ဝတ်ပြုရာကျမ်း ခြုံငုံလေ့လာခြင်း = Leviticus
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
===================
၁။ နိဒါန်း
က္ကသရေလလူတို့၏ ယဇ်ပုရောဟိတ်အရာမှာ
လေဝိမိသားစုတစ်စုတည်းမှသာဖြ စ်သည်။ယဇ်ပုရောဟိတ်
အရာနှင့် စပ်ဆိုင်ပြီးကျမ်းများမှာ ဝတ်ပြုရာကျမ်းတွင် ပို၍
ဖော်ပြခဲ့ခြင်းတွေ့ရသည်။ ယဇ်ပုရောဟိတ်နှင့် စပ်ဆိုင်မှု
မရှိသော အခြားလေဝိလူတို့နှင့်ပတ်သက် ပြီး တောလည်ရာ
ကျမ်းတွင်ပါသည်။ ထိုကျမ်းနှစ်စောင်အကြားတွင် ပြတ်
တောက်မှုမရှိပေ၊ အကြောင်းမှာ မောရှေ၏ကျမ်းငါးစောင်
( Pentateuch ) မှာ မူလက ကျမ်းတစ်စောင်အဖြစ်
တည်ရှိခြင်းဖြစ်သည်။
၂။ ကျမ်း၏လက္ခဏာများ
က္ကသရေလလူတို့အား အဲဂုတ္တုပြည်မှ ခါနာနိပြည်သို့
ဘုရားသခင်ခေါ်ထုတ်ပြီး၊ အာဗြဟံနှင့် ပဋိညာဉ်ပြုသည့်
အတိုင်း ပြီးမြောက်စေတော်မူသည်။ သုံလကြားပြီးနောက်
သိနာတောင်သို့ က္ကသရေလလူတို့ ရောက်ကြသောအခါမှာ
သူတို့နှင့်ဘုရားသခင် ပဋိညာဉ်ပြုတော်မူသည်။က္ကသရေ လ
လူတို့မှာမိမိတို့လူမျိုးဖြ စ်ကြောင်း ဘုရားသခင်ကြေညာခဲ့ပြီး
မိမိတို့ထံမှ ဘုရားသခင် တောင်ဆိုသည့် အရာအားလုံးကို
လုပ်ဆောင်ပါမည်ဟု လူတို့ကလည်း ကတိပေးကြသည်။
(က၁၂:၂၊၁၅:၁၈-၂၁၊၁၇:၆-၈။ထွက ်၂:၂၄၊၆:၆-၈၊၁၉:၄,၆။
ပဋိညာဉ်အရ ဘုရားသခင်ချမှတ်ပေးခဲ့သည့် နည်းဥပဒေသ
များမှာ ထွက်မြောက်ရာကျမ်းမှ အစပြုပြီး၊ဝတ်ပြုရာကျမ်း၊
တောလည်ရာကျမ်းတိုင်အောင်ဖြစ ်ပါသည်။
ပဋိညာဉ်၏ အခြေခံစည်းမျဉ်းများနှင့် သူတို့အတွက်
လက်တွေ့လိုအပ်ချက်အချို့ကို ဘုရားသခင်ကရှေးဦးစွာ
ကြောညာသည်(ထွက် ၂၀-၂၃)။ထို့နောက် ဝတ်ပြုကိုးကွယ်
ရန်နေရာ(သယ်ဆောင်၍သွားနိုင် သည့်)တဲတော်နှင့်လည်း
ယုံကြည်မှုဆိုင်ရာလိုက်လျှေ ာက် ပြုကျင့်ရမည့်ကိစ္စများကို
ကြီးကြပ်ကွပ်ကဲရန် ယဇ်ပုရောဟိတ်များထားရှိရန် အစီအ
စဉ်များ ချပေးဆော်မူခဲ့သည်(ထွက် ၂၅-၄၀)။ မျမိနှင့်ဆက်
နွယ်မှုရှိကြောင်း ဖော်ပြရန်လူတို့အား ယဇ်ပူဇော်ခြင်းစနှစ်
ပေးတော်မူခဲ့သည်(ဝတ်ပြု ၁-၁၀)။ စင်ကြယ်ခြင်း၊သန့်ရှင်း
တော်မူခြငိးနှင့်စပ်လျှော်၍ ပညတ်များလည်း ချမှတ်တော်
မူခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၁-၂၂ )။ ပွဲတော်များနှင့် အခြားအထူး
အချိန်အခါများတွင်လုပ်ဆောင် ရမည့် အသေးစိတ်အချက်
အလက်များ( ဝတ်ပြု ၂၃-၂၇ ) နှင့် လေဝိလူတို့အတွက်
အထူးတာဝန်များချမှတ်တော်မူခ ဲ့သည်( တော ၁-၁၀)။
၃။ ဝတ်ပြုရာကျမ်း၏အဓိကရှုထောင့ ်
ကျမ်း၏အဓိကအချက်မှာ ဘုရားသခင်နှင့်လည်းကောင်း
လူသားအချင်းချင်နှင့်သော်လည ်းကောင်း ဆက်ဆံရာတွင်
ယဇ်ပုရောဟိတ်နှင့် သာမန်လူများသန့်ရှင်းစင်ကြယ ်ခြင်းရှိ
ရမည့်အကြောင်းဖြစ်သည်။ဘုရား သခင် သန့်ရှင်းတော်မူ၍
သူတို့လည်းသန့်ရှင်းရမည်( ဝတ်ပြု ၁၁:၄၄-၄၅၊၂၀:၂၆)။
ဤသန့်ရှင်းခြင်းမှာ လူတို့၏အသက်တာတစ်ခုလုံးဆိုင ်ရာ
တစ်ကိုယ်ရေသန့်ရှင်းမှုနှင့ ် လူထုကျန်းမာရေးလည်းပါဝင်
သည်။သန့်ရှင်မှုဆိုသ်ရာ ပညတ်တရားများမှာ လက်တွေ့
အသုံးကျသည့်အပြင် ပြဿနာ၏အခြေခံဖြစ်သော အပြစ်
အတွက်လည်း သင်ခန်းစာဖြစ်သည်။
ကျေးဇူးတော်အားဖြင့် လူတို့၏အပြစ်ကိုဖြေရှင်းကို င်
တွယ်နိုင်ရန် ယဇ်ပူဇော်ခြင်းစနစ်ကို ဘုရားသခင်ပေးတော်
မူခဲ့သည်။အပြစ်လေးနက်မှုကို သင်ပြတော်မူပြီး၊ မိမိအထံ
တော်သို့ ချဉ်းကပ်၍ခွငိ့လွှတ်ခြင်းတေ ာင်းခံရန်လမ်းပြတော်
မူခဲ့သည်။ ခွငိ့လွှတ်ရန် သဘောတူသော ဘုရားသခင်ထံ
ခွင့်လွှတ်ခြင်းကို လူတို့က အတင်းအဓမ္မတောင်းယူရန်မလို
ပေ။သူတို့အပြစ်ပြေစေဖို့ တိရစ္ဆာန်၏အသွေးကို ဘုရားရှင်
ကပင် အစပြုပေးတော်မူခဲ့သည် ( ဝတ် ၁၇:၁၁ )။
နောင်တရသော အပြစ်သားများသိသည်ဖြစ်ရေ၊မသ ိသည်
ဖြစ်စေ၊သူတို့၏ ယဇ်ပူဇော်ခြင်းတစ်ခုတည်းဖြင ့် အပြစ်ကို
မဖယ်ရှားနိုင်ပေ။ အသွေးအားဖြင့် ရှေးက္ကသရေလတို့
