ဇေဖနိ အနာဂတိကျမ်း ခြုံငုံလေ့လာခြင်း -ZEPHANIAH
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန်း
ပရောဖက် ဇေဖနိသည် လွန်ခဲ့သောနှစ်ပေါင်းခုနှစ် ဆယ်က
လုပ်ငန်းတာဝန်များ ရပ်ဆဲရသည့် ယုဒပြည်၏ ပရောဖက် ဟေရှာယနှင့်
မိက္ခာတို့နောက်မှ ပေါထွန်းလာသော ပထမဆုံးပရောဖက်ဖြစ်သည်။
သူ၏ဟောပြောမှုများမှာ ယုဒပြည်အတွင်း ထျုကာလ၌ ယေရုရှလင်မြို့
ဖျက်ဆီးခြင်းခံရမှုနှင့် အဆုံးသတ်မည်။ သူ့နှောက်မှပေါပေါက်လာသော
ပရောဖက်များမှာ ဟေရမိ၊နာဟုံနှင့် ဟဗက္ကုတ်တို့ဖြစ်ကြသည်။
၂။ ကျမ်း၏နောက်ခံသမိုင်းအကျဉ်း
ပရောဖက်ဇေဖနိ မတိုင်မီ နှစ်ပေါင်းခုနှစ်ဆယ် အချိန်ကာလခန့် ဆိုးယုတ်သော မနောရှေမင်းအုပ်စိုးစဉ်မှ ယုဒပြည်၏ ဝိညာဉ်ရေးဆိုင်ရာအခြေအနေသည်
အလွန်ပျက်ဆီး၍ ယောရှုအချိန်က ခါနာန်လူတို့အား ဘုရားသခင်ဖျက်ဆိးခဲ့ရသည့်
အခြေအနေထက် ဆိုဝါးနေသည်။ ယုဒပြည်ဖျက်ဆီးခံရမည်မှာ မလွှဲမရှောင်သာသော
ဖြစ်ရပ်ဖြစ်သည် ( ၄ရာ ၂၁း၁-၁၆ ) ။
ဤခေတ်သစ် ဇေဖနိကာလတွင် သူ၏တရားဟောပြောခြင်းနှင့် အခြားမှတိသားခဲ့သည်မှာ ၆၄၀ ဘီစီတွင် နန်းတက်ခဲ့သည့် ဘုရင်သစ်ဖြစ်သော ယောရှိမင်း၏ ဘာသာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှု များတွင်လည်းပါဝင်သည်။
ပရောဖက် ဇေဖနိနှင့် ယောရှိမင်းတို့သည် ဆွေမျိုဒတော်စပ်ပုံရသည် ( ဇေ ၁း၁ )။
ယောရှိမင်း၏ ပြုပြင်ပြောင်းလဲမှုများ နှစ်ပေါင်းကြာရှည်တည်ခဲ့ပြီ း ယေရုရှလင်မြို့၌ ရုပ်တုဆင်းတုကိုးကွယ်ခြင်းက ိုသ ဖယ်ရှားကာ ဘုရားသခင်ကို စစ်မှန်သော ဝတ်ပြုခြင်းဖြစ်ခဲ့သည် ( ၄ရာ ၂၂း၃-၂၃း၂၅။ ၆ရာ ၃၄း၁-၃၅း၂၇။
ဘာသာရေး၏ ပြင်ပလက္ခဏာများတွင် တိုးတက်လာမှုရှိခြင်းသည် ချီးမွမ်းထိုက်သော်လည်း စိတ်နှလုံးအတွင်းနှင့် စစ်မှန်သောအသက်တာ ပြောင်းလဲမှုမရှိသေးကြောင်း ကို
ဇေဖနိက တွေ့မြင်ခဲ့သည်။ မနောရှေမင်း တိုးတက်ဖြစ်ထွန်းစေခဲ့သည့်
မှားယွင်းသောနေပုံထိုင်ပုံ စိတ်နေသဘောထားများမှာ
အမြစ်တွယ်ပြီးဖြစ်နေသောကြော င့် လွယ်ကူစွာဖြင့် ပြောင်လဲဖို့ရန်ခက်ခဲနေကြော င်း တွေ့ရှိရသည်။ထို့ကြောင့်လည် း မိမိတို့အမှားအတွက် မှားယွင်းသောလုပ်ဆောင်မှုအပ ေါ လူတို့နောင်တရကာ ဘုရားသခင်ကို မှန်ကန်စွာသိလာကြ ကိုးကွယ်ကြရန်တိုက်တွန်းခဲ့ သည်။
၃။ ကျမ်းတွင်ပါဝင်သော အကြောင်းအချက်အကျဉ်းချုပ်
