နေဟမိမှတ်စာ - Nehemiah
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
+++++++++
၁။ နိဒါန်း
ဗာဗုလုန်ပြည်၌ ချုက်နှောင်ခြင်းခံရပြီးနောက် နေဟမိ
သည် က္ကသရေလပြည်သို့ပြန်ရောက်ကာ ယေရုရှလင်မြို့၏
မြို့ဝန်အဖြစ်၎င်း မြို့ရိုးကိုပြန်လည်တည်ဆောက်ရေးလုပ်
ငန်း ဦးဆောင်သူအဖြစ်နှင့် မှတ်တမ်းပြုစုသူအနေဖြင့် အရေးပါသော ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ဦးဖြစ်သည် ( နေ ၁:၁) ။
၂။ ခေတ်အချိန်နှင့်စပ်လျော်သည့် အကြောင်းအရာ
ဗာဗုလုန်ပြည်ကို ပေရသိပြည်က ၅၃၉ ဘီစီတွင်
အောင်နိုင်ခဲ့ပြီး ဂျူးလူမျိုးများစွာကို ပြန်လွတ်ပေးခဲ့ခြင်းဖြစ်
သည်။ရှေးဦးအစပိုင်း၌ ဗိမာန်တော်ပြန်လည်တည်ဆောက်
ရေးကိစ္စကို အဟန့်အတားဖြစ်နေခဲ့သော်လည်း ပြန်လည်
စတင်ပြီးမြောက်အောင် ဆောင်ရွက်နိုင်ခဲ့သည်။ထို့နောက်
ပျက်စီးယိုယွင်းလျှက်ရှိနေသော မြို့ရိုးများကိုလည်း ၄၄၅
ဘီစီတွင် နေဟမိဦးဆောင်ပြီး ပြန်လည်တည်ဆောက်ဖြစ်
ခဲ့သည်။ ဗာဗုလုပြည်၌ ဖမ်းဆီးချုပ်နှောင်ခြင်းခံရာမှ လွှတ်
မြောက်ကြသော ပထမလူစုပြန်ရောက်လာပြီးနှောက် နှစ်
ပေါင်းကိုးဆယ်*၉၀* ကြားပြီးမှဖြစ်သည် ( နေ၂:၁ နှင့်
ဧဇရ ၁:၁-၄ နှိုင်းယှဉ်ခြင်း )။
နေဟမိသည် ဘုရားသခင်ပေးသော ခွန်အားသတ္တိ
ဂုဏ်အဂါၤလက္ခဏာများနှင့် ပြည့်စုံသောသူတစ်ယောက်ဖြစ်
၍ မိမိလူတို့ကိုလည်း လှုံ့ဆော်တိုက်တွန်းနိုင်သူလည်းဖြစ်
သည်။ လူတို့ကို စည်းရုံးနိုင်သူနှင့် ဦးဆောင်နိုင်သူလည်း
ဖြစ်သည်။ထိုသို့ဖြင့် သူသည် ဘုရားတရားကိုင်းရှိုင်းလှသူ၊
ဆုတောင်းခြင်းနှင့် ယုံကြည်ကိုးစားခြင်းအသက်တာရှိပြီး
ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့စွာ ပညတ်တော်များကိုလည်း
လိုက်လျှောက်သူဖြစ်သည် ( နေ ၁:၄၊ ၂:၄၊၄:၂၀၊ ၅:၁၅၊
၆:၁၁၊ ၇:၂၊ ၁၃:၁၇,၂၅,၃၀) ။ သူ၏လုပ်ဆောင်မှုတို့အပေါ်
ဆန့်ကျင်မှုပြုသူများအား ရဲဝံ့ပြတ်သားစွာ ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်
နိုင်သူဖြစ်ပြီး ( နေ ၄:၁၄,၂၀ ၊ ၆:၈,၁၁ ၊ ၁၃:၈ )၊ အကူညီ
လိုအပ်နေသူများအပေါ်မှာလည်း သနားကြင်နာမှုနှင့် အနှစ်နာခံတတ်သူဖြစ်သည် ( နေ ၅:၁၁,၁၄-၁၈ )။
နေဟမိရေးသားခဲ့သော မှတ်စာအများစုမှာ
ယေရုရှလင်မြို့၌ သူမြို့ဝန်ဖြစ်စဉ် ကိုယ်ပိုင်မှတ်တမ်းပြုစု
ခဲ့ခြင်းများဖြစ်သည်။နေဟမိသည် ယေရုရှလင်မြို့၏ မြို့ဝင်
အဖြစ် နှစ်ကြိမ်တိုင်တိုင် တာဝန်ထမ်းဆောင်ခဲ့ရသည်။
ပထမအကြိမ်မှာ တစ်ဆယ့်နှစ်နှစ်ကြာခဲ့ပြီး၊ နှောက်တစ်
ကြိမ်၌ မည်မျှကြာမြင့်ကြောင်း ဖော်ပြခြင်းမရှိပါ( နေ ၅:၁၄၊
၁၃:၆-၇ )။
၃။ နေဟမိမှတ်စာပါ အကျဉ်း
ယေရုရှလင်မြို့မှ ပေရသိပြည်သို့ ဂျိုးလူမျိုးတစ်ချို့၏
သွားရောက်ခဲ့ခြင်းကြောင့် နေဟမိသည် ယေရုရှလင်မြို့ဝန်
ဖြစ်လာခဲ့သည်။ ထိုအချိန်က ပေရသိပြည်နန်းတော်အတွင်း ယုံကြည်စိတ်ချရသည့် ရာထူးနေရာကို နေဟမိရထားခဲ့ပြီး
ဂျိုးလူမျိုးတို့အပေါ် ဆန်ကျင်တိုက်ခိုက်မှု ပြုနေကြသည့်
အမှုကိစ္စကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်နိုင်ရန် ဘုရားသခင်၏မစခြင်း
ဖြင့် ပေရသိရှင်ဘုရင်အား ဖျောင်ဖျနိုင်ခဲ့သည်။ ဘုရင့်ထံမှ
အကူအညီမတောင်ခံမီ လေးလခန့်မျှ နေဟမိ ဆုတောင်
ပတ္ထနာပြုခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ထို့သို့အားဖြင့် ဘုရင်၏စိတ်တော်
တွေ့ပြီး ယေရုရှလင်မြို့ရိုးများ ပြန်လည်တည်ဆောက် ပြင်
ဆင်ရန် အခွင့်တော်နှင့်၎င်း လိုအပ်မည့် ပစ္စည်းကိရိယာ၊
ငွေကြေးများလည်း အထောက်အပံ့ ပေးသည် ( ၁:၄၊၂:၁၀။
ထိုအချိန်အတွင်းပင် နေဟမိအား အုပ်ချုပ်သူအဖြစ်ခန့်အပ်
ထားခြင်းဖြစ်နိုင်သည်။
နေဟမိသည် မြို့ရိုးများပျက်ဆီးယိုယွင်းနေသည့် အခြေ