ယဇ်ပူဇော်ခြင်းကို ဘုရားသခင်လက်ခံခဲ့ခြင်း၏အခြ ခံမှာ
နောင်ကာလတွင် အသွေးဆော်ယဇ်ပင်ဖြစ်သည်။
( ဟေဗြဲ ၉:၂၂၊၁၀:၁-၄,၁၁-၁၄)
၄။ ကျမ်းတွင်ပါရှိအချက်များ အကျဉ်းချုပ်
တော်တော်ဆောက်ပြီးနောက် က္ကရေလလူတို့အား
မိမိအလိုရှိသည့် ယဇ်ပူဇော်မှုဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းများ ချမှတ်
ပေးခဲ့သည်။
၄.၁ ယဇ်ပူဇော်မှုငါးမျိုး
အခြေခံအားဖြင့် ယဇ်ပူဇော်မှုငါးမျိုးရှိသည် ။
၎င်းတို့မှာ မီးရှို့ရာယဇ်၊ ဘောဇဉ်ပူဇော်သက္ကာ၊ မိတ်သဟာယယဇ် ၊ အပြစ်ဖြေရာယဇ်နှင့် ဒုစရိုက်-ဖြေရာယဇ် တို့ဖြစ်သည် ( ဝတ်ပြု ၁:၁-၆:၇ )။ ဤပူဇော်
သက္ကာများနှင့်ဆိုင်သော ဝတ္တရာများကို တာဝန်ယူရသော
ယဇ်ပုရောဟိတ်များအတွက်လည်း ထပ်ဆင့်အသေးစိတ်
အချက်အလက်များကို ဘုရားသခင်က ပေးခဲ့သည်
( ဝတ်ပြု ၆:၈-၇:၃၈ )။ အာရုန်နှင့် သူ့သားလေးယောက်
တို့ကို ယဇ်ပုရောဟိတ်အဖြစ် ဘုရားသခင်စေညွန်းသကဲ့သို့
မောရှေခန့်အပ်ခဲ့ပြီးနောက် တာဝန်များကို သူတို့စတင်၍
ဆောင်ရွက်ကြသည် ( ဝတ်ပြု ၈:၁-၉:၂၄ )။ ဘုရားသခင်
မှာထားတော်မူသည့်အတိုင်း သားနှစ်ယောက်က မပြုသော
အခါ မီးလောင်၍ ရှေ့တော်၌သေကြလေသည် ၁၀:၁-၂၀။
၄.၂ ကိုယ်ခန္ဓာသန့်ရှင့်ခြင်း
ထို့နောက် သန့်ရှင်းစင်ကြယ်ခြင်းနှင့် ဆိုင်သော
မိမိတောင်းဆိုချက်များကို ဘုစားသခင် ဆင့်ဆိုတော်မူခဲ့ပြီး၊
အစားအသောက်နှင့်ဆိုင်သော၊ အနာရောဂါနှင့်ဆိုင်သော
၊ ကိုယ်ကာယကျန်းမာရေးနှင့်ဆို င်သော ပညတ်ချက်များကို
ချမှတ်ခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၁:၁-၁၅:၃၃)။ အပြစ်ဖြေရာနေ့
နှင့်ဆိုင်သေ စည်းမျဉ်းများနှင့် အသွေး၏အထွတ်အမြတ်
ဖြစ်ခြင်းကိုဆက်လက်ဖော်ပြခဲ ့သည်( ဝတ်ပြု ၁၆:၁-၁၆ )။
လက်တွေ့ကျသော သန့်ရှင်းခြင်းဆိုင်ရာ ဖိမဆက်ဆံမှုနှင့်
အခြားအထွေထွေကိစ္စရပ်များ ထပ်မံညွန်ကြားချက်ပေး
တော်မူခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၈:၁-၂၀:၂၇ )။ ယဇ်ပုရောဟိတ်
တို့နှင့် စပ်ဆိုင်သည့် အထူးစည်းကမ်းများကိုလည်းကော င်း
ညွန်ကြားချမှတ်ပေးခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၂၁:၁-၂၂:၃၃ )။
၅။ ပွဲတော်များလုပ်ခြင်း
က္ကသရေလလူတို့အား ဘုရားသခင် ကြညိ့ရှုအုပ်ချုပ်
စီးမံခြင်းကို အသိအမှတ်ပြုသည့်အနေဖြင့် သူတို့ကို ပွဲတော်
ကို တစ်နှစ်ပတ်လုံး စနစ်တကျပြုလုပ်ကျင်းပကြရသည်
( ဝတ်ပြု ၂၃:၁-၂၄:၂၃)။ ဥပုသ်နှစ်များနှင့် ယုဘိလနှစ်များ
ထားရှိခြင်းမှာ ဆင်းရဲစောသူများအပေါ် ချမ်းသာသောသူ
များက အနိုင်ယူခြင်းမှ ကာကွယ်ရန်ဖြစ်သည်( ၂၅:၁-၅၅)။
နာခံခြင်းအတွက် ဘုစားသခင်က ကောင်းချီးမင်္ဂလာချပေး
မည်ဟု ကတိတော်ထားပြီး မနာခံ၊ မလိုက်လျှောင်ခြင်းပေါ်
ပြစ်ဒဏ်ခတ်မည်ဟု သတိပေးတော်မူသည်(၂၆:၁-၄၆)။
ရိုးသားဖြောင့်မတ်ခြင်းမှာ အစဉ်အမြဲ လိုအပ်ပြီး မိမိတို့
ပြုခဲ့သော ကတိဝတ်များကို လူတို့အလေးအနက်ထားကြ
ရမည်ဖြစ်သည် ( ဝတ်ပြု ၂၇: ၁-၃၄ )။
မှတ်ချက်။ အားလုံးပြည်စုံနိုင်မည်ဟု မဆိုလိုပါ၊လေ့လာလို
သူတို့အတွက် အထောက်အကူပြုရန် ရည်စူးထားခြင်းပေ။
စာရှု့သူအားလုံး ဘုရားသခင်ကောင်းကြီးပေးပါစေ ၊အာမင်း။
လေးစားစွာဖြင့်
Joseph Thang
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ဝတ္ျပဳရာက်မ္း ျခံဳငံုေလ့လာျခင္း = Leviticus
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
===================
၁။ နိဒါန္း
ကၠသေရလလူတို႔၏ ယဇ္ပုေရာဟိတ္အရာမွာ
ေလဝိမိသားစုတစ္စုတည္းမွသာျဖ စ္သည္။ယဇ္ပုေရာဟိတ္
အရာႏွင့္ စပ္ဆိုင္ၿပီးက်မ္းမ်ားမွာ ဝတ္ျပဳရာက်မ္းတြင္ ပို၍
ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းေတြ႕ရသည္။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္မႈ
မရွိေသာ အျခားေလဝိလူတို႔ႏွင့္ပတ္သက္ ၿပီး ေတာလည္ရာ
