ယောလ - JOEL
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန်း
ယောလပရောဖက်ပြုသော အချိန်ကာလကို အတိကျဖော်ပြခြင်းမရှိဘဲ အဖြစ်အပျက်တစ်ခုတည်းကိုသာ အာရုစိုက်အောင်တွန်းအားပေးပြီး လေနက်စွာဖော်ပြနေသည်။ ကျိုင်းကောင်ကပ်ဘေူ ပြင်ထန်စွာကျရောက်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုသို့ဖြစ်နေရာမှာ ယေရုရှလင်မြိုဝန်းကျင်ဖြစ်နိုင်သည်။
၂။ ကျမ်း၏နောက်ခံသမိုင်း
ယောလကျမ်း၏ ပရောဖက်ပြုခြင်းကာလမှာ အတိကျဖော်ပြထားခြင်းမျိုုးမရှိသောကြောင့် အဖြစ်ပျက်ပုံ ရိပ်အပေါ်သုံးသပ်လျှင် က္ကသရေပြည်၌ ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်ခြင်းမျိုမဘဲ ရန်လိုသည့် ရှုရိလူတို့နှင့် ဗာဗုလုန်တို့လည်း ဖော်ပြထားခြင်းမျိုးမရှိပေ။ ထို့သို့ဖြင့် ဖြစ်နိုင်ခြေကာလ နှစ်မျိုးကိုဖော်ပြရှိသည်။
ပထမဖြစ်နိုင်ခြေကာလမှာ ၈၃၅-၈၃၀ ဘီစီခန့် ဘုရှင်ယောရှမင်းလက်ထက်အတွင်းဖြစ်နိုင်သည်။အခြား ပရောဖက်များ ဖော်ပြလေ့ရှိသောရှိသော တိုင်းပြည်ရန်ပြုလိုသည့်အခြေနေမျိုး ဖော်ပြခြင်းမရှိသောကြောင့်ဖြစ် သည်။ အုပ်ချုပ်နေသည့် ဘုရင်အကြောင် ယောလမဖော်ပြခြင်းမှာ ယင်းအချိန်က အစိုးရမျာ များသောအားဖြင့် ယဇ်ပရောဟိတ် ယောလဒလက်ထဲတွင်ရှိနေသည် ( ၄ရာ၁၁း၁-၂၁၊၁၂း၁)။ ယောယဒ၏ သိသာထင်ရှားခြင်းမှာ ဗိမာန်တော်နှင့် ဗိမာန်တော်ဝတ်တွင် ယောလအား စိတ်ပါဝင်စားစေခဲ့ခြင်းဖြစ်နိုင်သည် ( ယောလ ၁။၉၊၁၃၊၂း ၁၅-၁၇ )။
ဒုတိယဖြစ်နိုင်ခြေမှာ ဟဂ္ဂဲနှင့် ဇာခရိတို့အမှုဆောင်အပြီး ၅၂၀- ၅၁၀ ဘီစီ ယေရုရှလင်မြို့ ဗိမာန်တော်ကို ပြန်လည်တည်ဆောက်ပြီးချိန် ( ဇေ ၅း၁-၂၊၁၅ ) သို့မဟုတ် ၄၀၀ ဘီစီခန့် ဧဇရနှင့် နေဟမိတို့၏ပြန်လည်ပြုပြင် ပြောင်းလဲမှုပြုလုပ်ပြီးနှောက် မျိုးဆက်သစ်တစ်စုခန့်က ဖြစ်နိုင်သည် ( နေ ၈း၁-၃၊၉၊၁၃း၃၀ )။