အနေများကို လေ့လာသုံးသပ်ပြီး မိမိအကြံအစည်များကို
မိမိလူတို့အာချပြခဲ့ပြီး သူတို့၏သဘောတူညီထောက်ခံမှုကို
လည်းရရှိသည်။ ထို့နှောက် တည်ဆောက်မှုအတွက် ကိစ္စ
အသေးစိတ်မှ လူများနေရာခွဲခန့် တာဝန်ချမှတ်ပြီး လုပ်ငန်း
စတင်ကြသည် ( ၂:၁၁-၃:၃၂ )။ လုပ်ငန်းရပ်ဆိုင်းရန် ဆန့်
ကျင်မှုအဟန့်အတားပြုသူများရှိလာသောအခါ ဘုရားသခင်
ထံ နေဟမိ ဆုတောင်းအပ်နှံပြီး တစ်ချိန်တည်းမှာ မြို့ကို
ခုခံကာကွယ်ရန် အားအင်ဖြည့်တင်းနိုင်ခဲ့သည် ( ၄:၁-၂၃)။
လက်ရှိအခြေအနေကြောင့် ဆင်းရဲသားများအပေါ်ချမ်းသာ
သူများက အခွင့်အရေအနိုင်ထက်မပြုနိုင်ရန် နေဟမိက
ပြတ်သားစွာ လုပ်ဆောင်ခဲ့သည် ( ၅:၁-၁၉ )။ လုပ်ငန်းကို
မအောင်မြင်ပဲ ရပ်တန့်သွားအောင်ပြင်ပမှ နည်းမျိုးစုံသုံး၍
ကြိုးစားကြသော်လည်း မအောင်မြင်ကြဘဲ နှောက်ဆုံး၌
မြို့ရိုးတည်ဆောက်မှု လုပ်ငန်းကို အောင်မြင်စွာပြီးမြောက်
ခွင့် ဘုရားသခင်ပေးခဲ့သည် ( ၆:၁-၇:၇၃ )။
မြို့ရိုးတည်ဆောက်မှုပြီးပြီ ဆက်ကပ်ခြင်းမပြုခင်မှာ
မောရှေ၏ ပညတ်အစိတ်အပိုင်းတချို့ကို ဧဇရက ဖတ်ရွက်
ပြီး ရှင်းလင်းမှုများပြုခဲ့သည်။ပထမတွင် လူများ၊နောက်တွင်
ခေါင်ဆောင်များအား ဖော်ပြခြင်းပြုသည်။ ထို့နောက် တဲတော်နှင့် ဆိုင်သည့်ပွဲတော်ကို လူအပေါင်းတို့ ပါဝင်ဆင်
နွဲခဲ့ကြသည် ( ၈: ၁-၁၈ )။
လူထုအားလုံး ဘုရားသခင်ထံသို့ အပြစ်ဝန်ချတောင်း
ပန်မှုများ ပြုလုပ်ခဲ့ကြပြီး ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တော်များ
ကို နာခံလိုက်နာပါမည်ဟု ကျမ်းသစ္စာကျိန်ဆိုခြင်းကိုပြု၍
စာချုပ်လည်း ရေးထားလျှက် ၎င်းတို့၏ခေါင်ဆောင်များက
သူတို့ကိုယ်စား တံဆိပ်ခတ်ကြသည် ( ၉:၁-၁၀:၃၉ )။
ဆက်ကပ်ခြင်းအခမ်းအနားမကျင်ပမီ ယေရုရှလင်မြို့၏
လုံခြုံရေးအတွက် မြို့စောင့်လူဦးရေကို တိုးမြင့်စေသည်။
မြို့အတွင်း ကျေးလက်ဒေသမှ လူအမြောက်အများလည်း
လာရောက်နေထိုင်ခဲ့ကြသည်( ၁၁:၁-၁၂:၂၆ ) ။ထို့နောက်
လူတို့အဖို့ မှတ်သားဖွယ်ရာကောင်းသော ဆက်ကပ်ခြင်း
အခမ်းအနားကို ဧဇရနှင့် နေဟမိတို့ ဦးဆောင်ခဲ့ကြသည်
( ၁၂:၂၇-၁၃:၃ )။
၄။ နိဂုံး
နေဟမိသည် နှစ်ပေါင်း တစ်ဆယ့်နှစ်နှစ်ပြည့် လုပ်
အောင်ခဲ့ပြီးနောက် ပေရသိပြည်သို့ အခိုက်အတန့်ပြန်သွား
ခဲ့သည်။ ထိုအချိန်အတွင်း ထက်မြတ်သောခေါင်ဆောင်မရှိ
ခြင်းကြောင့် ယေရုရှလင်မြို့တွင်း၌ ရန်သူတို့၏လွှမ်းမိုးမှုကို
ခံရပြန်သည်။ ထို့နောက် ယေရုရှလင်မြို့သို့ နေဟမိပြန်
လည်ရောက်ရှိလာသောအခါ ရန်သူများအပေါ် ကြောက်ရွံ့
ခြင်းကင်းမဲ့စွာ ရင်ဆိုင်ဖြေရှင်နိုင်ခဲ့သည် ( ၁၃:၄-၉ ) ။
ထိုသို့ဖြင့် ယေရုရှလင်မြို့၏ လူနေမှုနှင့် ဘာသာရေးရာ
ကမောက်ကမဖြစ်မှုများကို သူ၏တိကျပြတ်သားမှုဖြင့်
ပြုပြင်ခဲ့သည် ( ၁၃:၁၀-၃၁ ) ။
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ေနဟမိမွတ္စာ - Nehemiah
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
+++++++++
၁။ နိဒါန္း
ဗာဗုလုန္ျပည္၌ ခ်ဳက္ေႏွာင္ျခင္းခံရၿပီးေနာက္ ေနဟမိ
သည္ ကၠသေရလျပည္သို႔ျပန္ေရာက္ကာ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏
ၿမိဳ႕ဝန္အျဖစ္၎ ၿမိဳ႕ရိုးကိုျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္
ငန္း ဦးေဆာင္သူအျဖစ္ႏွင့္ မွတ္တမ္းျပဳစုသူအေနျဖင့္ အေရးပါေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္သည္ ( ေန ၁:၁) ။
၂။ ေခတ္အခ်ိန္ႏွင့္စပ္ေလ်ာ္သည့္ အေၾကာင္းအရာ
ဗာဗုလုန္ျပည္ကို ေပရသိျပည္က ၅၃၉ ဘီစီတြင္
ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားစြာကို ျပန္လြတ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္