ဇေဖနိ၏ အဓိက တရားဟောချက်တို့မှာ အပြစ်ပြုသောသူများအပေါသို့ ဘုရားသခင်၏အပြစ်စီရင်ခြင်း ဧကန်အမှန်ပင်ကျရောက်တော့မည် ဖြစ်ကြောင်းနှင့် ပတ်သက်သည်။ မနောရှေမင်း၏အချိန်က ဖြစ်ပေါခဲ့သည့် မတရားပြုကျင့်မှုများ လိမ်လည်လှည့်ဖြားမှု့များနှ င့်
မှားယွင်းသော ဘာသာရေးအယူဝါဒများမှာ ယေရုရှလင်မြို့အတွင်း
ဆက်လက်နည်ရှိနေဆဲဖြစ်သည် ( ၁း၁-၁၈ )။ သို့ဖြစ်၍ မျမျတို့၏အပြစ်များကိုနောင် တရကြပြီး ဒုစရိုကပြုခြင်းက်ုကျောခိုင ်းပြီး ဘုရားသခင်ထံသို့ နှိမ့်ချစွာပြန်လှည့်လာသူမျ ားအတွက် မျော်လင့်စရာရှိသည် ( ၂း၁-၃ )။ ပတ်ဝန်းကျင်နိုင်ငံများမှ ဥပမာများအရ အပြစ်ပြုသူများက ဘုရားသခင်၏အပြစ်စီရင်ခြင်းမ ှ လွတ်မြောက်နိုင်မည်မဟုတ်ကြေ ာင်း အလေးအနက်သိစေခဲ့သည် ( ၂း၄-၁၅ )။ ယေရုရှလင်မြို့၏အပြစ်မှာ ထိုမြို့အပေါသို့ကြောက်မက်ဖ ွယ်ကောင်းသော အပြစ်စီရင်ခြင်းကျရောက်စေမည ့်အပေါ အာမခံချက်ပေးခဲ့သည် ( ၃း၁-၈ )။ အပြစ်ပြုကြသူများအားလုံး ဖျက်ဆီးခြင်းခံရသော်လည်း ဘုရားသခင်၏ကောင်းချီးများကိ ု အမှန်တကယ်နောင်တရသူများ ခံရကြမည် ( ၃း၉-၂၀ )။
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
Joseph Thang
ေဇဖနိ အနာဂတိက်မ္း ျခံဳငံုေလ့လာျခင္း -ZEPHANIAH
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန္း
ပေရာဖက္ ေဇဖနိသည္ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္းခုနွစ္ ဆယ္က
လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား ရပ္ဆဲရသည့္ ယုဒျပည္၏ ပေရာဖက္ ေဟရွာယနွင့္ မိကၡာတို
့ေနာက္မွ ေပါထြန္းလာေသာ ပထမဆုံုးပေရာဖက္ျဖစ္သည္။ သူ၏ေဟာေျပာမွုမ်ားမွာ
ယုဒျပည္အတြင္း ထ်ုကာလ၌ ေယရုရွလင္ျမိဳ ့ ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရမွုနွင့္
အဆံုးသတ္မည္။ သူ ့ေနွာက္မွေပါေပါက္လာေသာ ပေရာဖက္မ်ားမွာ ေဟရမိ၊နာဟံုနွင့္
ဟဗကၠဳတ္တို ့ျဖစ္ျကသည္။
၂။ က်မ္း၏ေနာက္ခံသမိုင္းအက်ဥ္း
ပေရာဖက္ေဇဖနိ မတုိင္မီ နွစ္ေပါင္းခုနွစ္ဆယ္ အခ်ိန္ကာလခန္ ့ ဆိုးယုတ္ေသာ မေနာေရွမင္းအုပ္စိုးစဥ္မွ ယုဒျပည္၏ ၀ိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာအေျခအေနသည္
အလြန္ပ်က္ဆီး၍ ေယာရွုအခ်ိန္က ခါနာန္လူတို ့အား ဘုရားသခင္ဖ်က္ဆိးခဲ့ရသည့္
အေျခအေနထက္ ဆို၀ါးေနသည္။ ယုဒျပည္ဖ်က္ဆီးခံရမည္မွာ မလႊဲမေရွာင္သာေသာ
ျဖစ္ရပ္ျဖစ္သည္ ( ၄ရာ ၂၁း၁-၁၆ ) ။