က်မ္းတြင္ပါသည္။ ထိုက်မ္းႏွစ္ေစာင္အၾကားတြင္ ျပတ္
ေတာက္မႈမရွိေပ၊ အေၾကာင္းမွာ ေမာေရွ၏က်မ္းငါးေစာင္
( Pentateuch ) မွာ မူလက က်မ္းတစ္ေစာင္အျဖစ္
တည္ရွိျခင္းျဖစ္သည္။
၂။ က်မ္း၏လကၡဏာမ်ား
ကၠသေရလလူတို႔အား အဲဂုတၱဳျပည္မွ ခါနာနိျပည္သို႔
ဘုရားသခင္ေခၚထုတ္ၿပီး၊ အာျဗဟံႏွင့္ ပဋိညာဥ္ျပဳသည့္
အတိုင္း ၿပီးေျမာက္ေစေတာ္မူသည္။ သံုလၾကားၿပီးေနာက္
သိနာေတာင္သို႔ ကၠသေရလလူတို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါမွာ
သူတို႔ႏွင့္ဘုရားသခင္ ပဋိညာဥ္ျပဳေတာ္မူသည္။ကၠသေရလ
လူတို႔မွာမိမိတို႔လူမ်ိဳးျဖ စ္ေၾကာင္း ဘုရားသခင္ေၾကညာခဲ့ၿပီး
မိမိတို႔ထံမွ ဘုရားသခင္ ေတာင္ဆိုသည့္ အရာအားလံုးကို
လုပ္ေဆာင္ပါမည္ဟု လူတို႔ကလည္း ကတိေပးၾကသည္။
(က၁၂:၂၊၁၅:၁၈-၂၁၊၁၇:၆-၈။ထြက ္၂:၂၄၊၆:၆-၈၊၁၉:၄,၆။
ပဋိညာဥ္အရ ဘုရားသခင္ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည့္ နည္းဥပေဒသ
မ်ားမွာ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္းမွ အစျပဳၿပီး၊ဝတ္ျပဳရာက်မ္း၊
ေတာလည္ရာက်မ္းတိုင္ေအာင္ျဖစ ္ပါသည္။
ပဋိညာဥ္၏ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ သူတို႔အတြက္
လက္ေတြ႕လိုအပ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို ဘုရားသခင္ကေရွးဦးစြာ
ေၾကာညာသည္(ထြက္ ၂၀-၂၃)။ထို႔ေနာက္ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္
ရန္ေနရာ(သယ္ေဆာင္၍သြားႏိုင္ သည့္)တဲေတာ္ႏွင့္လည္း
ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာလိုက္ေလၽွာ က္ ျပဳက်င့္ရမည့္ကိစၥမ်ားကို
ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲရန္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားထားရွိရန္ အစီအ
စဥ္မ်ား ခ်ေပးေဆာ္မူခဲ့သည္(ထြက္ ၂၅-၄၀)။ မ်မိႏွင့္ဆက္
ႏြယ္မႈရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္လူတို႔အား ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းစႏွစ္
ေပးေတာ္မူခဲ့သည္(ဝတ္ျပဳ ၁-၁၀)။ စင္ၾကယ္ျခင္း၊သန္႔ရွင္း
ေတာ္မူျခငိးႏွင့္စပ္ေလၽွာ္၍ ပညတ္မ်ားလည္း ခ်မွတ္ေတာ္
မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၁-၂၂ )။ ပြဲေတာ္မ်ားႏွင့္ အျခားအထူး
အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ အေသးစိတ္အခ်က္
အလက္မ်ား( ဝတ္ျပဳ ၂၃-၂၇ ) ႏွင့္ ေလဝိလူတို႔အတြက္
အထူးတာဝန္မ်ားခ်မွတ္ေတာ္မူခ ဲ့သည္( ေတာ ၁-၁၀)။
၃။ ဝတ္ျပဳရာက်မ္း၏အဓိကရႈေထာင့္
က်မ္း၏အဓိကအခ်က္မွာ ဘုရားသခင္ႏွင့္လည္းေကာင္း
လူသားအခ်င္းခ်င္ႏွင့္ေသာ္လည ္းေကာင္း ဆက္ဆံရာတြင္
ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ သာမန္လူမ်ားသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ ္ျခင္းရွိ
ရမည့္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ဘုရား သခင္ သန္႔ရွင္းေတာ္မူ၍
သူတို႔လည္းသန္႔ရွင္းရမည္( ဝတ္ျပဳ ၁၁:၄၄-၄၅၊၂၀:၂၆)။
ဤသန္႔ရွင္းျခင္းမွာ လူတို႔၏အသက္တာတစ္ခုလံုးဆိုင ္ရာ
တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းမႈႏွင့္ လူထုက်န္းမာေရးလည္းပါဝင္
သည္။သန္႔ရွင္မႈဆိုသ္ရာ ပညတ္တရားမ်ားမွာ လက္ေတြ႕
အသံုးက်သည့္အျပင္ ျပႆနာ၏အေျခခံျဖစ္ေသာ အျပစ္
အတြက္လည္း သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ လူတို႔၏အျပစ္ကိုေျဖရွင္းကို င္
တြယ္ႏိုင္ရန္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းစနစ္ကို ဘုရားသခင္ေပးေတာ္
မူခဲ့သည္။အျပစ္ေလးနက္မႈကို သင္ျပေတာ္မူၿပီး၊ မိမိအထံ
ေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ခြငိ့လႊတ္ျခင္းေတာ င္းခံရန္လမ္းျပေတာ္
မူခဲ့သည္။ ခြငိ့လႊတ္ရန္ သေဘာတူေသာ ဘုရားသခင္ထံ
ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို လူတို႔က အတင္းအဓမၼေတာင္းယူရန္မလို