ကျိုင်းကောင်ကျရောက်မှုကပ်ဘေးမှာ အပြစ်များကြောင့် ယုဒပြည်အပြစ်ခံစားရခြင်းဖြစ်ကြောင်း လူတို့ နှောင်တရကြပြီး မိမိတို့အပေါ် ဘုရားသခင်က ကောင်းကြီးမင်္ဂလာအသစ်ချပေးမည်ကို ယုံကြည်စိတ်ချစေလို ကြောင်း မိမိတို့၏ သီးနှံပင်များအား အသစ်ဖြစ်ထွန်းစေမည့်အပြင် ဘုရားသခင်အား ပိုမိုသိရှိစေရန်လည်းဖြစ် ကြောင်း ယောလအဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ပြသည် ( ယောလ ၂း၁၂-၁၄။၂၃-၂၇ )။ ယောလ၏ အမြင်အရဖြစ်ပျက်ရခြင်းမှာ မိမိလူတို့အပေါ် ဘုရားသခင်ချပေးမည့် ကောင်းချီးလက္ခဏာဖြစ်သည်။ ဓမ္မသစ်ကာလတွင် ယောလ၏ဗျာဒိတ် တော်ပြည့်စုံကြောင်း ပေတရုတွေ့မြင်သည်မှာ ယေရှု၏ သေခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြှောက်တော်မှုခြင်းမှ ဖြစ်ရပ်များ ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်၏ ဝိညာဉ်တော် ဆင်းသက်ပြီး ဘုရားသခင်၏ရန်သူအပေါင်း (ဆန့်ကျင်ပုံကန်သူများ) နှောက်ဆုံးသောကာလ ဘုရားသခင်၏နေ့ရက်၌ အပြစ်စီရင်ခြင်းခံရမည်မှာသေချာသည် ( ယောလ ၂း၂၈-၃၂၊ တမန် ၂း၁၄-၂၁ )။
၃။ ကျမ်း၏အချက်အလက်များအကျဉ်း
ယောလကျမ်၏ဖော်ပြချက်တွင် ကျိုင်းကောင်ကပ်ဘေးကျရောက်ခြင်းဘေးဒုက္ခမှာ တောင်သူလယ်သမားများ နင့် လူအချို့တို့က ပြင်ထန်စွာဖြင့် ဦးစွာခံစားကျရသည်။ ထို့နှောက်မှ ယေရုရှလင်မြို့သားများ ခံစားကြရခြင်း ကို ပရောဖက်ရောလက အကျယ်တစ်ဝန်းဖော်ပြခဲ့သည်။ လူတို့သည် ဗိမာန်တော်တွင် လာရောက်စုရုံးကြကာ မိမိတို့အပြစ်အတွက် နှောင်တရကြပြီး ဘုရားသခင်ရဲ့ခွင့်လွှတ်ခြင်းကိုတောင်းလျှောက်ကြရန် ဖိတ်ခေါ်ခဲ့သည် (၂း၁၂-၁၇)။ ထို့သို့ပြုလျှင် ယာခင်နှင့် စပျစ်ဥယျာဉ်တို့တွင် သီနှံများပိုမိုထွက်ရှိလာမည်ဖြစ်ကြောင်း အာမခံချက် ပေးခဲ့သည် ( ၂း၁၈-၂၇ )။ ထိုထက်မက ကြီးမြတ်သောကောင်းကြီးမင်္ဂလာမှာ ဘုရားသခင်၏၏ဝိညာဉ်တော်ဖြစ် ပြီး၊ ဘုရားသခင်ကို လူတို့ပိသိကြပြီး သာ၍ကိုးစား၊လိုက်နာ၊နားထောင်စေမည် ( ၂း၂၈-၃၂ )။ ကျိုင်းကောင်များ ကျရောက်သောကပ်ဘေးကို ဖယ်ရှားခြင်းမှာ နောင်ကာလတွင် ကျရောက်မည့် ကြီးစွာသောအပြစ်စီရင်ခြင်းနှင့် ကောင်းချီးမင်္ဂလာများ ခံစားရကြမည့်အကြောင်းကို ပုံဖော်ခြင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်သည် ( ၃း၁-၂၁ )။...
May God Bless You All.
