0

မေရှိယ ဆိုတာ - Messiah Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi

 9Dan
မေရှိယ ဆိုတာ - Messiah
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန်း
" မေရှိယ " ဟူသောစကားလုံးသည် ဟေဗြဲစကားလုံး ဝေါဟာရဖြစ်ပြီး " ဘိသိက်ပေးခံရသူ" ဟု အဓိပ္ပါယ်ရှိပါသည်။ ရှင်ဘုရင်များ၊ ယဇ်ပုရောဟိတ်များ နှင့် တစ်ခါတစ်ရံ ပရောဖက်များကို သူ့တို့အဆင့်အလိုက် ဓမ္မဟောင်ကာလမှ က္ကသရေလလူတို့ အခမ်းအနားနှင့် ဘိသိပ်ပေးလေ့ရှိကြပါသည်။ ထိုသို့အခမ်းအနားတွင် ထိုပုဂ္ဂိလ်၏ ဦးခေါင်းပေါ်သို့ အထူးစီမံထားသော ဆီသွန်းလောင်းပေးခြင်းဖြင့် ယခုအချိန်မှ မိမိအဆင့်၊ ရာထူးအလျှောက် လုပ်ပိုင်ခွင့်နှင့် တာဝန်ဝတ္တရားများ ကို ထမ်းဆောင်ရမည့် အထိမိးအမှတ် လက္ခဏာအဖြစ် ဘိသိက်ပေးကြသည်(ထွက် ၂၈:၄၁၊ ၃ရာ ၁:၃၉၊ ၁၉:၁၆)။ ဓမ္မသစ်အချိန်ကာလ ဂရိဘာသာစကား ပြောသော တိုင်းပြည်များ၌ "ခရစ်တော် " ဟူသေ စကားလုံး၏ အဓိပ္ပါယ်သည် " ဘိသိက်ပေးခြင်းခံရသူ" ဖြစ်ပြီး ဟေဗြဲဘာသာစကား မေရှိယကို ဂရိဘာသာသို့ ပြန်ဆိုထားခြင်းဖြစ်ပါသည်။
၂။ ဓမ္မဟောင်းကျမ်း၏ မျှော်လင့်ခြင်းများ

" ဘိသိက်ပေးခံရသူ " ဟူသော ဘွဲ့နာမကို ဓမ္မဟောင်းကျမ်းတွင် အများဆုံး အသုံးပြုခဲ့ခြင်းမှာ " ဘုရားသခင်ဘိသိက်ပေးခဲ့သူ " ဟူ၍ ကြိမ်ဖန်များစွာ ခေါ်ဝေါ်ခြင်းခံရသော က္ကသရေလဘုရင်နှင့် စပ်ဆိုင်သည်( ၁ ရာ ၂၄:၁၀၊ ဆာလံ ၁၈:၅၀၊ ၂၀:၆)။ က္ကသရေလဟူ၍ စတင်တည်ရှိသော ရှိနေစဉ်အချိန်က က္ကသရေလနိုင်ငံကို ယုဒမျိုးနွယ်စုမှ ဦးဆောင်မှုပြု
မည့်အကြောင်း ဘုရားသခင် ညွန်ပြခဲ့သည်။ ထိုမျိုးနွယ်စုမှ ကမ္ဘာ့နိုင်ငံအသီးသီးအား ငြိမ်းချမ်းခြင်း၊ စီးပွားတိုးတက်ခြင်း နှင့် ပျော်ရွှင်မှုရစေခြင်းဖြင့် အုပ်ချုပ်မည့် ခေါင်းဆောင်ကြီး တစ်ဦးပေါ်ထွန်းလာမည်ဖြစ်သည်( ကဘ ၄၉:၉-၁၂)။
ရာစုနှစ်ပေါင်းများစွာကြာပြီးနောက် မိမိ၏အကြံစည် တော်ကို ဘုရားသခင် အကောင်ထည်ဖော်ရာတွင် ယုဒမျိုးနွယ်စုမှဖြစ်သော ဒါဝိဒ်မင်းကြီးအား အစဉ်အမြဲတည်မည့် မင်းဆက်ကို ကတိချပေးခဲ့သည်( ၂ ရာ ၇:၁၆)။ ထို့ကြောင့် တစ်ကမ္ဘာလုံးတွင် ရန်သူအပေါင်းတို့အား ချေမှုန်းပြီး ၊ ငြိမ်းချမ်းခြင်းနှင့် ဖြောင့်မတ်စွာ အုပ်စိုးမည့် ဘုရင်ကို က္ကသရေလလူတို့ စောင့်မျှော်ခဲ့ကြသည်။ ကြွရောက်လာမည့် ကယ်တင်ရှင်-ဘုရင်အား မေရှိယဟု သူတို့ခေါ်ဝေါ်ကြ သည်။ မင်းဆက်ပေးမည်ဟု ဒါဝိဒ်မင်းအား ဘုရားသခင်ကတိတောိထားရာတွင် ဒါဝိဒ်၏ အရိုက်အရာကို ဆက်ခံမည့်သားကိုလည်း မျမိသားရင်း ကဲ့သို့ ဆက်ဆံမည်ဖြစ်ကြောင်း ဘုရားသခင် ကတိထားရှိခဲ့သည်( ၂ ရာ ၇:၁၄)။ ထိုအချိန်မှစပြီး ဒါဝိဒ်မင်းမှ ဆင်းသက်လာသော ဘုရင်အားလုံးတို့ကို ဘုရားသခင်၏သားအဖြစ် မှတ်ယူကာ ထိုသူအားဖြင့် ဘုရားသခင်အုပ်စိုးတော်မူသည်ဟု က္ကသရေလလူတို့ ယူဆကြသည်။ မေရှိယသည် ဒါဝိဒ်မင်း၏ အကြီးမြတ်ဆုံးသော သားဖြစ်ပြီး တစ်နည်းအားဖြင့် ဘုရားသခင်၏ သားတော်ဖြစ်သည်( ဆာလံ ၂:၆-၇၊ မာကု ၁၀:၄၇၊ ၁၂:၃၅၊ ၁၄:၆၁)။
ရွှေခေတ်ကို က္ကသရေလလူတို့ မျှော်လင့်နေကြသောကြောင့် ရန်သူများအပေါ် အောင်မြင်ရန် မိမိနိုင်ငံတော်ကို အောင်မြင်စွာ
ထူထောင်မညိ့ မေရှိယ၏ အရိပ်နိမတ်များအဖြစ် ထင်မြင်ကြသည်။ ထို့ကြောင့် ဘုရင်များကို ချီးမြှေ ာက် သင့်သည်ထက် သူတို့အလွန်အမင်း ချီးမြှေ ာက်
ထားကြသည်။ ဘုရင်များအပေါ် မိမိတို့အလိုရှိသော စုံလင်သည့်စံကို က္ကသရေလလူများ ဖော်ပြပြောဆိုကြ သည်။ သို့သော် ၎င်းကို ပြည့်ဝစုံလင်သော ဘုရင်ဖြစ်တော်မူသည့် မေရှိယအပေါ် အပြည့်အဝ အသုံးပြုနိုင်သည်( ဆာလံ ၂၊ ၄၅၊ ၇၂၊ ၁၁၀)။