ေပ။သူတို႔အျပစ္ေျပေစဖို႔ တိရစၧာန္၏အေသြးကို ဘုရားရွင္
ကပင္ အစျပဳေပးေတာ္မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ ၁၇:၁၁ )။
ေနာင္တရေသာ အျပစ္သားမ်ားသိသည္ျဖစ္ေရ၊မသ ိသည္
ျဖစ္ေစ၊သူတို႔၏ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းတစ္ခုတည္းျဖင ့္ အျပစ္ကို
မဖယ္ရွားႏိုင္ေပ။ အေသြးအားျဖင့္ ေရွးကၠသေရလတို႔
ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကို ဘုရားသခင္လက္ခံခဲ့ျခင္း၏အျခ ခံမွာ
ေနာင္ကာလတြင္ အေသြးေဆာ္ယဇ္ပင္ျဖစ္သည္။
( ေဟျဗဲ ၉:၂၂၊၁၀:၁-၄,၁၁-၁၄)
၄။ က်မ္းတြင္ပါရွိအခ်က္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ေတာ္ေတာ္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ ကၠေရလလူတို႔အား
မိမိအလိုရွိသည့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္
ေပးခဲ့သည္။
၄.၁ ယဇ္ပူေဇာ္မႈငါးမ်ိဳး
အေျခခံအားျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈငါးမ်ိဳးရွိသည္။
၎တို႔မွာ မီးရွို႔ရာယဇ္၊ ေဘာဇဥ္ပူေဇာ္သကၠာ၊ မိတ္သဟာယယဇ္ ၊ အျပစ္ေျဖရာယဇ္ႏွင့္ ဒုစရိုက္-ေျဖရာယဇ္ တို႔ျဖစ္သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁:၁-၆:၇ )။ ဤပူေဇာ္
သကၠာမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဝတၱရာမ်ားကို တာဝန္ယူရေသာ
ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားအတြက္လည္း ထပ္ဆင့္အေသးစိတ္
အခ်က္အလက္မ်ားကို ဘုရားသခင္က ေပးခဲ့သည္
( ဝတ္ျပဳ ၆:၈-၇:၃၈ )။ အာရုန္ႏွင့္ သူ႔သားေလးေယာက္
တို႔ကို ယဇ္ပုေရာဟိတ္အျဖစ္ ဘုရားသခင္ေစညြန္းသကဲ့သို႔
ေမာေရွခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ တာဝန္မ်ားကို သူတို႔စတင္၍
ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ ( ဝတ္ျပဳ ၈:၁-၉:၂၄ )။ ဘုရားသခင္
မွာထားေတာ္မူသည့္အတိုင္း သားႏွစ္ေယာက္က မျပဳေသာ
အခါ မီးေလာင္၍ ေရွ႕ေတာ္၌ေသၾကေလသည္ ၁၀:၁-၂၀။
၄.၂ ကိုယ္ခႏၶာသန္႔ရွင့္ျခင္း
ထို႔ေနာက္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းႏွင့္ ဆိုင္ေသာ
မိမိေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ဘုစားသခင္ ဆင့္ဆိုေတာ္မူခဲ့ၿပီး၊
အစားအေသာက္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ၊ အနာေရာဂါႏွင့္ဆိုင္ေသာ
၊ ကိုယ္ကာယက်န္းမာေရးႏွင့္ဆို င္ေသာ ပညတ္ခ်က္မ်ားကို
ခ်မွတ္ခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၁:၁-၁၅:၃၃)။ အျပစ္ေျဖရာေန႔
ႏွင့္ဆိုင္ေသ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ အေသြး၏အထြတ္အျမတ္
ျဖစ္ျခင္းကိုဆက္လက္ေဖာ္ျပခဲ ့သည္( ဝတ္ျပဳ ၁၆:၁-၁၆ )။
လက္ေတြ႕က်ေသာ သန္႔ရွင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဖိမဆက္ဆံမႈႏွင့္
အျခားအေထြေထြကိစၥရပ္မ်ား ထပ္မံညြန္ၾကားခ်က္ေပး
ေတာ္မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၈:၁-၂၀:၂၇ )။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္
တို႔ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည့္ အထူးစည္းကမ္းမ်ားကိုလည္းေကာ င္း
ညြန္ၾကားခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၂၁:၁-၂၂:၃၃ )။
၅။ ပြဲေတာ္မ်ားလုပ္ျခင္း
ကၠသေရလလူတို႔အား ဘုရားသခင္ ၾကညိ့ရႈအုပ္ခ်ဳပ္
စီးမံျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ သူတို႔ကို ပြဲေတာ္
ကို တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စနစ္တက်ျပဳလုပ္က်င္းပၾကရသည္
( ဝတ္ျပဳ ၂၃:၁-၂၄:၂၃)။ ဥပုသ္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ယုဘိလႏွစ္မ်ား
ထားရွိျခင္းမွာ ဆင္းရဲေစာသူမ်ားအေပၚ ခ်မ္းသာေသာသူ