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ေယာလ - JOEL
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန္း
ေယာလပေရာဖက္ျပဳေသာ အခ်ိ္န္ကာလကို အတိက်ေဖာ္ျပျခင္းမရွိဘဲ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုတည္းကိုသာ အာရုစိုက္ေအာင္တြန္းအားေပးျပီး ေလနက္စြာေဖာ္ျပေနသည္။ က်ိဳင္းေကာင္ကပ္ေဘူ ျပင္ထန္စြာက်ေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို့ျဖစ္ေနရာမွာ ေယရုရွလင္ျမိဳဝန္းက်င္ျဖစ္နိုင္သည္။
၂။ က်မ္း၏ေနာက္ခံသမိုင္း
ေယာလက်မ္း၏ ပေရာဖက္ျပဳျခင္းကာလမွာ အတိက်ေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ိုဳးမရွိေသာေၾကာင့္ အျဖစ္ပ်က္ပံု ရိပ္အေပၚသံုးသပ္လွ်င္ ကၠသေရျပည္၌ ဖိနိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းမ်ိဳမဘဲ ရန္လိုသည့္ ရွုရိလူတို့နွင့္ ဗာဗုလုန္တို့လည္း ေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ိဳးမရွိေပ။ ထို့သို့ျဖင့္ ျဖစ္နိုင္ေျခကာလ နွစ္မ်ိဳးကိုေဖာ္ျပရွိသည္။
ပထမျဖစ္နိုင္ေျခကာလမွာ ၈၃၅-၈၃၀ ဘီစီခန့္ ဘုရွင္ေယာရွမင္းလက္ထက္အတြင္းျဖစ္နိုင္သည္။အျခား ပေရာဖက္မ်ား ေဖာ္ျပေလ့ရွိေသာရွိေသာ တိုင္းျပည္ရန္ျပဳလိုသည့္အေျခေနမ်ိဳး ေဖာ္ျပျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ အုပ္ခ်ုပ္ေနသည့္ ဘုရင္အေၾကာင္ ေယာလမေဖာ္ျပျခင္းမွာ ယင္းအခ်ိန္က အစိုးရမ်ာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ယဇ္ပေရာဟိတ္ ေယာလဒလက္ထဲတြင္ရွိေနသည္ ( ၄ရာ၁၁း၁-၂၁၊၁၂း၁)။ ေယာယဒ၏ သိသာထင္ရွားျခင္းမွာ ဗိမာန္ေတာ္နွင့္ ဗိမာန္ေတာ္ဝတ္တြင္ ေယာလအား စိတ္ပါဝင္စားေစခဲ့ျခင္းျဖစ္နိုင္သည္ ( ေယာလ ၁။၉၊၁၃၊၂း ၁၅-၁၇ )။
ဒုတိယျဖစ္နိုင္ေျခမွာ ဟဂၢဲနွင့္ ဇာခရိတို့အမွုေဆာင္အျပီး ၅၂၀- ၅၁၀ ဘီစီ ေယရုရွလင္ျမိဳ့ ဗိမာန္ေတာ္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျပီးခ်ိန္ ( ေဇ ၅း၁-၂၊၁၅ ) သို့မဟုတ္ ၄၀၀ ဘီစီခန့္ ဧဇရနွင့္ ေနဟမိတို့၏ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမွုျပဳလုပ္ျပီးေနွာက္ မ်ဳိးဆက္သစ္တစ္စုခန့္က ျဖစ္နိုင္သည္ ( ေန ၈း၁-၃၊၉၊၁၃း၃၀ )။