သည္။ေရွးဦးအစပိုင္း၌ ဗိမာန္ေတာ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္
ေရးကိစၥကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္လည္
စတင္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ထို႔ေနာက္
ပ်က္စီးယိုယြင္းလၽွက္ရွိေနေသာ ၿမိဳ႕ရိုးမ်ားကိုလည္း ၄၄၅
ဘီစီတြင္ ေနဟမိဦးေဆာင္ၿပီး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျဖစ္
ခဲ့သည္။ ဗာဗုလုျပည္၌ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံရာမွ လႊတ္
ေျမာက္ၾကေသာ ပထမလူစုျပန္ေရာက္လာၿပီးေႏွာက္ ႏွစ္
ေပါင္းကိုးဆယ္*၉၀* ၾကားၿပီးမွျဖစ္သည္ ( ေန၂:၁ ႏွင့္
ဧဇရ ၁:၁-၄ ႏိွုင္းယွဥ္ျခင္း )။
ေနဟမိသည္ ဘုရားသခင္ေပးေသာ ခြန္အားသတၱိ
ဂုဏ္အဂါၤလကၡဏာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္
၍ မိမိလူတို႔ကိုလည္း လွံု႔ေဆာ္တိုက္တြန္းႏိုင္သူလည္းျဖစ္
သည္။ လူတို႔ကို စည္းရံုးႏိုင္သူႏွင့္ ဦးေဆာင္ႏိုင္သူလည္း
ျဖစ္သည္။ထိုသို႔ျဖင့္ သူသည္ ဘုရားတရားကိုင္းရွိုင္းလွသူ၊
ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ယံုၾကည္ကိုးစားျခင္းအသက္တာရွိၿပီး
ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ပညတ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း
လိုက္ေလၽွာက္သူျဖစ္သည္ ( ေန ၁:၄၊ ၂:၄၊၄:၂၀၊ ၅:၁၅၊
၆:၁၁၊ ၇:၂၊ ၁၃:၁၇,၂၅,၃၀) ။ သူ၏လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အေပၚ
ဆန္႔က်င္မႈျပဳသူမ်ားအား ရဲဝံ့ျပတ္သားစြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္
ႏိုင္သူျဖစ္ၿပီး ( ေန ၄:၁၄,၂၀ ၊ ၆:၈,၁၁ ၊ ၁၃:၈ )၊ အကူညီ
လိုအပ္ေနသူမ်ားအေပၚမွာလည္း သနားၾကင္နာမႈႏွင့္ အႏွစ္နာခံတတ္သူျဖစ္သည္ ( ေန ၅:၁၁,၁၄-၁၈ )။
ေနဟမိေရးသားခဲ့ေသာ မွတ္စာအမ်ားစုမွာ
ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၌ သူျမိဳ႕ဝန္ျဖစ္စဥ္ ကိုယ္ပိုင္မွတ္တမ္းျပဳစု
ခဲ့ျခင္းမ်ားျဖစ္သည္။ေနဟမိသည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ဝင္
အျဖစ္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။
ပထမအႀကိမ္မွာ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီး၊ ေႏွာက္တစ္
ႀကိမ္၌ မည္မၽွၾကာျမင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပျခင္းမရွိပါ( ေန ၅:၁၄၊
၁၃:၆-၇ )။
၃။ ေနဟမိမွတ္စာပါ အက်ဥ္း
ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕မွ ေပရသိျပည္သို႔ ဂ်ိဳးလူမ်ိဳးတစ္ခ်ိဳ႕၏
သြားေရာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေနဟမိသည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ဝန္
ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ေပရသိျပည္နန္းေတာ္အတြင္း ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ ရာထူးေနရာကို ေနဟမိရထားခဲ့ၿပီး
ဂ်ိဳးလူမ်ိဳးတို႔အေပၚ ဆန္က်င္တိုက္ခိုက္မႈ ျပဳေနၾကသည့္
အမႈကိစၥကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္ႏိုင္ရန္ ဘုရားသခင္၏မစျခင္း
ျဖင့္ ေပရသိရွင္ဘုရင္အား ေဖ်ာင္ဖ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဘုရင့္ထံမွ
အကူအညီမေတာင္ခံမီ ေလးလခန္႔မၽွ ေနဟမိ ဆုေတာင္
ပတၳနာျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔သို႔အားျဖင့္ ဘုရင္၏စိတ္ေတာ္
ေတြ႕ၿပီး ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ရိုးမ်ား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ျပင္
ဆင္ရန္ အခြင့္ေတာ္ႏွင့္၎ လိုအပ္မည့္ ပစၥည္းကိရိယာ၊