မ်ားက အႏိုင္ယူျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္ျဖစ္သည္( ၂၅:၁-၅၅)။
နာခံျခင္းအတြက္ ဘုစားသခင္က ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခ်ေပး
မည္ဟု ကတိေတာ္ထားၿပီး မနာခံ၊ မလိုက္ေလၽွာင္ျခင္းေပၚ
ျပစ္ဒဏ္ခတ္မည္ဟု သတိေပးေတာ္မူသည္(၂၆:၁-၄၆)။
ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းမွာ အစဥ္အျမဲ လိုအပ္ၿပီး မိမိတို႔
ျပဳခဲ့ေသာ ကတိဝတ္မ်ားကို လူတို႔အေလးအနက္ထားၾက
ရမည္ျဖစ္သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၂၇: ၁-၃၄ )။
မွတ္ခ်က္။ အားလံုးျပည္စံုႏိုင္မည္ဟု မဆိုလိုပါ၊ေလ့လာလို
သူတို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳရန္ ရည္စူးထားျခင္းေပ။
စာရႈ့သူအားလံုး ဘုရားသခင္ေကာင္းႀကီးေပးပါေစ ၊အာမင္း။
ေလးစားစြာျဖင့္
Joseph Thang
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
===================
၁။ နိဒါန်း
က္ကသရေလလူတို့၏ ယဇ်ပုရောဟိတ်အရာမှာ
လေဝိမိသားစုတစ်စုတည်းမှသာဖြ
အရာနှင့် စပ်ဆိုင်ပြီးကျမ်းများမှာ ဝတ်ပြုရာကျမ်းတွင် ပို၍
ဖော်ပြခဲ့ခြင်းတွေ့ရသည်။ ယဇ်ပုရောဟိတ်နှင့် စပ်ဆိုင်မှု
မရှိသော အခြားလေဝိလူတို့နှင့်ပတ်သက်
ကျမ်းတွင်ပါသည်။ ထိုကျမ်းနှစ်စောင်အကြားတွင်
တောက်မှုမရှိပေ၊ အကြောင်းမှာ မောရှေ၏ကျမ်းငါးစောင်
( Pentateuch ) မှာ မူလက ကျမ်းတစ်စောင်အဖြစ်
တည်ရှိခြင်းဖြစ်သည်။
၂။ ကျမ်း၏လက္ခဏာများ
က္ကသရေလလူတို့အား အဲဂုတ္တုပြည်မှ ခါနာနိပြည်သို့
ဘုရားသခင်ခေါ်ထုတ်ပြီး၊ အာဗြဟံနှင့် ပဋိညာဉ်ပြုသည့်
အတိုင်း ပြီးမြောက်စေတော်မူသည်။ သုံလကြားပြီးနောက်
သိနာတောင်သို့ က္ကသရေလလူတို့ ရောက်ကြသောအခါမှာ
သူတို့နှင့်ဘုရားသခင် ပဋိညာဉ်ပြုတော်မူသည်။က္ကသရေ
လူတို့မှာမိမိတို့လူမျိုးဖြ
မိမိတို့ထံမှ ဘုရားသခင် တောင်ဆိုသည့် အရာအားလုံးကို
လုပ်ဆောင်ပါမည်ဟု လူတို့ကလည်း ကတိပေးကြသည်။
(က၁၂:၂၊၁၅:၁၈-၂၁၊၁၇:၆-၈။ထွက
ပဋိညာဉ်အရ ဘုရားသခင်ချမှတ်ပေးခဲ့သည့် နည်းဥပဒေသ
များမှာ ထွက်မြောက်ရာကျမ်းမှ အစပြုပြီး၊ဝတ်ပြုရာကျမ်း၊
တောလည်ရာကျမ်းတိုင်အောင်ဖြစ
ပဋိညာဉ်၏ အခြေခံစည်းမျဉ်းများနှင့် သူတို့အတွက်
လက်တွေ့လိုအပ်ချက်အချို့ကို
ကြောညာသည်(ထွက် ၂၀-၂၃)။ထို့နောက် ဝတ်ပြုကိုးကွယ်
ရန်နေရာ(သယ်ဆောင်၍သွားနိုင်
ယုံကြည်မှုဆိုင်ရာလိုက်လျှေ
ကြီးကြပ်ကွပ်ကဲရန် ယဇ်ပုရောဟိတ်များထားရှိရန် အစီအ
စဉ်များ ချပေးဆော်မူခဲ့သည်(ထွက် ၂၅-၄၀)။ မျမိနှင့်ဆက်
နွယ်မှုရှိကြောင်း ဖော်ပြရန်လူတို့အား ယဇ်ပူဇော်ခြင်းစနှစ်
ပေးတော်မူခဲ့သည်(ဝတ်ပြု ၁-၁၀)။ စင်ကြယ်ခြင်း၊သန့်ရှင်း
တော်မူခြငိးနှင့်စပ်လျှော်၍
မူခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၁-၂၂ )။ ပွဲတော်များနှင့် အခြားအထူး
အချိန်အခါများတွင်လုပ်ဆောင်
အလက်များ( ဝတ်ပြု ၂၃-၂၇ ) နှင့် လေဝိလူတို့အတွက်
အထူးတာဝန်များချမှတ်တော်မူခ
၃။ ဝတ်ပြုရာကျမ်း၏အဓိကရှုထောင့
ကျမ်း၏အဓိကအချက်မှာ ဘုရားသခင်နှင့်လည်းကောင်း
လူသားအချင်းချင်နှင့်သော်လည
ယဇ်ပုရောဟိတ်နှင့် သာမန်လူများသန့်ရှင်းစင်ကြယ
ရမည့်အကြောင်းဖြစ်သည်။ဘုရား
သူတို့လည်းသန့်ရှင်းရမည်( ဝတ်ပြု ၁၁:၄၄-၄၅၊၂၀:၂၆)။
ဤသန့်ရှင်းခြင်းမှာ လူတို့၏အသက်တာတစ်ခုလုံးဆိုင
တစ်ကိုယ်ရေသန့်ရှင်းမှုနှင့
သည်။သန့်ရှင်မှုဆိုသ်ရာ ပညတ်တရားများမှာ လက်တွေ့
အသုံးကျသည့်အပြင် ပြဿနာ၏အခြေခံဖြစ်သော အပြစ်
အတွက်လည်း သင်ခန်းစာဖြစ်သည်။
ကျေးဇူးတော်အားဖြင့် လူတို့၏အပြစ်ကိုဖြေရှင်းကို
တွယ်နိုင်ရန် ယဇ်ပူဇော်ခြင်းစနစ်ကို ဘုရားသခင်ပေးတော်
မူခဲ့သည်။အပြစ်လေးနက်မှုကို
တော်သို့ ချဉ်းကပ်၍ခွငိ့လွှတ်ခြင်းတေ
မူခဲ့သည်။ ခွငိ့လွှတ်ရန် သဘောတူသော ဘုရားသခင်ထံ
ခွင့်လွှတ်ခြင်းကို လူတို့က အတင်းအဓမ္မတောင်းယူရန်မလို