ဤေခတ္သစ္ ေဇဖနိကာလတြင္ သူ၏တရားေဟာေျပာျခင္းနွင့္ အျခားမွတိသားခဲ့သည္မွာ ၆၄၀ ဘီစီတြင္ နန္းတက္ခဲ့သည့္ ဘုရင္သစ္ျဖစ္ေသာ ေယာရွိမင္း၏ ဘာသာေရးျပုျပင္ေျပာင္းလဲမွု မ်ားတြင္လည္းပါ၀င္သည္။
ပေရာဖက္ ေဇဖနိနွင့္ ေယာရွိမင္းတို ့သည္ ေဆြမ်ိဳဒေတာ္စပ္ပံုရသည္ ( ေဇ ၁း၁
)။ ေယာရွိမင္း၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမွုမ်ား နွစ္ေပါင္းၾကာရွည္တည္ခဲ့ျပီ း ေယရုရွလင္ျမိဳ ့၌ ရုပ္တုဆင္းတုကိုးကြယ္ျခင္းက ိုသ ဖယ္ရွားကာ ဘုရားသခင္ကို စစ္မွန္ေသာ ၀တ္ျပဳျခင္းျဖစ္ခဲ့သည္ ( ၄ရာ ၂၂း၃-၂၃း၂၅။ ၆ရာ ၃၄း၁-၃၅း၂၇။
ဘာသာေရး၏ ျပင္ပလကၡဏာမ်ားတြင္ တိုးတက္လာမွုရွိျခင္းသည္ ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာ္လည္း စိတ္နွလံုးအတြင္းနွင့္ စစ္မွန္ေသာအသက္တာ ေျပာင္းလဲမွုမရွိေသးေၾကာင္း ကို
ေဇဖနိက ေတြ ့ျမင္ခဲ့သည္။ မေနာေရွမင္း တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့သည့္
မွားယြင္းေသာေနပံုထိုင္ပံု စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားမွာ
အျမစ္တြယ္ျပီးျဖစ္ေနေသာေၾကာ င့္ လြယ္ကူစြာျဖင့္ ေျပာင္လဲဖို ့ရန္ခက္ခဲေနေၾကာင္း ေတြ ့ရွိရသည္။ထို ့ေၾကာင့္လည္း မိမိတို ့အမွားအတြက္ မွားယြင္းေသာလုပ္ေဆာင္မွုအေ ပါ လူတို ့ေနာင္တရကာ ဘုရားသခင္ကို မွန္ကန္စြာသိလာၾက ကိုးကြယ္ၾကရန္တိုက္တြန္းခဲ့ သည္။
၃။ က်မ္းတြင္ပါ၀င္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ေဇဖနိ၏ အဓိက တရားေဟာခ်က္တို့မွာ အျပစ္ျပဳေသာသူမ်ားအေပါသို ့ ဘုရားသခင္၏အျပစ္စီရင္ျခင္း ဧကန္အမွန္ပင္က်ေရာက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းနွင့္
ပတ္သက္သည္။ မေနာေရွမင္း၏အခ်ိန္က ျဖစ္ေပါခဲ့သည့္ မတရားျပဳက်င့္မွုမ်ား
လိမ္လည္လွည့္ျဖားမွု ့မ်ားနွင့္ မွားယြင္းေသာ ဘာသာေရးအယူ၀ါဒမ်ားမွာ
ေယရဳရွလင္ျမိဳ ့အတြင္း ဆက္လက္နည္ရွိေနဆဲျဖစ္သည္ ( ၁း၁-၁၈ )။ သို ့ျဖစ္၍
မ်မ်တို ့၏အျပစ္မ်ားကိုေနာင္တရၾကျပီ း ဒုစရိုကျပုျခင္းက္ုေက်ာခိုင ္းျပီး ဘုရားသခင္ထံသို ့ နွိမ့္ခ်စြာျပန္လွည့္လာသူမ် ားအတြက္ ေမ်ာ္လင့္စရာရွိသည္ ( ၂း၁-၃ )။ ပတ္၀န္းက်င္နိုင္ငံမ်ားမွ ဥပမာမ်ားအရ အျပစ္ျပုသူမ်ားက ဘုရားသခင္၏အျပစ္စီရင္ျခင္းမ ွ လြတ္ေျမာက္နိုင္မည္မဟုတ္ေၾက ာင္း
အေလးအနက္္သိေစခဲ့သည္ ( ၂း၄-၁၅ )။ ေယရုရွလင္ျမိဳ ့၏အျပစ္မွာ ထိုျမိဳ