၃။ မေရှိယနှင့်ဆိုင်သည့် အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုချက်များ
ဓမ္မဟောင်ခေတ် ဒါဝိဒ်မင်းဆက် ဘုရင်များအပေါ် ပရောဖက်တို့ စံထားခဲ့ခြင်း မပြည့်စုံပေ။ သို့သော်လည်း ဤအချက်ကြောင့် က္ကသရေလလူတို့၏ မျှော်လင့်ခြင်းများ ပျောက်ကွယ်သွားခြင်း မရှိပါ။ အမြဲမပြတ်၊ နှောင်ပေါ် ပေါက်လာမည့် ယေရှဲ၏သား မဟာ " ဒါဝိဒ်မင်း " မှဆင်းသက်လာမည့်သူအား သူတို့စောင်မျှော်နေကြ သည်( ဆာလံ ၈၉:၃-၄၊ ဟေရှာ ၉:၂-၇၊ ၁၁:၁-၁၀၊ ယေရ ၂၃:၅၊ ယေဇ ၃၄:၂၃-၂၄၊ မိက္ခာ ၅:၂)။ ထိုဘုရင် မေရှိယကာ ယေရှုခရစ်ပင်ဖြစ်တော်မူသည်( မဿဲ ၁:၁၊ ၉:၂၇၊ ၁၂:၂၂-၂၃၊ ၂၁:၉၊ လုကာ ၁:၃၂-၃၃၊ ၆၉:၇၁၊ ဗျာဒိတ် ၅:၅)။ ဒါဝိဒ်မင်း၏ အထင်ပေါ်ဆုံးသော ဆာလံ (၁၁၀)အပေါ် ယေရှု၏ အချိန်ကာလအတွင်း မေရှိယနှင့် သက်ဆိုင်ကြောင်း ဂျူးတို့ အဓိပ္ပါယ်ဖွင့်ဆိုခဲ့ကြသော်လည်း ယေရှု၏ မေရှိယဖြစ်ခြင်းအပေါ် အသိအမှတ်ပြုရန်ငြင်းဆိုခဲ့ကြ သည်။ ထိုဆာလံကျမ်းအား မေရှိယနှင့် သက်ဆိုင်စည်ဟု ဂျူးတို့ ပြောဆိုခြင်းမှာ မှန်ကန်ကြောင်း ယေရှုသဘောတူခဲ့သော်လည်း တစ်ဆင့်တက်ပြီး မိမိနှင့် သက်ဆိုင်ကြောင်း ပြောသည် ( ဆာလံ ၁၁၀:၁၊ မဿဲ ၂၂:၄၁-၄၅)။
ဆာလံ ( ၁၁၀) တွင်ပါရှိသည့် ဘုရင်သည် ယဇ်ပုရောဟိတ်လည်းဖြစ်ကြောင်း ယေရှုသည် ဘုရင်ဖြစ်ရုံမက မေရှိယနှင့်ဆိုင်သည့် ယဇ်ပုရောဟိတ်လည်းဖြစ်သည်(ဆာလံ ၁၁၀:၄၊ ဟေဗြဲ ၅:၆၊ ၇:၁-၂၈))။ ထိုကဲ့သို့သော ယဇ်ပုရောဟိတ်နှင့် ဘုရင်ပေါင်းစပ်အုပ်ချုပ်မှု အရျပ်နိမတ်များ ပြခဲ့ခြင်းမှာ ပရောဖက်ဇာခရိ၏ အနာဂတ္တိကျမ်းတွင်း တွေ့နိုင်သည် ( ဇာခရိ ၆:၁၂-၁၃)။ မေရှိယဖြစ်ခြင်းအပြင် ဘုရားသခင်၏လူတို့အပေါ် ဘုရားသခင်၏ အလိုတော် အားကြေညာရသည့် ပရောဖက်လည်းဖြစ်သည်။ ဒါဝိဒ်မင်း မျိုးနွယ်ဘုရင်များက ဘုရင်-မေရှိယ အကြောင်း အရိပ်နိအတ်များ တစ်နည်းမဟုတ်တစ် နည်းဖြင့် ဖော်ပြကြသကဲ့သို့ က္ကသရေလတို့၏ ပရောဖက်များကလည်း တစ်နည်းနည်းဖြင့် ပရောဖက်ဓမေရှိယကို အရိပ်နိမတ်ဆောင်ခဲ့ကြသည်။ သို့သော် ထို "စံ "မှာ ယေရှု၌သာ ပြီးပြည့်စုံစေခဲ့သည်( တရားဟော ၁၈:၁၅၊ လုကာ ၂၄: ၁၉၊ ယော ၆:၁၄၊ ၇:၄၀၊ တမန် ၃:၂၂-၂၃၊ ၇:၃၇၊ ဟေဗြဲ ၁:၁-၂)။
၄။ ယေရှုနှင့် ဂျူးလူမျိုးများ
ယေရှုသည် မေရှိယပင်ဖြစ်သော်လည်း သူ၏အမှုတော် စတင်ဆောင်ချိနိတွင် မေရှိယဖြစ် ကြောင်း ပွင့်လင်းစွာ မဖော်ထုတ်ခဲ့ပေ။ ယေရှုအချိန်
အတွင်း မေရှိယနှင့် သူ၏ နိုင်ငံတော်အပေါ် ဂျူးတို့
အယူအဆ လွဲမှားနေခြင်းကြောင့်ဖြစ်သည်။ မေရှိယ၏ ဝိညာဉ်ရေးဆိုင်ရာ လုပ်ငန်းအပေါ် ဂျူးတို့ စိတ်မဝင်စား ကြပေ။ ရန်သူဖြစ်သော မာန်နတ်စာတန်၏
လက်အောက်မှ ကွယ်ချွတ်ကာ ဘုရားသခင်၏ အုပ်ချုပ်မှုအာဏာအောက်သို့ ပို့ဆောင်မညိ့ ဝိညာဉ်ရေးဆိုင်ရာ ခေါင်ဆောင်ကို သူတို့ရှာဖွေနေခြင်း မဟုတ်ပါ။ သူတို့မျှောမှန်းနေသည့် ခေါင်ဆောင်မှာ ရောမတို့၏ လက်အောက်မှကယ်တင်ပြီ၊ လွတ်လပ်၍ အသစ်သော က္ကသရေလနိုင်ငံဖြစ်ပေါ်လာစေပြီး၊ ငြိမ်းချမ်းမှုနှငိ့ ရောင့်ရဲတင်းတိမ်မှုရှိပြီး၊ စီးပွားတိုးတက်မည့် နိုင်ငံရေးခေါင်ဆောင်ဖြစ်သည်။ မေရှိယဖြစ်ခြင်းတွင် ဒပါဝင်သည့် အချက်အလက်များကို ဖော်ပြခြင်းမရှိဘဲ မိမိကိုယ်မိမိ မေရှိယဟု လူထုအကြား ယေရှုကြေညာခဲ့ပါက မှားယွင်းနေသော နောက်လိုက်မျိုးကို ဆွဲဆောင်ရာကျမည် ဖြစ်သည်။