ပေ။သူတို့အပြစ်ပြေစေဖို့ တိရစ္ဆာန်၏အသွေးကို ဘုရားရှင်
ကပင် အစပြုပေးတော်မူခဲ့သည် ( ဝတ် ၁၇:၁၁ )။
နောင်တရသော အပြစ်သားများသိသည်ဖြစ်ရေ၊မသ
ဖြစ်စေ၊သူတို့၏ ယဇ်ပူဇော်ခြင်းတစ်ခုတည်းဖြင
မဖယ်ရှားနိုင်ပေ။ အသွေးအားဖြင့် ရှေးက္ကသရေလတို့
ယဇ်ပူဇော်ခြင်းကို ဘုရားသခင်လက်ခံခဲ့ခြင်း၏အခြ
နောင်ကာလတွင် အသွေးဆော်ယဇ်ပင်ဖြစ်သည်။
( ဟေဗြဲ ၉:၂၂၊၁၀:၁-၄,၁၁-၁၄)
၄။ ကျမ်းတွင်ပါရှိအချက်များ အကျဉ်းချုပ်
တော်တော်ဆောက်ပြီးနောက် က္ကရေလလူတို့အား
မိမိအလိုရှိသည့် ယဇ်ပူဇော်မှုဆိုင်ရာ စည်းမျဉ်းများ ချမှတ်
ပေးခဲ့သည်။
၄.၁ ယဇ်ပူဇော်မှုငါးမျိုး
အခြေခံအားဖြင့် ယဇ်ပူဇော်မှုငါးမျိုးရှိသည်
၎င်းတို့မှာ မီးရှို့ရာယဇ်၊ ဘောဇဉ်ပူဇော်သက္ကာ၊ မိတ်သဟာယယဇ် ၊ အပြစ်ဖြေရာယဇ်နှင့် ဒုစရိုက်-ဖြေရာယဇ် တို့ဖြစ်သည် ( ဝတ်ပြု ၁:၁-၆:၇ )။ ဤပူဇော်
သက္ကာများနှင့်ဆိုင်သော ဝတ္တရာများကို တာဝန်ယူရသော
ယဇ်ပုရောဟိတ်များအတွက်လည်း ထပ်ဆင့်အသေးစိတ်
အချက်အလက်များကို ဘုရားသခင်က ပေးခဲ့သည်
( ဝတ်ပြု ၆:၈-၇:၃၈ )။ အာရုန်နှင့် သူ့သားလေးယောက်
တို့ကို ယဇ်ပုရောဟိတ်အဖြစ် ဘုရားသခင်စေညွန်းသကဲ့သို့
မောရှေခန့်အပ်ခဲ့ပြီးနောက် တာဝန်များကို သူတို့စတင်၍
ဆောင်ရွက်ကြသည် ( ဝတ်ပြု ၈:၁-၉:၂၄ )။ ဘုရားသခင်
မှာထားတော်မူသည့်အတိုင်း သားနှစ်ယောက်က မပြုသော
အခါ မီးလောင်၍ ရှေ့တော်၌သေကြလေသည် ၁၀:၁-၂၀။
၄.၂ ကိုယ်ခန္ဓာသန့်ရှင့်ခြင်း
ထို့နောက် သန့်ရှင်းစင်ကြယ်ခြင်းနှင့်
မိမိတောင်းဆိုချက်များကို ဘုစားသခင် ဆင့်ဆိုတော်မူခဲ့ပြီး၊
အစားအသောက်နှင့်ဆိုင်သော၊ အနာရောဂါနှင့်ဆိုင်သော
၊ ကိုယ်ကာယကျန်းမာရေးနှင့်ဆို
ချမှတ်ခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၁:၁-၁၅:၃၃)။ အပြစ်ဖြေရာနေ့
နှင့်ဆိုင်သေ စည်းမျဉ်းများနှင့် အသွေး၏အထွတ်အမြတ်
ဖြစ်ခြင်းကိုဆက်လက်ဖော်ပြခဲ
လက်တွေ့ကျသော သန့်ရှင်းခြင်းဆိုင်ရာ ဖိမဆက်ဆံမှုနှင့်
အခြားအထွေထွေကိစ္စရပ်များ ထပ်မံညွန်ကြားချက်ပေး
တော်မူခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၁၈:၁-၂၀:၂၇ )။ ယဇ်ပုရောဟိတ်
တို့နှင့် စပ်ဆိုင်သည့် အထူးစည်းကမ်းများကိုလည်းကော
ညွန်ကြားချမှတ်ပေးခဲ့သည် ( ဝတ်ပြု ၂၁:၁-၂၂:၃၃ )။
၅။ ပွဲတော်များလုပ်ခြင်း
က္ကသရေလလူတို့အား ဘုရားသခင် ကြညိ့ရှုအုပ်ချုပ်
စီးမံခြင်းကို အသိအမှတ်ပြုသည့်အနေဖြင့် သူတို့ကို ပွဲတော်
ကို တစ်နှစ်ပတ်လုံး စနစ်တကျပြုလုပ်ကျင်းပကြရသည်
( ဝတ်ပြု ၂၃:၁-၂၄:၂၃)။ ဥပုသ်နှစ်များနှင့် ယုဘိလနှစ်များ
ထားရှိခြင်းမှာ ဆင်းရဲစောသူများအပေါ် ချမ်းသာသောသူ
များက အနိုင်ယူခြင်းမှ ကာကွယ်ရန်ဖြစ်သည်( ၂၅:၁-၅၅)။
နာခံခြင်းအတွက် ဘုစားသခင်က ကောင်းချီးမင်္ဂလာချပေး
မည်ဟု ကတိတော်ထားပြီး မနာခံ၊ မလိုက်လျှောင်ခြင်းပေါ်
ပြစ်ဒဏ်ခတ်မည်ဟု သတိပေးတော်မူသည်(၂၆:၁-၄၆)။
ရိုးသားဖြောင့်မတ်ခြင်းမှာ အစဉ်အမြဲ လိုအပ်ပြီး မိမိတို့
ပြုခဲ့သော ကတိဝတ်များကို လူတို့အလေးအနက်ထားကြ
ရမည်ဖြစ်သည် ( ဝတ်ပြု ၂၇: ၁-၃၄ )။
မှတ်ချက်။ အားလုံးပြည်စုံနိုင်မည်ဟု မဆိုလိုပါ၊လေ့လာလို
သူတို့အတွက် အထောက်အကူပြုရန် ရည်စူးထားခြင်းပေ။
စာရှု့သူအားလုံး ဘုရားသခင်ကောင်းကြီးပေးပါစေ
လေးစားစွာဖြင့်
Joseph Thang
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
ဝတ္ျပဳရာက်မ္း ျခံဳငံုေလ့လာျခင္း = Leviticus
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
===================
၁။ နိဒါန္း
ကၠသေရလလူတို႔၏ ယဇ္ပုေရာဟိတ္အရာမွာ
ေလဝိမိသားစုတစ္စုတည္းမွသာျဖ
အရာႏွင့္ စပ္ဆိုင္ၿပီးက်မ္းမ်ားမွာ ဝတ္ျပဳရာက်မ္းတြင္ ပို၍
ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းေတြ႕ရသည္။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ စပ္ဆိုင္မႈ