က်ိဳင္းေကာင္က်ေရာက္မွုကပ္ေဘးမွာ အျပစ္မ်ားေၾကာင့္ ယုဒျပည္အျပစ္ခံစားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း လူတို့ ေနွာင္တရၾကျပီး မိမိတို့အေပၚ ဘုရားသခင္က ေကာင္းၾကီးမဂၤလာအသစ္ခ်ေပးမည္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေစလို ေၾကာင္း မိမိတို့၏ သီးနွံပင္မ်ားအား အသစ္ျဖစ္ထြန္းေစမည့္အျပင္ ဘုရားသခင္အား ပိုမိုသိရွိေစရန္လည္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေယာလအဓိပၸါယ္ဖြင့္ျပသည္ ( ေယာလ ၂း၁၂-၁၄။၂၃-၂၇ )။ ေယာလ၏ အျမင္အရျဖစ္ပ်က္ရျခင္းမွာ မိမိလူတို့အေပၚ ဘုရားသခင္ခ်ေပးမည့္ ေကာင္းခ်ီးလကၡဏာျဖစ္သည္။ ဓမၼသစ္ကာလတြင္ ေယာလ၏ဗ်ာဒိတ္ ေတာ္ျပည့္စံုေၾကာင္း ေပတရုေတြ ့ျမင္သည္မွာ ေယရွု၏ ေသျခင္းနွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမွာက္ေတာ္မွုျခင္းမွ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္ ဆင္းသက္ျပီး ဘုရားသခင္၏ရန္သူအေပါင္း (ဆန့္က်င္ပံုကန္သူမ်ား) ေနွာက္ဆံုးေသာကာလ ဘုရားသခင္၏ေန့ရက္၌ အျပစ္စီရင္ျခင္းခံရမည္မွာေသခ်ာသည္ ( ေယာလ ၂း၂၈-၃၂၊ တမန္ ၂း၁၄-၂၁ )။
၃။ က်မ္း၏အခ်က္အလက္မ်ားအက်ဥ္း
ေယာလက်မ္၏ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ က်ိဳင္းေကာင္ကပ္ေဘးက်ေရာက္ျခင္းေဘးဒုကၡမွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား နင့္ လူအခ်ဳိ ့တို့က ျပင္ထန္စြာျဖင့္ ဦးစြာခံစားက်ရသည္။ ထို့ေနွာက္မွ ေယရုရွလင္ျမိဳ ့သားမ်ား ခံစားၾကရျခင္း ကို ပေရာဖက္ေရာလက အက်ယ္တစ္ဝန္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။ လူတို့သည္ ဗိမာန္ေတာ္တြင္ လာေရာက္စုရံုးၾကကာ မိမိတို့အျပစ္အတြက္ ေနွာင္တရၾကျပီး ဘုရားသခင္ရဲ့ခြင့္လႊတ္ျခင္းကိုေတာင္းေလွ်ာက္ၾကရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္ (၂း၁၂-၁၇)။ ထို့သို့ျပဳလွ်င္ ယာခင္နွင့္ စပ်စ္ဥယ်ာဥ္တို့တြင္ သီနွံမ်ားပိုမိုထြက္ရွိလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံခ်က္ ေပးခဲ့သည္ ( ၂း၁၈-၂၇ )။ ထိုထက္မက ၾကီးျမတ္ေသာေကာင္းၾကီးမဂၤလာမွာ ဘုရားသခင္၏၏ဝိညာဥ္ေတာ္ျဖစ္ ျပီး၊ ဘုရားသခင္ကို လူတို့ပိသိၾကျပီး သာ၍ကိုးစား၊လိုက္နာ၊နားေထာင္ေစမည္ ( ၂း၂၈-၃၂ )။ က်ိဳင္းေကာင္မ်ား က်ေရာက္ေသာကပ္ေဘးကို ဖယ္ရွားျခင္းမွာ ေနာင္ကာလတြင္ က်ေရာက္မည့္ ၾကီးစြာေသာအျပစ္စီရင္ျခင္းနွင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာမ်ား ခံစားရၾကမည့္အေၾကာင္းကို ပံုေဖာ္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္သည္ ( ၃း၁-၂၁ )။...
May God Bless You All.
