ကို အမွန္တကယ္ဂရစို္က္ေသးသလားဟူ၍ သံသယဝင္ၾကသည္။ ထိုခဲ့သို့ျဖစ္ရျခင္းမွာ မိမိတို့ဘက္မွ ခ်ိဳ ့ယြင္ျခင္း၊ ညည္းတြားျခင္းေတြေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟ ုမာလခိတုန့္ျပန္သည္။သူတို့၏အျပစ္မ်ားေၾကာင့္ ဘုရားသခင္၏ေမတၱာ ေတာ္ ရရွိခံစားရန္အဧန့္တားျဖစ္ေစခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။သို့ေသာ္လည္း လူတို့သည္ မိမိတို့၏အျပစ္မ်ားကို ဝန္ခံျခင္း မရွိဘဲ မာလခိ၏သတင္းစကားကို ျငင္းပယ္ခဲ့ၾကသည္။ ဘုရားသခင္၏ ေစတမာန္ယူေဆာင္လာေသာ သတင္း စကား စြပ္စြဲခ်က္ကို ခါးသီးစြာ ျငင္းဆိုခဲ့ၾကသည္ ( မာလ ၁း၂၆-၂၇၊၂း၁၇၊၃း၇၊၁၃ )။သို့ေသာ္ လူအခ်ိဳ ့တို့မွာမူ ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္ရြံ ့ရိုေသ ေလးစားေသာ သူမ်ားရွိၾကသည္။ ထိုသူမ်ားအတြက္ အထူးျပဳအားေပးေသာ သတင္းစကားမ်ားကို မာလခိ ယူေတာင္လာခဲ့သည္ ( မာလ ၃း၁၆-၁၇၊၄း၂ )။
၃။ က်မ္းတြင္ပါဝင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အက်ဥ္း
လူတို့က မိမိတို့အေပၚ ဘရားသခင္ ေမတၱာမရွိဟူေသာ သူတို့၏ညည္းတြားျခင္းမ်ားကို ဘုရားသခင္၏ ေမတၱာေတာ္သည္ မည္သည့္အခါမွ် ပစ္ပယ္ျခင္းမရွိေၾကာင္း မာလခိက ခိုင္မာသည့္အေထာက္အထားမ်ားနင့္ ျပသခဲ့သည္ ( ၁း၁-၅ )။ သူတို့၏အတြင္း စိတ္ဝိညာဥ္မေပ်ာ္ရႊင္နိုင္ၾကျခင္းမွာ သူတို့၏အျပစ္မ်ားေၾကာင့္သာျဖစ္ ေၾကာင္း ျပခဲ့သည္။ ဘုရားသခင္အေပၚ သူတို့၏မွားယြင္းသည့္ အေတြးစိတ္သေဘာထားမ်ားကို နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ျပသလဲ့သည္။ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းေသာသူတို့၏ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းမ်ား ( ၂း၁-၉ )၊ ကာမေဖာက္ျပန္မွုျဖစ္သည့္ အိမ္ေထာင္ဘက္နွင့္ကာရွင္းကာ ရုပ္တုကိုးကြယ္သူမ်ားနွင့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ျပဳၾကျခင္း ( ၂း၁၀-၁၆ ) ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္အေပၚ အေျခအျမစ္မရွိ ညည္းတြားျခင္းနွင့္ ဘုရာသခင္နွင့္ထိုက္တန္သည့္ ယဇ္မ်ားကို ပူေဇာ္ျခင္းမွ ပ်က္ကြက္ခဲ့ၾကျခင္း ( ၂း၁၇-၃း၁၈ ) ျဖစ္သည္။
လူတို့၏အမွုကိစၥမ်ားတြင္ ဘုရားသခင္ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ကာ ဆိုးညစ္ေသာသူတို့အား ျပတ္သားစြာျဖင့္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္မည့္ ဘုရားသခင္၏ ေန့ရက္မၾကမီက်ေရာက္လာမည္ကို ေဖာ္ျပသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ပင္ မိမိလူမ်ားကို အသစ္ေသာကယ္တင္ျခင္းနွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း ဘဝအသက္တာသို့ ဘုရားသခင္ ေခၚေဆာင္သြား မည္ ( မာလ ၄း၁-၆ )။
May God Bless You All.
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...