မရွိေသာ အျခားေလဝိလူတို႔ႏွင့္ပတ္သက္
က်မ္းတြင္ပါသည္။ ထိုက်မ္းႏွစ္ေစာင္အၾကားတြင္
ေတာက္မႈမရွိေပ၊ အေၾကာင္းမွာ ေမာေရွ၏က်မ္းငါးေစာင္
( Pentateuch ) မွာ မူလက က်မ္းတစ္ေစာင္အျဖစ္
တည္ရွိျခင္းျဖစ္သည္။
၂။ က်မ္း၏လကၡဏာမ်ား
ကၠသေရလလူတို႔အား အဲဂုတၱဳျပည္မွ ခါနာနိျပည္သို႔
ဘုရားသခင္ေခၚထုတ္ၿပီး၊ အာျဗဟံႏွင့္ ပဋိညာဥ္ျပဳသည့္
အတိုင္း ၿပီးေျမာက္ေစေတာ္မူသည္။ သံုလၾကားၿပီးေနာက္
သိနာေတာင္သို႔ ကၠသေရလလူတို႔ ေရာက္ၾကေသာအခါမွာ
သူတို႔ႏွင့္ဘုရားသခင္ ပဋိညာဥ္ျပဳေတာ္မူသည္။ကၠသေရလ
လူတို႔မွာမိမိတို႔လူမ်ိဳးျဖ
မိမိတို႔ထံမွ ဘုရားသခင္ ေတာင္ဆိုသည့္ အရာအားလံုးကို
လုပ္ေဆာင္ပါမည္ဟု လူတို႔ကလည္း ကတိေပးၾကသည္။
(က၁၂:၂၊၁၅:၁၈-၂၁၊၁၇:၆-၈။ထြက
ပဋိညာဥ္အရ ဘုရားသခင္ခ်မွတ္ေပးခဲ့သည့္ နည္းဥပေဒသ
မ်ားမွာ ထြက္ေျမာက္ရာက်မ္းမွ အစျပဳၿပီး၊ဝတ္ျပဳရာက်မ္း၊
ေတာလည္ရာက်မ္းတိုင္ေအာင္ျဖစ
ပဋိညာဥ္၏ အေျခခံစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ သူတို႔အတြက္
လက္ေတြ႕လိုအပ္ခ်က္အခ်ိဳ႕ကို
ေၾကာညာသည္(ထြက္ ၂၀-၂၃)။ထို႔ေနာက္ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္
ရန္ေနရာ(သယ္ေဆာင္၍သြားႏိုင္
ယံုၾကည္မႈဆိုင္ရာလိုက္ေလၽွာ
ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲရန္ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားထားရွိရန္ အစီအ
စဥ္မ်ား ခ်ေပးေဆာ္မူခဲ့သည္(ထြက္ ၂၅-၄၀)။ မ်မိႏွင့္ဆက္
ႏြယ္မႈရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပရန္လူတို႔အား ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းစႏွစ္
ေပးေတာ္မူခဲ့သည္(ဝတ္ျပဳ ၁-၁၀)။ စင္ၾကယ္ျခင္း၊သန္႔ရွင္း
ေတာ္မူျခငိးႏွင့္စပ္ေလၽွာ္၍
မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၁-၂၂ )။ ပြဲေတာ္မ်ားႏွင့္ အျခားအထူး
အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္လုပ္ေဆာင္
အလက္မ်ား( ဝတ္ျပဳ ၂၃-၂၇ ) ႏွင့္ ေလဝိလူတို႔အတြက္
အထူးတာဝန္မ်ားခ်မွတ္ေတာ္မူခ
၃။ ဝတ္ျပဳရာက်မ္း၏အဓိကရႈေထာင့္
က်မ္း၏အဓိကအခ်က္မွာ ဘုရားသခင္ႏွင့္လည္းေကာင္း
လူသားအခ်င္းခ်င္ႏွင့္ေသာ္လည
ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ သာမန္လူမ်ားသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ
ရမည့္အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ဘုရား
သူတို႔လည္းသန္႔ရွင္းရမည္( ဝတ္ျပဳ ၁၁:၄၄-၄၅၊၂၀:၂၆)။
ဤသန္႔ရွင္းျခင္းမွာ လူတို႔၏အသက္တာတစ္ခုလံုးဆိုင
တစ္ကိုယ္ေရသန္႔ရွင္းမႈႏွင့္
သည္။သန္႔ရွင္မႈဆိုသ္ရာ ပညတ္တရားမ်ားမွာ လက္ေတြ႕
အသံုးက်သည့္အျပင္ ျပႆနာ၏အေျခခံျဖစ္ေသာ အျပစ္
အတြက္လည္း သင္ခန္းစာျဖစ္သည္။
ေက်းဇူးေတာ္အားျဖင့္ လူတို႔၏အျပစ္ကိုေျဖရွင္းကို
တြယ္ႏိုင္ရန္ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းစနစ္ကို ဘုရားသခင္ေပးေတာ္
မူခဲ့သည္။အျပစ္ေလးနက္မႈကို သင္ျပေတာ္မူၿပီး၊ မိမိအထံ
ေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ခြငိ့လႊတ္ျခင္းေတာ
မူခဲ့သည္။ ခြငိ့လႊတ္ရန္ သေဘာတူေသာ ဘုရားသခင္ထံ
ခြင့္လႊတ္ျခင္းကို လူတို႔က အတင္းအဓမၼေတာင္းယူရန္မလို
ေပ။သူတို႔အျပစ္ေျပေစဖို႔ တိရစၧာန္၏အေသြးကို ဘုရားရွင္
ကပင္ အစျပဳေပးေတာ္မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ ၁၇:၁၁ )။
ေနာင္တရေသာ အျပစ္သားမ်ားသိသည္ျဖစ္ေရ၊မသ
ျဖစ္ေစ၊သူတို႔၏ ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းတစ္ခုတည္းျဖင
မဖယ္ရွားႏိုင္ေပ။ အေသြးအားျဖင့္ ေရွးကၠသေရလတို႔
ယဇ္ပူေဇာ္ျခင္းကို ဘုရားသခင္လက္ခံခဲ့ျခင္း၏အျခ
ေနာင္ကာလတြင္ အေသြးေဆာ္ယဇ္ပင္ျဖစ္သည္။
( ေဟျဗဲ ၉:၂၂၊၁၀:၁-၄,၁၁-၁၄)