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန်း
ယောလပရောဖက်ပြုသော အချိန်ကာလကို အတိကျဖော်ပြခြင်းမရှိဘဲ အဖြစ်အပျက်တစ်ခုတည်းကိုသာ အာရုစိုက်အောင်တွန်းအားပေးပြီး လေနက်စွာဖော်ပြနေသည်။ ကျိုင်းကောင်ကပ်ဘေူ ပြင်ထန်စွာကျရောက်ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထိုသို့ဖြစ်နေရာမှာ ယေရုရှလင်မြိုဝန်းကျင်ဖြစ်နိုင်သည်။
၂။ ကျမ်း၏နောက်ခံသမိုင်း
ယောလကျမ်း၏ ပရောဖက်ပြုခြင်းကာလမှာ အတိကျဖော်ပြထားခြင်းမျိုုးမရှိသောကြောင့် အဖြစ်ပျက်ပုံ ရိပ်အပေါ်သုံးသပ်လျှင် က္ကသရေပြည်၌ ဖိနှိပ်ချုပ်ချယ်ခြင်းမျိုမဘဲ ရန်လိုသည့် ရှုရိလူတို့နှင့် ဗာဗုလုန်တို့လည်း ဖော်ပြထားခြင်းမျိုးမရှိပေ။ ထို့သို့ဖြင့် ဖြစ်နိုင်ခြေကာလ နှစ်မျိုးကိုဖော်ပြရှိသည်။
ပထမဖြစ်နိုင်ခြေကာလမှာ ၈၃၅-၈၃၀ ဘီစီခန့် ဘုရှင်ယောရှမင်းလက်ထက်အတွင်းဖြစ်နိုင်သည်။အခြား ပရောဖက်များ ဖော်ပြလေ့ရှိသောရှိသော တိုင်းပြည်ရန်ပြုလိုသည့်အခြေနေမျိုး ဖော်ပြခြင်းမရှိသောကြောင့်ဖြစ် သည်။ အုပ်ချုပ်နေသည့် ဘုရင်အကြောင် ယောလမဖော်ပြခြင်းမှာ ယင်းအချိန်က အစိုးရမျာ များသောအားဖြင့် ယဇ်ပရောဟိတ် ယောလဒလက်ထဲတွင်ရှိနေသည် ( ၄ရာ၁၁း၁-၂၁၊၁၂း၁)။ ယောယဒ၏ သိသာထင်ရှားခြင်းမှာ ဗိမာန်တော်နှင့် ဗိမာန်တော်ဝတ်တွင် ယောလအား စိတ်ပါဝင်စားစေခဲ့ခြင်းဖြစ်နိုင်သည် ( ယောလ ၁။၉၊၁၃၊၂း ၁၅-၁၇ )။
ဒုတိယဖြစ်နိုင်ခြေမှာ ဟဂ္ဂဲနှင့် ဇာခရိတို့အမှုဆောင်အပြီး ၅၂၀- ၅၁၀ ဘီစီ ယေရုရှလင်မြို့ ဗိမာန်တော်ကို ပြန်လည်တည်ဆောက်ပြီးချိန် ( ဇေ ၅း၁-၂၊၁၅ ) သို့မဟုတ် ၄၀၀ ဘီစီခန့် ဧဇရနှင့် နေဟမိတို့၏ပြန်လည်ပြုပြင် ပြောင်းလဲမှုပြုလုပ်ပြီးနှောက် မျိုးဆက်သစ်တစ်စုခန့်က ဖြစ်နိုင်သည် ( နေ ၈း၁-၃၊၉၊၁၃း၃၀ )။