ေငြေၾကးမ်ားလည္း အေထာက္အပံ့ ေပးသည္ ( ၁:၄၊၂:၁၀။
ထိုအခ်ိန္အတြင္းပင္ ေနဟမိအား အုပ္ခ်ဳပ္သူအျဖစ္ခန္႔အပ္
ထားျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။
ေနဟမိသည္ ၿမိဳ႕ရိုးမ်ားပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနသည့္ အေျခ
အေနမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး မိမိအၾကံအစည္မ်ားကို
မိမိလူတို႔အာခ်ျပခဲ့ၿပီး သူတို႔၏သေဘာတူညီေထာက္ခံမႈကို
လည္းရရွိသည္။ ထို႔ေႏွာက္ တည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကိစၥ
အေသးစိတ္မွ လူမ်ားေနရာခြဲခန္႔ တာဝန္ခ်မွတ္ၿပီး လုပ္ငန္း
စတင္ၾကသည္ ( ၂:၁၁-၃:၃၂ )။ လုပ္ငန္းရပ္ဆိုင္းရန္ ဆန္႔
က်င္မႈအဟန္႔အတားျပဳသူမ်ားရွိလာေသာအခါ ဘုရားသခင္
ထံ ေနဟမိ ဆုေတာင္းအပ္ႏွံၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ၿမိဳ႕ကို
ခုခံကာကြယ္ရန္ အားအင္ျဖည့္တင္းႏိုင္ခဲ့သည္ ( ၄:၁-၂၃)။
လက္ရွိအေျခအေနေၾကာင့္ ဆင္းရဲသားမ်ားအေပၚခ်မ္းသာ
သူမ်ားက အခြင့္အေရအႏိုင္ထက္မျပဳႏိုင္ရန္ ေနဟမိက
ျပတ္သားစြာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ ( ၅:၁-၁၉ )။ လုပ္ငန္းကို
မေအာင္ျမင္ပဲ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ျပင္ပမွ နည္းမ်ိဳးစံုသံုး၍
ႀကိဳးစားၾကေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ၾကဘဲ ေႏွာက္ဆံုး၌
ၿမိဳ႕ရိုးတည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းကို ေအာင္ျမင္စြာၿပီးေျမာက္
ခြင့္ ဘုရားသခင္ေပးခဲ့သည္ ( ၆:၁-၇:၇၃ )။
ၿမိဳ႕ရိုးတည္ေဆာက္မႈၿပီးၿပီ ဆက္ကပ္ျခင္းမျပဳခင္မွာ
ေမာေရွ၏ ပညတ္အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ကို ဧဇရက ဖတ္ရြက္
ၿပီး ရွင္းလင္းမႈမ်ားျပဳခဲ့သည္။ပထမတြင္ လူမ်ား၊ေနာက္တြင္
ေခါင္ေဆာင္မ်ားအား ေဖာ္ျပျခင္းျပဳသည္။ ထို႔ေနာက္ တဲေတာ္ႏွင့္ ဆိုင္သည့္ပြဲေတာ္ကို လူအေပါင္းတို႔ ပါဝင္ဆင္
ႏြဲခဲ့ၾကသည္ ( ၈: ၁-၁၈ )။
လူထုအားလံုး ဘုရားသခင္ထံသို႔ အျပစ္ဝန္ခ်ေတာင္း
ပန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္မ်ား
ကို နာခံလိုက္နာပါမည္ဟု က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုျခင္းကိုျပဳ၍
စာခ်ဳပ္လည္း ေရးထားလၽွက္ ၎တို႔၏ေခါင္ေဆာင္မ်ားက
သူတို႔ကိုယ္စား တံဆိပ္ခတ္ၾကသည္ ( ၉:၁-၁၀:၃၉ )။
ဆက္ကပ္ျခင္းအခမ္းအနားမက်င္ပမီ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏
လံုျခံဳေရးအတြက္ ၿမိဳ႕ေစာင့္လူဦးေရကို တိုးျမင့္ေစသည္။
ၿမိဳ႕အတြင္း ေက်းလက္ေဒသမွ လူအေျမာက္အမ်ားလည္း
လာေရာက္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္( ၁၁:၁-၁၂:၂၆ ) ။ထို႔ေနာက္
လူတို႔အဖို႔ မွတ္သားဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ဆက္ကပ္ျခင္း
အခမ္းအနားကို ဧဇရႏွင့္ ေနဟမိတို႔ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကသည္
( ၁၂:၂၇-၁၃:၃ )။
၄။ နိဂံုး
ေနဟမိသည္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ လုပ္
ေအာင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေပရသိျပည္သို႔ အခိုက္အတန္႔ျပန္သြား
ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္အတြင္း ထက္ျမတ္ေသာေခါင္ေဆာင္မရွိ
ျခင္းေၾကာင့္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ရန္သူတို႔၏လႊမ္းမိုးမႈကို
ခံရျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ ေနဟမိျပန္
လည္ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ရန္သူမ်ားအေပၚ ေၾကာက္ရြံ႕