" မေရှိယ "ဟူသော ဘွဲ့နာမကို ငြင်းပယ်ခြင်း မပြုခဲ့ကြသော်လည်း ထိုအသုံးအနှုန်းကို ယေရှုရှောင်ရှားခဲ့သည်။ ထိုအမည်နာမအစား " လူသား " ဟူ၍ မိမိကိုယ်မိမိခေါ်ဆိုခဲ့သည်။ လူအများအတွက် ထိုဘွဲ့နာမက အဓိပ္ပါယ်သက်ရောက်ခြင်း မရှိသော် လည်း ၎င်းအနေဖြင့် ယေရှုက " ငါ " သို့မဟုတ်" ကျွုန်ပ် " ဟူ၍သုံးသည်ဟု ထင်မှတ်နိုင်သည်။ ယေရှု၏ စစ်မှန်သော မေရှိယဖြစ်မှု၏ သဘောသဘာဝကို သတိသောသူတို့အတွက် အထူးအဓိပ္ပါယ်ရှိသည်။
မိမိအား လောကီဆိုင်ရာ မယနိုင်ငံကို ခံစားရမည့်အကြောင်းနှငိ့ သွေးဆောင်ခဲ့သော မာရ်နတ်အား ယေရှုဆန့်ကျင်ခဲ့သည့်နည်းတူ၊ မိမိအား ဘုရင်ဖြစ်စေလိုပြီး၊ နိုင်ငံရေးနှင့် ရုပ်ဝတ္တုဆိုင်ရာ အကျိုးအမြတ်ရလိုသူတို့ကိုလည်း ဆန့်ကျင်တော်မူခဲ့သည်( ယော ၆:၁၅၊၂၆ နှင့် မဿဲ ၄:၈-၁၀ နိုင်းယှဉ်ရန်)။ ထိုအချက်နှင့် ဆန့်ကျင်၍ ယေရှု၏ မေရှိယဖြစ်ခြင်းကို အချို့သောဂျူးလူမျိုးများ သိနားလည်ကြသောအခါ ထိုအကြောင်းကို မကြေညာရန် သူတိုလအား ယေရှုတားမြစ်ခဲ့သည်။ မေရှိယနှငိ့ ဆိုင်သည့် လူအများ၏ အကြံများကို ယေရှုသိနားလည်တော်မူခြင်းကြောင့် လုပ်ဆောင်
ရမည့်ကိစ္စများအပေါ် သူတို့အထင်လွှဲခြင်းမျိုးကို
မလိုလားခဲ့ပေ( မဿဲ ၉:၂၇-၃၀၊ ၁၆:၁၃-၂၀)။ ထိုတားမြစ်ချက်များအားဂျူးမဝုတိသူများအပေါ် မပိတ်ပင်ခဲ့ပေ။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် ၎င်းတို့သည် မိမိ၏ မေရှိယဖြစ်ခြင်းနှင့်ဆိုင်၍ နိုင်ငံရေးကိစ္စများအ
တွက် အသုံးပြုမည် မဟုတ်ဟု သိခြင်းကြောင့်ဖြစ်သည် ( မာကု ၅:၁၉၊ ယော ၄:၂၅-၁၆)။
ယေရှု၏ အမှုတော်ဆောင်ခြင်း နောက်ပိုင်းကာလ လုပ်ငန်းပြီးဆုံးလုချိန် လက်ဝါးကပ်တိုင်ပေါ်တွင် အသေသတ်ခြင်းခံရမည့်အချိန်နီကပ်လာလာမှသာ မေရှိယဖြစ်ကြောင်း ယေရှုက ပွင့်လင်းစွာ ဖော်ပြသည် ( မဿဲ ၂၁-၁၄-၁၆)။ ယေရုရှလင်မြို့တွင်းသို့ မေရှိယဘုရင်အဖြစ် ယေရှုဝင်ရောက်တော်မူခဲ့ပြီး လူတို့၏ အရိုအသေပေးခြင်းခံတော်မူခဲ့သည်( မဿဲ ၂၁:၁-၁၀)။ သို့သော် ယဇ်ပုရောဟိတ်မင်း ကာယဖ၏ရှေ့တွင် မိမိသည် မေရှိယဖြစ်ကြောင်း ထိုမျှမက ဘုရားသခင်နှင့်တန်းတူရှိကြောင်း ယေစှုဝန်ခံပြောဆိုသောအခါ ဘုရားသခင်ကို ပြစ်မှား ပြောဆိုသည်ဟု စွပ်စခဲပြီး အသေသတ်ခြင်း အပြစ်ဒဏ်စီရင်ခံခဲ့ရသည်( မာကု ၁၄:၆၁-၆၄)။ ယေရှုအား ဘုရင်ဖြစ်ကြောင်း ယေ၎င်းညဝန်ခံခဲ့သည်။ သို့သော် ပိလိပ်မင်းယူဆသည့် ဘုရင်မင်းမျိုးမဟုတ် ကြောင်းဖော်ပြခဲ့သည်( မဿဲ ၂၇:၁၁၊ ယော ၁၈:၃၃-၃၇ နှငိ့ တ ၁၇:၇ တို့ကို နှုင်းယျဉ်)။
၅။ ယေရှု၏ သေခြင်းနှင့် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်း
ယေရှုရှိနေချိနိကာလက ယုံကြ သူတို့ပင်လျှင် မေရှိယကို ခေတ်ကာလကုန်ဆုံးချိန်၌ ကမ္ဘာတစ်ဝန်း လုံးတွင် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော် တည်ဆောင်မှုနှင့် ဆက်နွယ်နေကြောင်း တွေးထင်နေကြသည်။ ထို့ကြောင့် ကမ္ဘာကို စိုးမိုးအောင်နိုင်သည့် နိုင်ငံတော်ကို ယေရှုချက်ချင်း မတည်ဆောင်သည့် အခါ ယုံကြည်သူများ၏စိတ်ကို ရှုပ်ထွေးစေခဲ့သည်( မဿဲ ၂-၃၊ လုကာ ၂၄:၂၁၊ တမန် ၁:၆)။ မိမိရောက်ရှိလာခြင်းဖြင့် ဘုရားသခင်၏နိုင်ငံတော် ရောက်ရှိနေပြီး မေရှယနှင့် ဆိုင်သော ခေတ်ကာလ စတင်နေပြီးဖြစ်ကြောင်း ယေရှုပြညွန်ခဲ့သည်။ ရောဂါဝေဒနာများကို ပျောက်ကင်းစေသည့် တန်ခိုးနိမတ်လက္ခဏာများမှာ ယေရှု၏ မေရှိယဖြစ်ခြင်း သက်သေအထောက်အထားများဖြစ်သည်( ဟေရှာ ၃၅:၅-၆၊ ၆၁:၁၊ မဿဲ ၁၁:၄-၅၊ လုကာ ၄:၁၈၊ ၁၈:၃၅-၄၃)။
မေရှိယသေရမည့်အကြောင်းကို တပည့်တော်များတို့က နားမလည်နိုင်ကြပေ။ ဓမ္မဟောင်းကျမ်းပါ ဘုရားသခင်၏ ဝေဒနာခံစားနေရသ အစေခံနှင့် စမ်ဆိုင်၍ ပရောဖက်ပြုထားသည့် အကြောင်းအရာများကို ဂျူးအများကဲ့သို့ပင် သူတို့လည်း သိကြသကဲ့သို့ ဘုရားသခင်၏ မေရှိယနှင့် ဆိုင်သော ပရောဖက်ပြုချက်တို့ကိုလည်း သိကြသည်