ကျိုင်းကောင်ကျရောက်မှုကပ်ဘေးမှာ အပြစ်များကြောင့် ယုဒပြည်အပြစ်ခံစားရခြင်းဖြစ်ကြောင်း လူတို့ နှောင်တရကြပြီး မိမိတို့အပေါ် ဘုရားသခင်က ကောင်းကြီးမင်္ဂလာအသစ်ချပေးမည်ကို ယုံကြည်စိတ်ချစေလို ကြောင်း မိမိတို့၏ သီးနှံပင်များအား အသစ်ဖြစ်ထွန်းစေမည့်အပြင် ဘုရားသခင်အား ပိုမိုသိရှိစေရန်လည်းဖြစ် ကြောင်း ယောလအဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ပြသည် ( ယောလ ၂း၁၂-၁၄။၂၃-၂၇ )။ ယောလ၏ အမြင်အရဖြစ်ပျက်ရခြင်းမှာ မိမိလူတို့အပေါ် ဘုရားသခင်ချပေးမည့် ကောင်းချီးလက္ခဏာဖြစ်သည်။ ဓမ္မသစ်ကာလတွင် ယောလ၏ဗျာဒိတ် တော်ပြည့်စုံကြောင်း ပေတရုတွေ့မြင်သည်မှာ ယေရှု၏ သေခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြှောက်တော်မှုခြင်းမှ ဖြစ်ရပ်များ ဖြစ်သည်။ ဘုရားသခင်၏ ဝိညာဉ်တော် ဆင်းသက်ပြီး ဘုရားသခင်၏ရန်သူအပေါင်း (ဆန့်ကျင်ပုံကန်သူများ) နှောက်ဆုံးသောကာလ ဘုရားသခင်၏နေ့ရက်၌ အပြစ်စီရင်ခြင်းခံရမည်မှာသေချာသည် ( ယောလ ၂း၂၈-၃၂၊ တမန် ၂း၁၄-၂၁ )။
၃။ ကျမ်း၏အချက်အလက်များအကျဉ်း
ယောလကျမ်၏ဖော်ပြချက်တွင် ကျိုင်းကောင်ကပ်ဘေးကျရောက်ခြင်းဘေးဒုက္ခမှာ တောင်သူလယ်သမားများ နင့် လူအချို့တို့က ပြင်ထန်စွာဖြင့် ဦးစွာခံစားကျရသည်။ ထို့နှောက်မှ ယေရုရှလင်မြို့သားများ ခံစားကြရခြင်း ကို ပရောဖက်ရောလက အကျယ်တစ်ဝန်းဖော်ပြခဲ့သည်။ လူတို့သည် ဗိမာန်တော်တွင် လာရောက်စုရုံးကြကာ မိမိတို့အပြစ်အတွက် နှောင်တရကြပြီး ဘုရားသခင်ရဲ့ခွင့်လွှတ်ခြင်းကိုတောင်းလျှောက်ကြရန် ဖိတ်ခေါ်ခဲ့သည် (၂း၁၂-၁၇)။ ထို့သို့ပြုလျှင် ယာခင်နှင့် စပျစ်ဥယျာဉ်တို့တွင် သီနှံများပိုမိုထွက်ရှိလာမည်ဖြစ်ကြောင်း အာမခံချက် ပေးခဲ့သည် ( ၂း၁၈-၂၇ )။ ထိုထက်မက ကြီးမြတ်သောကောင်းကြီးမင်္ဂလာမှာ ဘုရားသခင်၏၏ဝိညာဉ်တော်ဖြစ် ပြီး၊ ဘုရားသခင်ကို လူတို့ပိသိကြပြီး သာ၍ကိုးစား၊လိုက်နာ၊နားထောင်စေမည် ( ၂း၂၈-၃၂ )။ ကျိုင်းကောင်များ ကျရောက်သောကပ်ဘေးကို ဖယ်ရှားခြင်းမှာ နောင်ကာလတွင် ကျရောက်မည့် ကြီးစွာသောအပြစ်စီရင်ခြင်းနှင့် ကောင်းချီးမင်္ဂလာများ ခံစားရကြမည့်အကြောင်းကို ပုံဖော်ခြင်းဟု အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်သည် ( ၃း၁-၂၁ )။...
May God Bless You All.