ျခင္းကင္းမဲ့စြာ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္ႏိုင္ခဲ့သည္ ( ၁၃:၄-၉ ) ။
ထိုသို႔ျဖင့္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏ လူေနမႈႏွင့္ ဘာသာေရးရာ
ကေမာက္ကမျဖစ္မႈမ်ားကို သူ၏တိက်ျပတ္သားမႈျဖင့္
ျပဳျပင္ခဲ့သည္ ( ၁၃:၁၀-၃၁ ) ။
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
+++++++++
၁။ နိဒါန်း
ဗာဗုလုန်ပြည်၌ ချုက်နှောင်ခြင်းခံရပြီးနောက် နေဟမိ
သည် က္ကသရေလပြည်သို့ပြန်ရောက်ကာ ယေရုရှလင်မြို့၏
မြို့ဝန်အဖြစ်၎င်း မြို့ရိုးကိုပြန်လည်တည်ဆောက်ရေးလုပ်
ငန်း ဦးဆောင်သူအဖြစ်နှင့် မှတ်တမ်းပြုစုသူအနေဖြင့် အရေးပါသော ပုဂ္ဂိုလ်တစ်ဦးဖြစ်သည် ( နေ ၁:၁) ။
၂။ ခေတ်အချိန်နှင့်စပ်လျော်သည့် အကြောင်းအရာ
ဗာဗုလုန်ပြည်ကို ပေရသိပြည်က ၅၃၉ ဘီစီတွင်
အောင်နိုင်ခဲ့ပြီး ဂျူးလူမျိုးများစွာကို ပြန်လွတ်ပေးခဲ့ခြင်းဖြစ်
သည်။ရှေးဦးအစပိုင်း၌ ဗိမာန်တော်ပြန်လည်တည်ဆောက်
ရေးကိစ္စကို အဟန့်အတားဖြစ်နေခဲ့သော်လည်း ပြန်လည်
စတင်ပြီးမြောက်အောင် ဆောင်ရွက်နိုင်ခဲ့သည်။ထို့နောက်
ပျက်စီးယိုယွင်းလျှက်ရှိနေသော မြို့ရိုးများကိုလည်း ၄၄၅
ဘီစီတွင် နေဟမိဦးဆောင်ပြီး ပြန်လည်တည်ဆောက်ဖြစ်
ခဲ့သည်။ ဗာဗုလုပြည်၌ ဖမ်းဆီးချုပ်နှောင်ခြင်းခံရာမှ လွှတ်
မြောက်ကြသော ပထမလူစုပြန်ရောက်လာပြီးနှောက် နှစ်
ပေါင်းကိုးဆယ်*၉၀* ကြားပြီးမှဖြစ်သည် ( နေ၂:၁ နှင့်
ဧဇရ ၁:၁-၄ နှိုင်းယှဉ်ခြင်း )။
နေဟမိသည် ဘုရားသခင်ပေးသော ခွန်အားသတ္တိ
ဂုဏ်အဂါၤလက္ခဏာများနှင့် ပြည့်စုံသောသူတစ်ယောက်ဖြစ်
၍ မိမိလူတို့ကိုလည်း လှုံ့ဆော်တိုက်တွန်းနိုင်သူလည်းဖြစ်
သည်။ လူတို့ကို စည်းရုံးနိုင်သူနှင့် ဦးဆောင်နိုင်သူလည်း
ဖြစ်သည်။ထိုသို့ဖြင့် သူသည် ဘုရားတရားကိုင်းရှိုင်းလှသူ၊
ဆုတောင်းခြင်းနှင့် ယုံကြည်ကိုးစားခြင်းအသက်တာရှိပြီး
ဘုရားသခင်ကို ကြောက်ရွံ့စွာ ပညတ်တော်များကိုလည်း
လိုက်လျှောက်သူဖြစ်သည် ( နေ ၁:၄၊ ၂:၄၊၄:၂၀၊ ၅:၁၅၊
၆:၁၁၊ ၇:၂၊ ၁၃:၁၇,၂၅,၃၀) ။ သူ၏လုပ်ဆောင်မှုတို့အပေါ်
ဆန့်ကျင်မှုပြုသူများအား ရဲဝံ့ပြတ်သားစွာ ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်
နိုင်သူဖြစ်ပြီး ( နေ ၄:၁၄,၂၀ ၊ ၆:၈,၁၁ ၊ ၁၃:၈ )၊ အကူညီ
လိုအပ်နေသူများအပေါ်မှာလည်း သနားကြင်နာမှုနှင့် အနှစ်နာခံတတ်သူဖြစ်သည် ( နေ ၅:၁၁,၁၄-၁၈ )။
နေဟမိရေးသားခဲ့သော မှတ်စာအများစုမှာ
ယေရုရှလင်မြို့၌ သူမြို့ဝန်ဖြစ်စဉ် ကိုယ်ပိုင်မှတ်တမ်းပြုစု
ခဲ့ခြင်းများဖြစ်သည်။နေဟမိသည် ယေရုရှလင်မြို့၏ မြို့ဝင်
အဖြစ် နှစ်ကြိမ်တိုင်တိုင် တာဝန်ထမ်းဆောင်ခဲ့ရသည်။
ပထမအကြိမ်မှာ တစ်ဆယ့်နှစ်နှစ်ကြာခဲ့ပြီး၊ နှောက်တစ်
ကြိမ်၌ မည်မျှကြာမြင့်ကြောင်း ဖော်ပြခြင်းမရှိပါ( နေ ၅:၁၄၊
၁၃:၆-၇ )။
၃။ နေဟမိမှတ်စာပါ အကျဉ်း
ယေရုရှလင်မြို့မှ ပေရသိပြည်သို့ ဂျိုးလူမျိုးတစ်ချို့၏
သွားရောက်ခဲ့ခြင်းကြောင့် နေဟမိသည် ယေရုရှလင်မြို့ဝန်
ဖြစ်လာခဲ့သည်။ ထိုအချိန်က ပေရသိပြည်နန်းတော်အတွင်း ယုံကြည်စိတ်ချရသည့် ရာထူးနေရာကို နေဟမိရထားခဲ့ပြီး
ဂျိုးလူမျိုးတို့အပေါ် ဆန်ကျင်တိုက်ခိုက်မှု ပြုနေကြသည့်
အမှုကိစ္စကို ကိုင်တွယ်ဖြေရှင်နိုင်ရန် ဘုရားသခင်၏မစခြင်း
ဖြင့် ပေရသိရှင်ဘုရင်အား ဖျောင်ဖျနိုင်ခဲ့သည်။ ဘုရင့်ထံမှ
အကူအညီမတောင်ခံမီ လေးလခန့်မျှ နေဟမိ ဆုတောင်
ပတ္ထနာပြုခဲ့ခြင်းဖြစ်သည်။ထို့သို့အားဖြင့် ဘုရင်၏စိတ်တော်
တွေ့ပြီး ယေရုရှလင်မြို့ရိုးများ ပြန်လည်တည်ဆောက် ပြင်
ဆင်ရန် အခွင့်တော်နှင့်၎င်း လိုအပ်မည့် ပစ္စည်းကိရိယာ၊
ငွေကြေးများလည်း အထောက်အပံ့ ပေးသည် ( ၁:၄၊၂:၁၀။
ထိုအချိန်အတွင်းပင် နေဟမိအား အုပ်ချုပ်သူအဖြစ်ခန့်အပ်
ထားခြင်းဖြစ်နိုင်သည်။