၄။ က်မ္းတြင္ပါရွိအခ်က္မ်ား အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ေတာ္ေတာ္ေဆာက္ၿပီးေနာက္ ကၠေရလလူတို႔အား
မိမိအလိုရွိသည့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈဆိုင္ရာ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ခ်မွတ္
ေပးခဲ့သည္။
၄.၁ ယဇ္ပူေဇာ္မႈငါးမ်ိဳး
အေျခခံအားျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈငါးမ်ိဳးရွိသည္။
၎တို႔မွာ မီးရွို႔ရာယဇ္၊ ေဘာဇဥ္ပူေဇာ္သကၠာ၊ မိတ္သဟာယယဇ္ ၊ အျပစ္ေျဖရာယဇ္ႏွင့္ ဒုစရိုက္-ေျဖရာယဇ္ တို႔ျဖစ္သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁:၁-၆:၇ )။ ဤပူေဇာ္
သကၠာမ်ားႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဝတၱရာမ်ားကို တာဝန္ယူရေသာ
ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားအတြက္လည္း ထပ္ဆင့္အေသးစိတ္
အခ်က္အလက္မ်ားကို ဘုရားသခင္က ေပးခဲ့သည္
( ဝတ္ျပဳ ၆:၈-၇:၃၈ )။ အာရုန္ႏွင့္ သူ႔သားေလးေယာက္
တို႔ကို ယဇ္ပုေရာဟိတ္အျဖစ္ ဘုရားသခင္ေစညြန္းသကဲ့သို႔
ေမာေရွခန္႔အပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ တာဝန္မ်ားကို သူတို႔စတင္၍
ေဆာင္ရြက္ၾကသည္ ( ဝတ္ျပဳ ၈:၁-၉:၂၄ )။ ဘုရားသခင္
မွာထားေတာ္မူသည့္အတိုင္း သားႏွစ္ေယာက္က မျပဳေသာ
အခါ မီးေလာင္၍ ေရွ႕ေတာ္၌ေသၾကေလသည္ ၁၀:၁-၂၀။
၄.၂ ကိုယ္ခႏၶာသန္႔ရွင့္ျခင္း
ထို႔ေနာက္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ျခင္းႏွင့္
မိမိေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို ဘုစားသခင္ ဆင့္ဆိုေတာ္မူခဲ့ၿပီး၊
အစားအေသာက္ႏွင့္ဆိုင္ေသာ၊ အနာေရာဂါႏွင့္ဆိုင္ေသာ
၊ ကိုယ္ကာယက်န္းမာေရးႏွင့္ဆို
ခ်မွတ္ခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၁:၁-၁၅:၃၃)။ အျပစ္ေျဖရာေန႔
ႏွင့္ဆိုင္ေသ စည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ အေသြး၏အထြတ္အျမတ္
ျဖစ္ျခင္းကိုဆက္လက္ေဖာ္ျပခဲ
လက္ေတြ႕က်ေသာ သန္႔ရွင္းျခင္းဆိုင္ရာ ဖိမဆက္ဆံမႈႏွင့္
အျခားအေထြေထြကိစၥရပ္မ်ား ထပ္မံညြန္ၾကားခ်က္ေပး
ေတာ္မူခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၁၈:၁-၂၀:၂၇ )။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္
တို႔ႏွင့္ စပ္ဆိုင္သည့္ အထူးစည္းကမ္းမ်ားကိုလည္းေကာ
ညြန္ၾကားခ်မွတ္ေပးခဲ့သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၂၁:၁-၂၂:၃၃ )။
၅။ ပြဲေတာ္မ်ားလုပ္ျခင္း
ကၠသေရလလူတို႔အား ဘုရားသခင္ ၾကညိ့ရႈအုပ္ခ်ဳပ္
စီးမံျခင္းကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္အေနျဖင့္ သူတို႔ကို ပြဲေတာ္
ကို တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး စနစ္တက်ျပဳလုပ္က်င္းပၾကရသည္
( ဝတ္ျပဳ ၂၃:၁-၂၄:၂၃)။ ဥပုသ္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ယုဘိလႏွစ္မ်ား
ထားရွိျခင္းမွာ ဆင္းရဲေစာသူမ်ားအေပၚ ခ်မ္းသာေသာသူ
မ်ားက အႏိုင္ယူျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္ျဖစ္သည္( ၂၅:၁-၅၅)။
နာခံျခင္းအတြက္ ဘုစားသခင္က ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာခ်ေပး
မည္ဟု ကတိေတာ္ထားၿပီး မနာခံ၊ မလိုက္ေလၽွာင္ျခင္းေပၚ
ျပစ္ဒဏ္ခတ္မည္ဟု သတိေပးေတာ္မူသည္(၂၆:၁-၄၆)။
ရိုးသားေျဖာင့္မတ္ျခင္းမွာ အစဥ္အျမဲ လိုအပ္ၿပီး မိမိတို႔
ျပဳခဲ့ေသာ ကတိဝတ္မ်ားကို လူတို႔အေလးအနက္ထားၾက
ရမည္ျဖစ္သည္ ( ဝတ္ျပဳ ၂၇: ၁-၃၄ )။
မွတ္ခ်က္။ အားလံုးျပည္စံုႏိုင္မည္ဟု မဆိုလိုပါ၊ေလ့လာလို
သူတို႔အတြက္ အေထာက္အကူျပဳရန္ ရည္စူးထားျခင္းေပ။
စာရႈ့သူအားလံုး ဘုရားသခင္ေကာင္းႀကီးေပးပါေစ
ေလးစားစြာျဖင့္
Joseph Thang
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
0 comments:
Post a Comment