( ဟေရှာ ၄၉:၇၊ ၅၀:၆၊ ၅၂:၁၃-၃၅:၁၂)။ သို့သော် ထိုအကြောင်း နှစ်ရက်မှာဆဆက်စပ်ကြပေ။ ဝေဒနာခံစားနေရသည့် အစေခံနှငိ့ မေရှိယနှစ်မျိုးစလုံး ဖြစ်ကြောင်း ယေရှုက ညွန်ပြခဲ့သည်။ အမှန်စင်စစ် မေရှိယဖြစ်ကြောင်း တပည့်တော်များ၏ ဝန်ခံချက်မှုကို တုန့်ပြန်သောမားဖြင့် မိမိအသေသတ်ခြင်းခံရမည့် အကြောင်း ယေရှုပြောကြားတော်နူခဲ့သည်( မဿဲ ၁၆:၁၃-၂၃၊ ၁၇:၁၂၊ မာကု ၁၀:၄၅၊ တမန် ၄:၂၇)။
ထိုသို့ဖြစ်ပြီးနောက် ချက်ချင်းပင် အသွင်ပြောင်းလဲတော်မူချိန်၌ ယေရှုအား ဒါဝိဒ်မျိုးနွယ် မေရှိယနှင့် ဝေဒနာခံစားနေရသည့် အစေခံဖြစ်ကြောင်း ခမည်းတော်က အတည်ပြုတော်မူခဲ့သည်။ ထိုကဲ့သို့ ပြုလုပ်ရန် မေရှိယနှင့် ဆိုင်သည့် ဆာလံကျမ်းနှင့် ဟေရှာယကျမ်းတွင်ပါရှိသည့် အစေခံကျွန်ဆိုင်ရာ ဖော်ပြချက်နှစ်ခုကို ပေါင်းစပ်ကာ ဘုရားသခင်က ကြေညာတော်မူသည်( မဿဲ ၁၇:၅၊ ဆာလံ ၂:၇၊ ဟေရှာ ၄၂:၁ နှင့် မဿဲ ၃:၁၇ တို့နိုင်းယှဉ် )။
လက်ဝါးကပ်တိုင်းပေါ်တွင် အသေသတ်ခြင်းသည် မေရှယအပေါ် ဂျူးတို့၏ ယုံ့ကည်ခြင်းနှင့် ဆန့်ကျင် ဘက်ဖြစ်နေသည်။ ဂျူးတို့သည် မေရှိယအား ဘုရားသခင်၏ အထူးကောင်းချီးပေးခြင်းခံရသူဟု ယူဆပြီး ၊ စင်စစ် ခရစ်တော်၏ အသေခံခြင်းမှာ ကျိန်ခြင်းကိုခံရသောကြောင့်ဖြစ်သည်( ဂလာ ၃:၁၃)။ ထို့ကြောင့် ယေရှုအား ကးတင်ရှင် မေရှိယအဖြစ်
ခရစ်ယာန်တို့၏ ယုံကြည်ခြင်းမှာ ဂျုးတို့အတွက် ထိမိ၍ လဲစရာဖြစ်နေသည်။
ယေရှု ရှင်ပြန်ထမြောက်တော်မူခြင်းဖြင့် ထိုကဲ့သို့ သောထင်မြငိယူဆချက်ပြဿနာ၏ အဖြေကိုပေးခဲ့ သည်။ ယေရှုက မိမိရှင်ပြန်ထမြောက်တော်မူမညိ့အ ကြောင်းကြိုတင်ပြောကြားခဲ့ခြင်းကို တပည့်တော်
တို့ကပင် နားမလည်နိုင်ကြချေ( မာကု ၈:၂၉-၃၃၊ ၉:၃၁-၃၂)။ သို့သော် ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းအပေါ် ပြန်လည်သုံးသပ်သည့်အခါ ယေရှုအား မေရှိယဖြစ်ကြောင်း ဘုရားသခင်က အခိုင်အမာ အတည်ပြုခဲ့သည်( လုကာ ၂၄:၄၅-၄၆၊ တမန် ၂:၃၁-၃၂၊၃၆)။ ယေရှုကား ဘုရားသခင် ဘိသိက်ပေးတော်မူသောသူဖြစ်သည်( တမန် ၁၀:၃၈ နှင့် ဟေရှာယ ၆၁:၁၊ လုကာ ၄:၁၈ တို့ကို နိုင်းယှဉ်)။
၆။ ဘွဲ့နင့် အမည်နာမ
ရှင်ပြန်ထမြောက်တော်မူပြီးနောက် မေရှိယနှင့် ယေရှုထပ်တူထပ်မျှဖြစ်ကြောင်း မည်မျှခိုင်မာသနည်းဆိုသော် ဂရိဘာသာစကား မေရှိယ( ခရစ်တော်) မှာ ယေရှု၏ ကိုယ်ပိုင်အမည်ဖြစ် လာသည်။ ထျုအမညိနှစ်ခုအား ယေရှုခရစ် သို့မဟုတ် ခရစ်တော်ယေရှုဟူ၍ ကြိမ်ဖန်များစွာ ပေါင်းစပ်ပြီး " ခရစ်တော် " ဟူသော အမည်နာမအား မေရှိယဖြစ်ခြင်း နှင့် တိုက်ရိုက်ဆက်နွယိမှုမရှိဘဲ အကြိမ်ကြိမ်အသုံးပြု သည်( ဖိလိ ၁:၁၅-၁၅၊ ၁၈၊၂၁)။ ယေဘုယျအားဖြငိ့ ခရစ်ဝင်ကျမ်းများနှင့် တမန်တော်ဝတ္တုအစပိုင်းတွင် " ခရစ်တော် "ကို( မေရှိယ)ဟူသော ဘွဲ့နာမအဖြစ်နှင့် လည်းကောင်း ၊ ပေါလု၏စာများတွင် အမည်နာမအဖြစ် နှင့်လည်းကောင်း အဓိကထား၍ အသုံးပြုသည်။
မယုံကြည်သော ဂျူးတို့၏အမြင်တွင်မူ၊ ယေရှုသည် မေရှိယ မဟုတ်၊ ထို့ကြောင့် ယေရှုခရစ်ဟူ၍ သူတို့ မခေါ်ကြပေ။ နာဇရက်မြို့သား ယေရှုဟူ၍
လည်းကောင်း နောက်တော်သိူ့လိုက်သူများအား နာဇရက်ဘာသာဝင်များ ဟူ၍လည်းကောင်း ခေါ်ဝေါ်
ကြသည်( မဿဲ ၂၆:၇၁၊ ယော ၁၈:၄-၇၊ တမန် ၂၄:၅)။ ဂျူးမဟုတ်သော မယုံကြည်သူတို့အတွက်မှာမူ ဂျူးတို့ယူဆသည့် မေရှိယဖြစ်ခြင်းမှာ သူတို့အတွက် အဓိပ္ပါယ်မရှိပေ။ " ခရစ်တော် "မှာ လူတစ်ဦးတစ်ယောက်၏ အမည်သာလျှင်ဖြစ်ပြီး ထိုပုဂ္ဂိုလ်၏ နောက်လိုက်များအား ခရစ်ယာန်ဟူ၍ ခေါ်ဝေါ်ကြသည်( တမန် ၁၁:၂၆၊ )။
May God Bless You All.