နေဟမိသည် မြို့ရိုးများပျက်ဆီးယိုယွင်းနေသည့် အခြေ
အနေများကို လေ့လာသုံးသပ်ပြီး မိမိအကြံအစည်များကို
မိမိလူတို့အာချပြခဲ့ပြီး သူတို့၏သဘောတူညီထောက်ခံမှုကို
လည်းရရှိသည်။ ထို့နှောက် တည်ဆောက်မှုအတွက် ကိစ္စ
အသေးစိတ်မှ လူများနေရာခွဲခန့် တာဝန်ချမှတ်ပြီး လုပ်ငန်း
စတင်ကြသည် ( ၂:၁၁-၃:၃၂ )။ လုပ်ငန်းရပ်ဆိုင်းရန် ဆန့်
ကျင်မှုအဟန့်အတားပြုသူများရှိလာသောအခါ ဘုရားသခင်
ထံ နေဟမိ ဆုတောင်းအပ်နှံပြီး တစ်ချိန်တည်းမှာ မြို့ကို
ခုခံကာကွယ်ရန် အားအင်ဖြည့်တင်းနိုင်ခဲ့သည် ( ၄:၁-၂၃)။
လက်ရှိအခြေအနေကြောင့် ဆင်းရဲသားများအပေါ်ချမ်းသာ
သူများက အခွင့်အရေအနိုင်ထက်မပြုနိုင်ရန် နေဟမိက
ပြတ်သားစွာ လုပ်ဆောင်ခဲ့သည် ( ၅:၁-၁၉ )။ လုပ်ငန်းကို
မအောင်မြင်ပဲ ရပ်တန့်သွားအောင်ပြင်ပမှ နည်းမျိုးစုံသုံး၍
ကြိုးစားကြသော်လည်း မအောင်မြင်ကြဘဲ နှောက်ဆုံး၌
မြို့ရိုးတည်ဆောက်မှု လုပ်ငန်းကို အောင်မြင်စွာပြီးမြောက်
ခွင့် ဘုရားသခင်ပေးခဲ့သည် ( ၆:၁-၇:၇၃ )။
မြို့ရိုးတည်ဆောက်မှုပြီးပြီ ဆက်ကပ်ခြင်းမပြုခင်မှာ
မောရှေ၏ ပညတ်အစိတ်အပိုင်းတချို့ကို ဧဇရက ဖတ်ရွက်
ပြီး ရှင်းလင်းမှုများပြုခဲ့သည်။ပထမတွင် လူများ၊နောက်တွင်
ခေါင်ဆောင်များအား ဖော်ပြခြင်းပြုသည်။ ထို့နောက် တဲတော်နှင့် ဆိုင်သည့်ပွဲတော်ကို လူအပေါင်းတို့ ပါဝင်ဆင်
နွဲခဲ့ကြသည် ( ၈: ၁-၁၈ )။
လူထုအားလုံး ဘုရားသခင်ထံသို့ အပြစ်ဝန်ချတောင်း
ပန်မှုများ ပြုလုပ်ခဲ့ကြပြီး ဘုရားသခင်၏ ပညတ်တော်များ
ကို နာခံလိုက်နာပါမည်ဟု ကျမ်းသစ္စာကျိန်ဆိုခြင်းကိုပြု၍
စာချုပ်လည်း ရေးထားလျှက် ၎င်းတို့၏ခေါင်ဆောင်များက
သူတို့ကိုယ်စား တံဆိပ်ခတ်ကြသည် ( ၉:၁-၁၀:၃၉ )။
ဆက်ကပ်ခြင်းအခမ်းအနားမကျင်ပမီ ယေရုရှလင်မြို့၏
လုံခြုံရေးအတွက် မြို့စောင့်လူဦးရေကို တိုးမြင့်စေသည်။
မြို့အတွင်း ကျေးလက်ဒေသမှ လူအမြောက်အများလည်း
လာရောက်နေထိုင်ခဲ့ကြသည်( ၁၁:၁-၁၂:၂၆ ) ။ထို့နောက်
လူတို့အဖို့ မှတ်သားဖွယ်ရာကောင်းသော ဆက်ကပ်ခြင်း
အခမ်းအနားကို ဧဇရနှင့် နေဟမိတို့ ဦးဆောင်ခဲ့ကြသည်
( ၁၂:၂၇-၁၃:၃ )။
၄။ နိဂုံး
နေဟမိသည် နှစ်ပေါင်း တစ်ဆယ့်နှစ်နှစ်ပြည့် လုပ်
အောင်ခဲ့ပြီးနောက် ပေရသိပြည်သို့ အခိုက်အတန့်ပြန်သွား
ခဲ့သည်။ ထိုအချိန်အတွင်း ထက်မြတ်သောခေါင်ဆောင်မရှိ
ခြင်းကြောင့် ယေရုရှလင်မြို့တွင်း၌ ရန်သူတို့၏လွှမ်းမိုးမှုကို
ခံရပြန်သည်။ ထို့နောက် ယေရုရှလင်မြို့သို့ နေဟမိပြန်
လည်ရောက်ရှိလာသောအခါ ရန်သူများအပေါ် ကြောက်ရွံ့
ခြင်းကင်းမဲ့စွာ ရင်ဆိုင်ဖြေရှင်နိုင်ခဲ့သည် ( ၁၃:၄-၉ ) ။
ထိုသို့ဖြင့် ယေရုရှလင်မြို့၏ လူနေမှုနှင့် ဘာသာရေးရာ
ကမောက်ကမဖြစ်မှုများကို သူ၏တိကျပြတ်သားမှုဖြင့်
ပြုပြင်ခဲ့သည် ( ၁၃:၁၀-၃၁ ) ။
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ေနဟမိမွတ္စာ - Nehemiah
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
+++++++++
၁။ နိဒါန္း
ဗာဗုလုန္ျပည္၌ ခ်ဳက္ေႏွာင္ျခင္းခံရၿပီးေနာက္ ေနဟမိ
သည္ ကၠသေရလျပည္သို႔ျပန္ေရာက္ကာ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏
ၿမိဳ႕ဝန္အျဖစ္၎ ၿမိဳ႕ရိုးကိုျပန္လည္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္
ငန္း ဦးေဆာင္သူအျဖစ္ႏွင့္ မွတ္တမ္းျပဳစုသူအေနျဖင့္ အေရးပါေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖစ္သည္ ( ေန ၁:၁) ။
၂။ ေခတ္အခ်ိန္ႏွင့္စပ္ေလ်ာ္သည့္ အေၾကာင္းအရာ
ဗာဗုလုန္ျပည္ကို ေပရသိျပည္က ၅၃၉ ဘီစီတြင္
ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမ်ားစြာကို ျပန္လြတ္ေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္