့အေပါသို ့ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အျပစ္စီရင္ျခင္းက်ေရာက္ေစမည ့္အေပါ အာမခံခ်က္ေပးခဲ့သည္ ( ၃း၁-၈ )။ အျပစ္ျပဳၾကသူမ်ားအားလံုး ဖ်က္ဆီးျခင္းခံရေသာ္လည္း ဘုရားသခင္၏ေကာင္းခ်ီးမ်ားကိ ု အမွန္တကယ္ေနာင္တရသူမ်ား ခံရၾကမည္ ( ၃း၉-၂၀ )။
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
Joseph Thang
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန်း
ပရောဖက် ဇေဖနိသည် လွန်ခဲ့သောနှစ်ပေါင်းခုနှစ်
၂။ ကျမ်း၏နောက်ခံသမိုင်းအကျဉ်း
ပရောဖက်ဇေဖနိ မတိုင်မီ နှစ်ပေါင်းခုနှစ်ဆယ် အချိန်ကာလခန့် ဆိုးယုတ်သော မနောရှေမင်းအုပ်စိုးစဉ်မှ ယုဒပြည်၏ ဝိညာဉ်ရေးဆိုင်ရာအခြေအနေသည်
ဤခေတ်သစ် ဇေဖနိကာလတွင် သူ၏တရားဟောပြောခြင်းနှင့် အခြားမှတိသားခဲ့သည်မှာ ၆၄၀ ဘီစီတွင် နန်းတက်ခဲ့သည့် ဘုရင်သစ်ဖြစ်သော ယောရှိမင်း၏ ဘာသာရေးပြုပြင်ပြောင်းလဲမှု
ဘာသာရေး၏ ပြင်ပလက္ခဏာများတွင် တိုးတက်လာမှုရှိခြင်းသည် ချီးမွမ်းထိုက်သော်လည်း စိတ်နှလုံးအတွင်းနှင့် စစ်မှန်သောအသက်တာ ပြောင်းလဲမှုမရှိသေးကြောင်း
၃။ ကျမ်းတွင်ပါဝင်သော အကြောင်းအချက်အကျဉ်းချုပ်
ဇေဖနိ၏ အဓိက တရားဟောချက်တို့မှာ အပြစ်ပြုသောသူများအပေါသို့ ဘုရားသခင်၏အပြစ်စီရင်ခြင်း ဧကန်အမှန်ပင်ကျရောက်တော့မည်
သမ္မာကျမ်းစာ၏ အမွေအနှစ်များ
Joseph Thang
ေဇဖနိ အနာဂတိက်မ္း ျခံဳငံုေလ့လာျခင္း -ZEPHANIAH
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
၁။ နိဒန္း
ပေရာဖက္ ေဇဖနိသည္ လြန္ခဲ့ေသာနွစ္ေပါင္းခုနွစ္
၂။ က်မ္း၏ေနာက္ခံသမိုင္းအက်ဥ္း
ပေရာဖက္ေဇဖနိ မတုိင္မီ နွစ္ေပါင္းခုနွစ္ဆယ္ အခ်ိန္ကာလခန္ ့ ဆိုးယုတ္ေသာ မေနာေရွမင္းအုပ္စိုးစဥ္မွ ယုဒျပည္၏ ၀ိညာဥ္ေရးဆိုင္ရာအေျခအေနသည္
ဤေခတ္သစ္ ေဇဖနိကာလတြင္ သူ၏တရားေဟာေျပာျခင္းနွင့္ အျခားမွတိသားခဲ့သည္မွာ ၆၄၀ ဘီစီတြင္ နန္းတက္ခဲ့သည့္ ဘုရင္သစ္ျဖစ္ေသာ ေယာရွိမင္း၏ ဘာသာေရးျပုျပင္ေျပာင္းလဲမွု
ဘာသာေရး၏ ျပင္ပလကၡဏာမ်ားတြင္ တိုးတက္လာမွုရွိျခင္းသည္ ခ်ီးမြမ္းထိုက္ေသာ္လည္း စိတ္နွလံုးအတြင္းနွင့္ စစ္မွန္ေသာအသက္တာ ေျပာင္းလဲမွုမရွိေသးေၾကာင္း
၃။ က်မ္းတြင္ပါ၀င္ေသာ အေၾကာင္းအခ်က္အက်ဥ္းခ်ဳပ္
ေဇဖနိ၏ အဓိက တရားေဟာခ်က္တို့မွာ အျပစ္ျပဳေသာသူမ်ားအေပါသို ့ ဘုရားသခင္၏အျပစ္စီရင္ျခင္း ဧကန္အမွန္ပင္က်ေရာက္ေတာ့မည္
သမၼာက်မ္းစာ၏ အေမြအႏွစ္မ်ား
Joseph Thang
0 comments:
Post a Comment