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ


ေမရွိယ ဆိုတာ - Messiah
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒါန္း
" ေမရွိယ " ဟူေသာစကားလံုးသည္ ေဟျဗဲစကားလံုး ေဝါဟာရျဖစ္ၿပီး " ဘိသိက္ေပးခံရသူ" ဟု အဓိပၸါယ္ရွိပါသည္။ ရွင္ဘုရင္မ်ား၊ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ား ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံ ပေရာဖက္မ်ားကို သူ႔တို႔အဆင့္အလိုက္ ဓမၼေဟာင္ကာလမွ ကၠသေရလလူတို႔ အခမ္းအနားႏွင့္ ဘိသိပ္ေပးေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထိုသို႔အခမ္းအနားတြင္ ထိုပုဂၢိလ္၏ ဦးေခါင္းေပၚသို႔ အထူးစီမံထားေသာ ဆီသြန္းေလာင္းေပးျခင္းျဖင့္ ယခုအခ်ိန္မွ မိမိအဆင့္၊ ရာထူးအေလၽွာက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ား ကို ထမ္းေဆာင္ရမည့္ အထိမိးအမွတ္ လကၡဏာအျဖစ္ ဘိသိက္ေပးၾကသည္(ထြက္ ၂၈:၄၁၊ ၃ရာ ၁:၃၉၊ ၁၉:၁၆)။ ဓမၼသစ္အခ်ိန္ကာလ ဂရိဘာသာစကား ေျပာေသာ တိုင္းျပည္မ်ား၌ "ခရစ္ေတာ္ " ဟူေသ စကားလံုး၏ အဓိပၸါယ္သည္ " ဘိသိက္ေပးျခင္းခံရသူ" ျဖစ္ၿပီး ေဟျဗဲဘာသာစကား ေမရွိယကို ဂရိဘာသာသို႔ ျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
၂။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၏ ေမၽွာ္လင့္ျခင္းမ်ား
" ဘိသိက္ေပးခံရသူ " ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမကို ဓမၼေဟာင္းက်မ္းတြင္ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳခဲ့ျခင္းမွာ " ဘုရားသခင္ဘိသိက္ေပးခဲ့သူ " ဟူ၍ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေခၚေဝၚျခင္းခံရေသာ ကၠသေရလဘုရင္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည္( ၁ ရာ ၂၄:၁၀၊ ဆာလံ ၁၈:၅၀၊ ၂၀:၆)။ ကၠသေရလဟူ၍ စတင္တည္ရွိေသာ ရွိေနစဥ္အခ်ိန္က ကၠသေရလႏိုင္ငံကို ယုဒမ်ိဳးႏြယ္စုမွ ဦးေဆာင္မႈျပဳ
မည့္အေၾကာင္း ဘုရားသခင္ ညြန္ျပခဲ့သည္။ ထိုမ်ိဳးႏြယ္စုမွ ကမ႓ာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးအား ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ စီးပြားတိုးတက္ျခင္း ႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရေစျခင္းျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မည့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ဦးေပၚထြန္းလာမည္ျဖစ္သည္( ကဘ ၄၉:၉-၁၂)။
ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာၿပီးေနာက္ မိမိ၏အၾကံစည္ ေတာ္ကို ဘုရားသခင္ အေကာင္ထည္ေဖာ္ရာတြင္ ယုဒမ်ိဳးႏြယ္စုမွျဖစ္ေသာ ဒါဝိဒ္မင္းႀကီးအား အစဥ္အျမဲတည္မည့္ မင္းဆက္ကို ကတိခ်ေပးခဲ့သည္( ၂ ရာ ၇:၁၆)။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ကမ႓ာလံုးတြင္ ရန္သူအေပါင္းတို႔အား ေခ်မႈန္းၿပီး ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ ေျဖာင့္မတ္စြာ အုပ္စိုးမည့္ ဘုရင္ကို ကၠသေရလလူတို႔ ေစာင့္ေမၽွာ္ခဲ့ၾကသည္။ ႂကြေရာက္လာမည့္ ကယ္တင္ရွင္-ဘုရင္အား ေမရွိယဟု သူတို႔ေခၚေဝၚၾက သည္။ မင္းဆက္ေပးမည္ဟု ဒါဝိဒ္မင္းအား ဘုရားသခင္ကတိေတာိထားရာတြင္ ဒါဝိဒ္၏ အရိုက္အရာကို ဆက္ခံမည့္သားကိုလည္း မ်မိသားရင္း ကဲ့သို႔ ဆက္ဆံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားသခင္ ကတိထားရွိခဲ့သည္( ၂ ရာ ၇:၁၄)။ ထိုအခ်ိန္မွစၿပီး ဒါဝိဒ္မင္းမွ ဆင္းသက္လာေသာ ဘုရင္အားလံုးတို႔ကို ဘုရားသခင္၏သားအျဖစ္ မွတ္ယူကာ ထိုသူအားျဖင့္ ဘုရားသခင္အုပ္စိုးေတာ္မူသည္ဟု ကၠသေရလလူတို႔ ယူဆၾကသည္။ ေမရွိယသည္ ဒါဝိဒ္မင္း၏ အႀကီးျမတ္ဆံုးေသာ သားျဖစ္ၿပီး တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္( ဆာလံ ၂:၆-၇၊ မာကု ၁၀:၄၇၊ ၁၂:၃၅၊ ၁၄:၆၁)။
ေရႊေခတ္ကို ကၠသေရလလူတို႔ ေမၽွာ္လင့္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ရန္သူမ်ားအေပၚ ေအာင္ျမင္ရန္ မိမိႏိုင္ငံေတာ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ
ထူေထာင္မညိ့ ေမရွိယ၏ အရိပ္နိမတ္မ်ားအျဖစ္ ထင္ျမင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရင္မ်ားကို ခ်ီးေျမႇ ာက္ သင့္သည္ထက္ သူတို႔အလြန္အမင္း ခ်ီးေျမႇ ာက္
ထားၾကသည္။ ဘုရင္မ်ားအေပၚ မိမိတို႔အလိုရွိေသာ စံုလင္သည့္စံကို ကၠသေရလလူမ်ား ေဖာ္ျပေျပာဆိုၾက သည္။ သို႔ေသာ္ ၎ကို ျပည့္ဝစံုလင္ေသာ ဘုရင္ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ ေမရွိယအေပၚ အျပည့္အဝ အသံုးျပဳႏိုင္သည္( ဆာလံ ၂၊ ၄၅၊ ၇၂၊ ၁၁၀)။
၃။ ေမရွိယႏွင့္ဆိုင္သည့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား
ဓမၼေဟာင္ေခတ္ ဒါဝိဒ္မင္းဆက္ ဘုရင္မ်ားအေပၚ ပေရာဖက္တို႔ စံထားခဲ့ျခင္း မျပည့္စံုေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ဤအခ်က္ေၾကာင့္ ကၠသေရလလူတို႔၏ ေမၽွာ္လင့္ျခင္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း မရွိပါ။ အျမဲမျပတ္၊ ေႏွာင္ေပၚ ေပါက္လာမည့္ ေယရွဲ၏သား မဟာ " ဒါဝိဒ္မင္း " မွဆင္းသက္လာမည့္သူအား သူတို႔ေစာင္ေမၽွာ္ေနၾက သည္( ဆာလံ ၈၉:၃-၄၊ ေဟရွာ ၉:၂-၇၊ ၁၁:၁-၁၀၊ ေယရ ၂၃:၅၊ ေယဇ ၃၄:၂၃-၂၄၊ မိကၡာ ၅:၂)။ ထိုဘုရင္ ေမရွိယကာ ေယရႈခရစ္ပင္ျဖစ္ေတာ္မူသည္( မႆဲ ၁:၁၊ ၉:၂၇၊ ၁၂:၂၂-၂၃၊ ၂၁:၉၊ လုကာ ၁:၃၂-၃၃၊ ၆၉:၇၁၊ ဗ်ာဒိတ္ ၅:၅)။ ဒါဝိဒ္မင္း၏ အထင္ေပၚဆံုးေသာ ဆာလံ (၁၁၀)အေပၚ ေယရႈ၏ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ေမရွိယႏွင့္ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း ဂ်ဴးတို႔ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေယရႈ၏ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းအေပၚ အသိအမွတ္ျပဳရန္ျငင္းဆိုခဲ့ၾက သည္။ ထိုဆာလံက်မ္းအား ေမရွိယႏွင့္ သက္ဆိုင္စည္ဟု ဂ်ဴးတို႔ ေျပာဆိုျခင္းမွာ မွန္ကန္ေၾကာင္း ေယရႈသေဘာတူခဲ့ေသာ္လည္း တစ္ဆင့္တက္ၿပီး မိမိႏွင့္ သက္ဆိုင္ေၾကာင္း ေျပာသည္ ( ဆာလံ ၁၁၀:၁၊ မႆဲ ၂၂:၄၁-၄၅)။
ဆာလံ ( ၁၁၀) တြင္ပါရွိသည့္ ဘုရင္သည္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္လည္းျဖစ္ေၾကာင္း ေယရႈသည္ ဘုရင္ျဖစ္ရံုမက ေမရွိယႏွင့္ဆိုင္သည့္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္လည္းျဖစ္သည္(ဆာလံ ၁၁၀:၄၊ ေဟျဗဲ ၅:၆၊ ၇:၁-၂၈))။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ ဘုရင္ေပါင္းစပ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အရ်ပ္နိမတ္မ်ား ျပခဲ့ျခင္းမွာ ပေရာဖက္ဇာခရိ၏ အနာဂတၱိက်မ္းတြင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္ ( ဇာခရိ ၆:၁၂-၁၃)။ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းအျပင္ ဘုရားသခင္၏လူတို႔အေပၚ ဘုရားသခင္၏ အလိုေတာ္ အားေၾကညာရသည့္ ပေရာဖက္လည္းျဖစ္သည္။ ဒါဝိဒ္မင္း မ်ိဳးႏြယ္ဘုရင္မ်ားက ဘုရင္-ေမရွိယ အေၾကာင္း အရိပ္နိအတ္မ်ား တစ္နည္းမဟုတ္တစ္ နည္းျဖင့္ ေဖာ္ျပၾကသကဲ့သို႔ ကၠသေရလတို႔၏ ပေရာဖက္မ်ားကလည္း တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ပေရာဖက္ဓေမရွိယကို အရိပ္နိမတ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ထို "စံ "မွာ ေယရႈ၌သာ ၿပီးျပည့္စံုေစခဲ့သည္( တရားေဟာ ၁၈:၁၅၊ လုကာ ၂၄: ၁၉၊ ေယာ ၆:၁၄၊ ၇:၄၀၊ တမန္ ၃:၂၂-၂၃၊ ၇:၃၇၊ ေဟျဗဲ ၁:၁-၂)။
၄။ ေယရႈႏွင့္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ား
ေယရႈသည္ ေမရွိယပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ၏အမႈေတာ္ စတင္ေဆာင္ခ်ိနိတြင္ ေမရွိယျဖစ္ ေၾကာင္း ပြင့္လင္းစြာ မေဖာ္ထုတ္ခဲ့ေပ။ ေယရႈအခ်ိန္
အတြင္း ေမရွိယႏွင့္ သူ၏ ႏိုင္ငံေတာ္အေပၚ ဂ်ဴးတို႔
အယူအဆ လြဲမွားေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေမရွိယ၏ ဝိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းအေပၚ ဂ်ဴးတို႔ စိတ္မဝင္စား ၾကေပ။ ရန္သူျဖစ္ေသာ မာန္နတ္စာတန္၏
လက္ေအာက္မွ ကြယ္ခၽြတ္ကာ ဘုရားသခင္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာေအာက္သို႔ ပို႔ေဆာင္မညိ့ ဝိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာ ေခါင္ေဆာင္ကို သူတို႔ရွာေဖြေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ သူတို႔ေမၽွာမွန္းေနသည့္ ေခါင္ေဆာင္မွာ ေရာမတို႔၏ လက္ေအာက္မွကယ္တင္ၿပီ၊ လြတ္လပ္၍ အသစ္ေသာ ကၠသေရလႏိုင္ငံျဖစ္ေပၚလာေစၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈႏွငိ့ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈရွိၿပီး၊ စီးပြားတိုးတက္မည့္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္ေဆာင္ျဖစ္သည္။ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းတြင္ ဒပါဝင္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္းမရွိဘဲ မိမိကိုယ္မိမိ ေမရွိယဟု လူထုအၾကား ေယရႈေၾကညာခဲ့ပါက မွားယြင္းေနေသာ ေနာက္လိုက္မ်ိဳးကို ဆြဲေဆာင္ရာက်မည္ ျဖစ္သည္။