သည္။ေရွးဦးအစပိုင္း၌ ဗိမာန္ေတာ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္
ေရးကိစၥကို အဟန္႔အတားျဖစ္ေနခဲ့ေသာ္လည္း ျပန္လည္
စတင္ၿပီးေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ထို႔ေနာက္
ပ်က္စီးယိုယြင္းလၽွက္ရွိေနေသာ ၿမိဳ႕ရိုးမ်ားကိုလည္း ၄၄၅
ဘီစီတြင္ ေနဟမိဦးေဆာင္ၿပီး ျပန္လည္တည္ေဆာက္ျဖစ္
ခဲ့သည္။ ဗာဗုလုျပည္၌ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံရာမွ လႊတ္
ေျမာက္ၾကေသာ ပထမလူစုျပန္ေရာက္လာၿပီးေႏွာက္ ႏွစ္
ေပါင္းကိုးဆယ္*၉၀* ၾကားၿပီးမွျဖစ္သည္ ( ေန၂:၁ ႏွင့္
ဧဇရ ၁:၁-၄ ႏိွုင္းယွဥ္ျခင္း )။
ေနဟမိသည္ ဘုရားသခင္ေပးေသာ ခြန္အားသတၱိ
ဂုဏ္အဂါၤလကၡဏာမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေသာသူတစ္ေယာက္ျဖစ္
၍ မိမိလူတို႔ကိုလည္း လွံု႔ေဆာ္တိုက္တြန္းႏိုင္သူလည္းျဖစ္
သည္။ လူတို႔ကို စည္းရံုးႏိုင္သူႏွင့္ ဦးေဆာင္ႏိုင္သူလည္း
ျဖစ္သည္။ထိုသို႔ျဖင့္ သူသည္ ဘုရားတရားကိုင္းရွိုင္းလွသူ၊
ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္ ယံုၾကည္ကိုးစားျခင္းအသက္တာရွိၿပီး
ဘုရားသခင္ကို ေၾကာက္ရြံ႕စြာ ပညတ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း
လိုက္ေလၽွာက္သူျဖစ္သည္ ( ေန ၁:၄၊ ၂:၄၊၄:၂၀၊ ၅:၁၅၊
၆:၁၁၊ ၇:၂၊ ၁၃:၁၇,၂၅,၃၀) ။ သူ၏လုပ္ေဆာင္မႈတို႔အေပၚ
ဆန္႔က်င္မႈျပဳသူမ်ားအား ရဲဝံ့ျပတ္သားစြာ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္
ႏိုင္သူျဖစ္ၿပီး ( ေန ၄:၁၄,၂၀ ၊ ၆:၈,၁၁ ၊ ၁၃:၈ )၊ အကူညီ
လိုအပ္ေနသူမ်ားအေပၚမွာလည္း သနားၾကင္နာမႈႏွင့္ အႏွစ္နာခံတတ္သူျဖစ္သည္ ( ေန ၅:၁၁,၁၄-၁၈ )။
ေနဟမိေရးသားခဲ့ေသာ မွတ္စာအမ်ားစုမွာ
ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၌ သူျမိဳ႕ဝန္ျဖစ္စဥ္ ကိုယ္ပိုင္မွတ္တမ္းျပဳစု
ခဲ့ျခင္းမ်ားျဖစ္သည္။ေနဟမိသည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏ ၿမိဳ႕ဝင္
အျဖစ္ ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။
ပထမအႀကိမ္မွာ တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ၾကာခဲ့ၿပီး၊ ေႏွာက္တစ္
ႀကိမ္၌ မည္မၽွၾကာျမင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပျခင္းမရွိပါ( ေန ၅:၁၄၊
၁၃:၆-၇ )။
၃။ ေနဟမိမွတ္စာပါ အက်ဥ္း
ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕မွ ေပရသိျပည္သို႔ ဂ်ိဳးလူမ်ိဳးတစ္ခ်ိဳ႕၏
သြားေရာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေနဟမိသည္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ဝန္
ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က ေပရသိျပည္နန္းေတာ္အတြင္း ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရသည့္ ရာထူးေနရာကို ေနဟမိရထားခဲ့ၿပီး
ဂ်ိဳးလူမ်ိဳးတို႔အေပၚ ဆန္က်င္တိုက္ခိုက္မႈ ျပဳေနၾကသည့္
အမႈကိစၥကို ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္ႏိုင္ရန္ ဘုရားသခင္၏မစျခင္း
ျဖင့္ ေပရသိရွင္ဘုရင္အား ေဖ်ာင္ဖ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ ဘုရင့္ထံမွ
အကူအညီမေတာင္ခံမီ ေလးလခန္႔မၽွ ေနဟမိ ဆုေတာင္
ပတၳနာျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ထို႔သို႔အားျဖင့္ ဘုရင္၏စိတ္ေတာ္
ေတြ႕ၿပီး ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕ရိုးမ်ား ျပန္လည္တည္ေဆာက္ ျပင္
ဆင္ရန္ အခြင့္ေတာ္ႏွင့္၎ လိုအပ္မည့္ ပစၥည္းကိရိယာ၊
ေငြေၾကးမ်ားလည္း အေထာက္အပံ့ ေပးသည္ ( ၁:၄၊၂:၁၀။
ထိုအခ်ိန္အတြင္းပင္ ေနဟမိအား အုပ္ခ်ဳပ္သူအျဖစ္ခန္႔အပ္