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ေယာလ - JOEL
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန္း
ေယာလပေရာဖက္ျပဳေသာ အခ်ိ္န္ကာလကို အတိက်ေဖာ္ျပျခင္းမရွိဘဲ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုတည္းကိုသာ အာရုစိုက္ေအာင္တြန္းအားေပးျပီး ေလနက္စြာေဖာ္ျပေနသည္။ က်ိဳင္းေကာင္ကပ္ေဘူ ျပင္ထန္စြာက်ေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို့ျဖစ္ေနရာမွာ ေယရုရွလင္ျမိဳဝန္းက်င္ျဖစ္နိုင္သည္။
၂။ က်မ္း၏ေနာက္ခံသမိုင္း
ေယာလက်မ္း၏ ပေရာဖက္ျပဳျခင္းကာလမွာ အတိက်ေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ိုဳးမရွိေသာေၾကာင့္ အျဖစ္ပ်က္ပံု ရိပ္အေပၚသံုးသပ္လွ်င္ ကၠသေရျပည္၌ ဖိနိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းမ်ိဳမဘဲ ရန္လိုသည့္ ရွုရိလူတို့နွင့္ ဗာဗုလုန္တို့လည္း ေဖာ္ျပထားျခင္းမ်ိဳးမရွိေပ။ ထို့သို့ျဖင့္ ျဖစ္နိုင္ေျခကာလ နွစ္မ်ိဳးကိုေဖာ္ျပရွိသည္။
ပထမျဖစ္နိုင္ေျခကာလမွာ ၈၃၅-၈၃၀ ဘီစီခန့္ ဘုရွင္ေယာရွမင္းလက္ထက္အတြင္းျဖစ္နိုင္သည္။အျခား ပေရာဖက္မ်ား ေဖာ္ျပေလ့ရွိေသာရွိေသာ တိုင္းျပည္ရန္ျပဳလိုသည့္အေျခေနမ်ိဳး ေဖာ္ျပျခင္းမရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ အုပ္ခ်ုပ္ေနသည့္ ဘုရင္အေၾကာင္ ေယာလမေဖာ္ျပျခင္းမွာ ယင္းအခ်ိန္က အစိုးရမ်ာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ယဇ္ပေရာဟိတ္ ေယာလဒလက္ထဲတြင္ရွိေနသည္ ( ၄ရာ၁၁း၁-၂၁၊၁၂း၁)။ ေယာယဒ၏ သိသာထင္ရွားျခင္းမွာ ဗိမာန္ေတာ္နွင့္ ဗိမာန္ေတာ္ဝတ္တြင္ ေယာလအား စိတ္ပါဝင္စားေစခဲ့ျခင္းျဖစ္နိုင္သည္ ( ေယာလ ၁။၉၊၁၃၊၂း ၁၅-၁၇ )။
ဒုတိယျဖစ္နိုင္ေျခမွာ ဟဂၢဲနွင့္ ဇာခရိတို့အမွုေဆာင္အျပီး ၅၂၀- ၅၁၀ ဘီစီ ေယရုရွလင္ျမိဳ့ ဗိမာန္ေတာ္ကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျပီးခ်ိန္ ( ေဇ ၅း၁-၂၊၁၅ ) သို့မဟုတ္ ၄၀၀ ဘီစီခန့္ ဧဇရနွင့္ ေနဟမိတို့၏ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမွုျပဳလုပ္ျပီးေနွာက္ မ်ဳိးဆက္သစ္တစ္စုခန့္က ျဖစ္နိုင္သည္ ( ေန ၈း၁-၃၊၉၊၁၃း၃၀ )။