" ေမရွိယ "ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမကို ျငင္းပယ္ျခင္း မျပဳခဲ့ၾကေသာ္လည္း ထိုအသံုးအႏႈန္းကို ေယရႈေရွာင္ရွားခဲ့သည္။ ထိုအမည္နာမအစား " လူသား " ဟူ၍ မိမိကိုယ္မိမိေခၚဆိုခဲ့သည္။ လူအမ်ားအတြက္ ထိုဘြဲ႕နာမက အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ျခင္း မရွိေသာ္ လည္း ၎အေနျဖင့္ ေယရႈက " ငါ " သို႔မဟုတ္" ကၽြုန္ပ္ " ဟူ၍သံုးသည္ဟု ထင္မွတ္ႏိုင္သည္။ ေယရႈ၏ စစ္မွန္ေသာ ေမရွိယျဖစ္မႈ၏ သေဘာသဘာဝကို သတိေသာသူတို႔အတြက္ အထူးအဓိပၸါယ္ရွိသည္။
မိမိအား ေလာကီဆိုင္ရာ မယႏိုင္ငံကို ခံစားရမည့္အေၾကာင္းႏွငိ့ ေသြးေဆာင္ခဲ့ေသာ မာရ္နတ္အား ေယရႈဆန္႔က်င္ခဲ့သည့္နည္းတူ၊ မိမိအား ဘုရင္ျဖစ္ေစလိုၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ရုပ္ဝတၱဳဆိုင္ရာ အက်ိဳးအျမတ္ရလိုသူတို႔ကိုလည္း ဆန္႔က်င္ေတာ္မူခဲ့သည္( ေယာ ၆:၁၅၊၂၆ ႏွင့္ မႆဲ ၄:၈-၁၀ ႏိုင္းယွဥ္ရန္)။ ထိုအခ်က္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၍ ေယရႈ၏ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းကို အခ်ိဳ႕ေသာဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ား သိနားလည္ၾကေသာအခါ ထိုအေၾကာင္းကို မေၾကညာရန္ သူတိုလအား ေယရႈတားျမစ္ခဲ့သည္။ ေမရွိယႏွငိ့ ဆိုင္သည့္ လူအမ်ား၏ အၾကံမ်ားကို ေယရႈသိနားလည္ေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ လုပ္ေဆာင္
ရမည့္ကိစၥမ်ားအေပၚ သူတို႔အထင္လႊဲျခင္းမ်ိဳးကို
မလိုလားခဲ့ေပ( မႆဲ ၉:၂၇-၃၀၊ ၁၆:၁၃-၂၀)။ ထိုတားျမစ္ခ်က္မ်ားအားဂ်ဴးမဝုတိသူမ်ားအေပၚ မပိတ္ပင္ခဲ့ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၎တို႔သည္ မိမိ၏ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းႏွင့္ဆိုင္၍ ႏိုင္ငံေရးကိစၥမ်ားအ
တြက္ အသံုးျပဳမည္ မဟုတ္ဟု သိျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ( မာကု ၅:၁၉၊ ေယာ ၄:၂၅-၁၆)။
ေယရႈ၏ အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္း ေနာက္ပိုင္းကာလ လုပ္ငန္းၿပီးဆံုးလုခ်ိန္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ေပၚတြင္ အေသသတ္ျခင္းခံရမည့္အခ်ိန္နီကပ္လာလာမွသာ ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္း ေယရႈက ပြင့္လင္းစြာ ေဖာ္ျပသည္ ( မႆဲ ၂၁-၁၄-၁၆)။ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ေမရွိယဘုရင္အျဖစ္ ေယရႈဝင္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး လူတို႔၏ အရိုအေသေပးျခင္းခံေတာ္မူခဲ့သည္( မႆဲ ၂၁:၁-၁၀)။ သို႔ေသာ္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မင္း ကာယဖ၏ေရွ႕တြင္ မိမိသည္ ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္း ထိုမၽွမက ဘုရားသခင္ႏွင့္တန္းတူရွိေၾကာင္း ေယစႈဝန္ခံေျပာဆိုေသာအခါ ဘုရားသခင္ကို ျပစ္မွား ေျပာဆိုသည္ဟု စြပ္စခဲၿပီး အေသသတ္ျခင္း အျပစ္ဒဏ္စီရင္ခံခဲ့ရသည္( မာကု ၁၄:၆၁-၆၄)။ ေယရႈအား ဘုရင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေယ၎ညဝန္ခံခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ပိလိပ္မင္းယူဆသည့္ ဘုရင္မင္းမ်ိဳးမဟုတ္ ေၾကာင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္( မႆဲ ၂၇:၁၁၊ ေယာ ၁၈:၃၃-၃၇ ႏွငိ့ တ ၁၇:၇ တို႔ကို ႏႈင္းယ်ဥ္)။


၅။ ေယရႈ၏ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း
ေယရႈရွိေနခ်ိနိကာလက ယံုၾက သူတို႔ပင္လၽွင္ ေမရွိယကို ေခတ္ကာလကုန္ဆံုးခ်ိန္၌ ကမ႓ာတစ္ဝန္း လံုးတြင္ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာင္မႈႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနေၾကာင္း ေတြးထင္ေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမ႓ာကို စိုးမိုးေအာင္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေတာ္ကို ေယရႈခ်က္ခ်င္း မတည္ေဆာင္သည့္ အခါ ယံုၾကည္သူမ်ား၏စိတ္ကို ရႈပ္ေထြးေစခဲ့သည္( မႆဲ ၂-၃၊ လုကာ ၂၄:၂၁၊ တမန္ ၁:၆)။ မိမိေရာက္ရွိလာျခင္းျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္ ေရာက္ရွိေနၿပီး ေမရွယႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ေခတ္ကာလ စတင္ေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း ေယရႈျပညြန္ခဲ့သည္။ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္းေစသည့္ တန္ခိုးနိမတ္လကၡဏာမ်ားမွာ ေယရႈ၏ ေမရွိယျဖစ္ျခင္း သက္ေသအေထာက္အထားမ်ားျဖစ္သည္( ေဟရွာ ၃၅:၅-၆၊ ၆၁:၁၊ မႆဲ ၁၁:၄-၅၊ လုကာ ၄:၁၈၊ ၁၈:၃၅-၄၃)။
ေမရွိယေသရမည့္အေၾကာင္းကို တပည့္ေတာ္မ်ားတို႔က နားမလည္ႏိုင္ၾကေပ။ ဓမၼေဟာင္းက်မ္းပါ ဘုရားသခင္၏ ေဝဒနာခံစားေနရသ အေစခံႏွင့္ စမ္ဆိုင္၍ ပေရာဖက္ျပဳထားသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ဂ်ဴးအမ်ားကဲ့သို႔ပင္ သူတို႔လည္း သိၾကသကဲ့သို႔ ဘုရားသခင္၏ ေမရွိယႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ပေရာဖက္ျပဳခ်က္တို႔ကိုလည္း သိၾကသည္