ထားျခင္းျဖစ္ႏိုင္သည္။
ေနဟမိသည္ ၿမိဳ႕ရိုးမ်ားပ်က္ဆီးယိုယြင္းေနသည့္ အေျခ
အေနမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး မိမိအၾကံအစည္မ်ားကို
မိမိလူတို႔အာခ်ျပခဲ့ၿပီး သူတို႔၏သေဘာတူညီေထာက္ခံမႈကို
လည္းရရွိသည္။ ထို႔ေႏွာက္ တည္ေဆာက္မႈအတြက္ ကိစၥ
အေသးစိတ္မွ လူမ်ားေနရာခြဲခန္႔ တာဝန္ခ်မွတ္ၿပီး လုပ္ငန္း
စတင္ၾကသည္ ( ၂:၁၁-၃:၃၂ )။ လုပ္ငန္းရပ္ဆိုင္းရန္ ဆန္႔
က်င္မႈအဟန္႔အတားျပဳသူမ်ားရွိလာေသာအခါ ဘုရားသခင္
ထံ ေနဟမိ ဆုေတာင္းအပ္ႏွံၿပီး တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ ၿမိဳ႕ကို
ခုခံကာကြယ္ရန္ အားအင္ျဖည့္တင္းႏိုင္ခဲ့သည္ ( ၄:၁-၂၃)။
လက္ရွိအေျခအေနေၾကာင့္ ဆင္းရဲသားမ်ားအေပၚခ်မ္းသာ
သူမ်ားက အခြင့္အေရအႏိုင္ထက္မျပဳႏိုင္ရန္ ေနဟမိက
ျပတ္သားစြာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ ( ၅:၁-၁၉ )။ လုပ္ငန္းကို
မေအာင္ျမင္ပဲ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ျပင္ပမွ နည္းမ်ိဳးစံုသံုး၍
ႀကိဳးစားၾကေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ၾကဘဲ ေႏွာက္ဆံုး၌
ၿမိဳ႕ရိုးတည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းကို ေအာင္ျမင္စြာၿပီးေျမာက္
ခြင့္ ဘုရားသခင္ေပးခဲ့သည္ ( ၆:၁-၇:၇၃ )။
ၿမိဳ႕ရိုးတည္ေဆာက္မႈၿပီးၿပီ ဆက္ကပ္ျခင္းမျပဳခင္မွာ
ေမာေရွ၏ ပညတ္အစိတ္အပိုင္းတခ်ိဳ႕ကို ဧဇရက ဖတ္ရြက္
ၿပီး ရွင္းလင္းမႈမ်ားျပဳခဲ့သည္။ပထမတြင္ လူမ်ား၊ေနာက္တြင္
ေခါင္ေဆာင္မ်ားအား ေဖာ္ျပျခင္းျပဳသည္။ ထို႔ေနာက္ တဲေတာ္ႏွင့္ ဆိုင္သည့္ပြဲေတာ္ကို လူအေပါင္းတို႔ ပါဝင္ဆင္
ႏြဲခဲ့ၾကသည္ ( ၈: ၁-၁၈ )။
လူထုအားလံုး ဘုရားသခင္ထံသို႔ အျပစ္ဝန္ခ်ေတာင္း
ပန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီး ဘုရားသခင္၏ ပညတ္ေတာ္မ်ား
ကို နာခံလိုက္နာပါမည္ဟု က်မ္းသစၥာက်ိန္ဆိုျခင္းကိုျပဳ၍
စာခ်ဳပ္လည္း ေရးထားလၽွက္ ၎တို႔၏ေခါင္ေဆာင္မ်ားက
သူတို႔ကိုယ္စား တံဆိပ္ခတ္ၾကသည္ ( ၉:၁-၁၀:၃၉ )။
ဆက္ကပ္ျခင္းအခမ္းအနားမက်င္ပမီ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏
လံုျခံဳေရးအတြက္ ၿမိဳ႕ေစာင့္လူဦးေရကို တိုးျမင့္ေစသည္။
ၿမိဳ႕အတြင္း ေက်းလက္ေဒသမွ လူအေျမာက္အမ်ားလည္း
လာေရာက္ေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္( ၁၁:၁-၁၂:၂၆ ) ။ထို႔ေနာက္
လူတို႔အဖို႔ မွတ္သားဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ဆက္ကပ္ျခင္း
အခမ္းအနားကို ဧဇရႏွင့္ ေနဟမိတို႔ ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကသည္
( ၁၂:၂၇-၁၃:၃ )။
၄။ နိဂံုး
ေနဟမိသည္ ႏွစ္ေပါင္း တစ္ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္ လုပ္
ေအာင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေပရသိျပည္သို႔ အခိုက္အတန္႔ျပန္သြား
ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္အတြင္း ထက္ျမတ္ေသာေခါင္ေဆာင္မရွိ
ျခင္းေၾကာင့္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕တြင္း၌ ရန္သူတို႔၏လႊမ္းမိုးမႈကို
ခံရျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ ေနဟမိျပန္
လည္ေရာက္ရွိလာေသာအခါ ရန္သူမ်ားအေပၚ ေၾကာက္ရြံ႕
ျခင္းကင္းမဲ့စြာ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္ႏိုင္ခဲ့သည္ ( ၁၃:၄-၉ ) ။
ထိုသို႔ျဖင့္ ေယရုရွလင္ၿမိဳ႕၏ လူေနမႈႏွင့္ ဘာသာေရးရာ
ကေမာက္ကမျဖစ္မႈမ်ားကို သူ၏တိက်ျပတ္သားမႈျဖင့္
ျပဳျပင္ခဲ့သည္ ( ၁၃:၁၀-၃၁ ) ။
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
0 comments:
Post a Comment