က်ိဳင္းေကာင္က်ေရာက္မွုကပ္ေဘးမွာ အျပစ္မ်ားေၾကာင့္ ယုဒျပည္အျပစ္ခံစားရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း လူတို့ ေနွာင္တရၾကျပီး မိမိတို့အေပၚ ဘုရားသခင္က ေကာင္းၾကီးမဂၤလာအသစ္ခ်ေပးမည္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေစလို ေၾကာင္း မိမိတို့၏ သီးနွံပင္မ်ားအား အသစ္ျဖစ္ထြန္းေစမည့္အျပင္ ဘုရားသခင္အား ပိုမိုသိရွိေစရန္လည္းျဖစ္ ေၾကာင္း ေယာလအဓိပၸါယ္ဖြင့္ျပသည္ ( ေယာလ ၂း၁၂-၁၄။၂၃-၂၇ )။ ေယာလ၏ အျမင္အရျဖစ္ပ်က္ရျခင္းမွာ မိမိလူတို့အေပၚ ဘုရားသခင္ခ်ေပးမည့္ ေကာင္းခ်ီးလကၡဏာျဖစ္သည္။ ဓမၼသစ္ကာလတြင္ ေယာလ၏ဗ်ာဒိတ္ ေတာ္ျပည့္စံုေၾကာင္း ေပတရုေတြ ့ျမင္သည္မွာ ေယရွု၏ ေသျခင္းနွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမွာက္ေတာ္မွုျခင္းမွ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္ ဆင္းသက္ျပီး ဘုရားသခင္၏ရန္သူအေပါင္း (ဆန့္က်င္ပံုကန္သူမ်ား) ေနွာက္ဆံုးေသာကာလ ဘုရားသခင္၏ေန့ရက္၌ အျပစ္စီရင္ျခင္းခံရမည္မွာေသခ်ာသည္ ( ေယာလ ၂း၂၈-၃၂၊ တမန္ ၂း၁၄-၂၁ )။
၃။ က်မ္း၏အခ်က္အလက္မ်ားအက်ဥ္း
ေယာလက်မ္၏ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ က်ိဳင္းေကာင္ကပ္ေဘးက်ေရာက္ျခင္းေဘးဒုကၡမွာ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား နင့္ လူအခ်ဳိ ့တို့က ျပင္ထန္စြာျဖင့္ ဦးစြာခံစားက်ရသည္။ ထို့ေနွာက္မွ ေယရုရွလင္ျမိဳ ့သားမ်ား ခံစားၾကရျခင္း ကို ပေရာဖက္ေရာလက အက်ယ္တစ္ဝန္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။ လူတို့သည္ ဗိမာန္ေတာ္တြင္ လာေရာက္စုရံုးၾကကာ မိမိတို့အျပစ္အတြက္ ေနွာင္တရၾကျပီး ဘုရားသခင္ရဲ့ခြင့္လႊတ္ျခင္းကိုေတာင္းေလွ်ာက္ၾကရန္ ဖိတ္ေခၚခဲ့သည္ (၂း၁၂-၁၇)။ ထို့သို့ျပဳလွ်င္ ယာခင္နွင့္ စပ်စ္ဥယ်ာဥ္တို့တြင္ သီနွံမ်ားပိုမိုထြက္ရွိလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အာမခံခ်က္ ေပးခဲ့သည္ ( ၂း၁၈-၂၇ )။ ထိုထက္မက ၾကီးျမတ္ေသာေကာင္းၾကီးမဂၤလာမွာ ဘုရားသခင္၏၏ဝိညာဥ္ေတာ္ျဖစ္ ျပီး၊ ဘုရားသခင္ကို လူတို့ပိသိၾကျပီး သာ၍ကိုးစား၊လိုက္နာ၊နားေထာင္ေစမည္ ( ၂း၂၈-၃၂ )။ က်ိဳင္းေကာင္မ်ား က်ေရာက္ေသာကပ္ေဘးကို ဖယ္ရွားျခင္းမွာ ေနာင္ကာလတြင္ က်ေရာက္မည့္ ၾကီးစြာေသာအျပစ္စီရင္ျခင္းနွင့္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာမ်ား ခံစားရၾကမည့္အေၾကာင္းကို ပံုေဖာ္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္သည္ ( ၃း၁-၂၁ )။...
May God Bless You All.
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
0 comments:
Post a Comment