( ေဟရွာ ၄၉:၇၊ ၅၀:၆၊ ၅၂:၁၃-၃၅:၁၂)။ သို႔ေသာ္ ထိုအေၾကာင္း ႏွစ္ရက္မွာဆဆက္စပ္ၾကေပ။ ေဝဒနာခံစားေနရသည့္ အေစခံႏွငိ့ ေမရွိယႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ျဖစ္ေၾကာင္း ေယရႈက ညြန္ျပခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္ ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္း တပည့္ေတာ္မ်ား၏ ဝန္ခံခ်က္မႈကို တုန္႔ျပန္ေသာမားျဖင့္ မိမိအေသသတ္ျခင္းခံရမည့္ အေၾကာင္း ေယရႈေျပာၾကားေတာ္ႏူခဲ့သည္( မႆဲ ၁၆:၁၃-၂၃၊ ၁၇:၁၂၊ မာကု ၁၀:၄၅၊ တမန္ ၄:၂၇)။
ထိုသို႔ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ခ်က္ခ်င္းပင္ အသြင္ေျပာင္းလဲေတာ္မူခ်ိန္၌ ေယရႈအား ဒါဝိဒ္မ်ိဳးႏြယ္ ေမရွိယႏွင့္ ေဝဒနာခံစားေနရသည့္ အေစခံျဖစ္ေၾကာင္း ခမည္းေတာ္က အတည္ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္ရန္ ေမရွိယႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ဆာလံက်မ္းႏွင့္ ေဟရွာယက်မ္းတြင္ပါရွိသည့္ အေစခံကၽြန္ဆိုင္ရာ ေဖာ္ျပခ်က္ႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ကာ ဘုရားသခင္က ေၾကညာေတာ္မူသည္( မႆဲ ၁၇:၅၊ ဆာလံ ၂:၇၊ ေဟရွာ ၄၂:၁ ႏွင့္ မႆဲ ၃:၁၇ တို႔ႏိုင္းယွဥ္ )။
လက္ဝါးကပ္တိုင္းေပၚတြင္ အေသသတ္ျခင္းသည္ ေမရွယအေပၚ ဂ်ဴးတို႔၏ ယံု႔ကည္ျခင္းႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္ေနသည္။ ဂ်ဴးတို႔သည္ ေမရွိယအား ဘုရားသခင္၏ အထူးေကာင္းခ်ီးေပးျခင္းခံရသူဟု ယူဆၿပီး ၊ စင္စစ္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသခံျခင္းမွာ က်ိန္ျခင္းကိုခံရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္( ဂလာ ၃:၁၃)။ ထို႔ေၾကာင့္ ေယရႈအား ကးတင္ရွင္ ေမရွိယအျဖစ္
ခရစ္ယာန္တို႔၏ ယံုၾကည္ျခင္းမွာ ဂ်ဳးတို႔အတြက္ ထိမိ၍ လဲစရာျဖစ္ေနသည္။
ေယရႈ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ ေသာထင္ျမငိယူဆခ်က္ျပႆနာ၏ အေျဖကိုေပးခဲ့ သည္။ ေယရႈက မိမိရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူမညိ့အ ေၾကာင္းႀကိဳတင္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္းကို တပည့္ေတာ္
တို႔ကပင္ နားမလည္ႏိုင္ၾကေခ်( မာကု ၈:၂၉-၃၃၊ ၉:၃၁-၃၂)။ သို႔ေသာ္ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းအေပၚ ျပန္လည္သံုးသပ္သည့္အခါ ေယရႈအား ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္း ဘုရားသခင္က အခိုင္အမာ အတည္ျပဳခဲ့သည္( လုကာ ၂၄:၄၅-၄၆၊ တမန္ ၂:၃၁-၃၂၊၃၆)။ ေယရႈကား ဘုရားသခင္ ဘိသိက္ေပးေတာ္မူေသာသူျဖစ္သည္( တမန္ ၁၀:၃၈ ႏွင့္ ေဟရွာယ ၆၁:၁၊ လုကာ ၄:၁၈ တို႔ကို ႏိုင္းယွဥ္)။
၆။ ဘြဲ႕နင့္ အမည္နာမ
ရွင္ျပန္ထေျမာက္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ေမရွိယႏွင့္ ေယရႈထပ္တူထပ္မၽွျဖစ္ေၾကာင္း မည္မၽွခိုင္မာသနည္းဆိုေသာ္ ဂရိဘာသာစကား ေမရွိယ( ခရစ္ေတာ္) မွာ ေယရႈ၏ ကိုယ္ပိုင္အမည္ျဖစ္ လာသည္။ ထ်ဳအမညိႏွစ္ခုအား ေယရႈခရစ္ သို႔မဟုတ္ ခရစ္ေတာ္ေယရႈဟူ၍ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ေပါင္းစပ္ၿပီး " ခရစ္ေတာ္ " ဟူေသာ အမည္နာမအား ေမရွိယျဖစ္ျခင္း ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ႏြယိမႈမရွိဘဲ အႀကိမ္ႀကိမ္အသံုးျပဳ သည္( ဖိလိ ၁:၁၅-၁၅၊ ၁၈၊၂၁)။ ေယဘုယ်အားျဖငိ့ ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားႏွင့္ တမန္ေတာ္ဝတၱဳအစပိုင္းတြင္ " ခရစ္ေတာ္ "ကို( ေမရွိယ)ဟူေသာ ဘြဲ႕နာမအျဖစ္ႏွင့္ လည္းေကာင္း ၊ ေပါလု၏စာမ်ားတြင္ အမည္နာမအျဖစ္ ႏွင့္လည္းေကာင္း အဓိကထား၍ အသံုးျပဳသည္။
မယံုၾကည္ေသာ ဂ်ဴးတို႔၏အျမင္တြင္မူ၊ ေယရႈသည္ ေမရွိယ မဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေယရႈခရစ္ဟူ၍ သူတို႔ မေခၚၾကေပ။ နာဇရက္ၿမိဳ႕သား ေယရႈဟူ၍
လည္းေကာင္း ေနာက္ေတာ္သိူ႔လိုက္သူမ်ားအား နာဇရက္ဘာသာဝင္မ်ား ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚေဝၚ
ၾကသည္( မႆဲ ၂၆:၇၁၊ ေယာ ၁၈:၄-၇၊ တမန္ ၂၄:၅)။ ဂ်ဴးမဟုတ္ေသာ မယံုၾကည္သူတို႔အတြက္မွာမူ ဂ်ဴးတို႔ယူဆသည့္ ေမရွိယျဖစ္ျခင္းမွာ သူတို႔အတြက္ အဓိပၸါယ္မရွိေပ။ " ခရစ္ေတာ္ "မွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အမည္သာလၽွင္ျဖစ္ၿပီး ထိုပုဂၢိဳလ္၏ ေနာက္လိုက္မ်ားအား ခရစ္ယာန္ဟူ၍ ေခၚေဝၚၾကသည္( တမန္ ၁၁:၂၆၊ )။
May God Bless You All.
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...