0

ခရစ်တော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့် ပတ်သက်သော သီအိုရီအလွဲများ ( အဆက်)

 
ခရစ်တော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့် ပတ်သက်သော သီအိုရီအလွဲများ ( အဆက်)

Unicode & Zawgyi Reshare-#9Dan
ဘုရားသခင်၏ကျမ်းစာ
Options for this story
ခရစ်တော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့် ပတ်သက်သော သီအိုရီအလွဲများ
( အဆက်)
(၃) သူယောင်ဆောင်သီအိုရီ (Impersonation Theory)
ဤသီအိုရီက ခရစ်တော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ပြီး ကိုယ်ထင်ပြလာခြင်း၌ သူကိုယ်တိုင်မဟုတ်တော့ဘဲ တစုံတယောက်က သူ့အစား သူယောင်ဆောင်ကာ ကိုယ်ထင်ပြလာခြင်းဖြစ်သည်။ ထို့ကြောင့်လည်း တပည့်တော်များက သူ့ကို ချက်ချင်း မမှတ်မိရခြင်းဖြစ်သည်ဟု ဆိုသည်။

ဖြေရှင်းချက်။ ။(က) တပည့်တော်များကိုယ်တိုင် ပြန်ရှင်မည်ကို မယုံကြည်သောကြောင့် ခရစ်တော်ကိုယ်တိုင် သက်သေများစွာ မပြခဲ့ပါက လွယ်လွယ်ယုံကြည်မည်မဟုတ်။ သောမဆိုလျှင် ဒဏ်ရာတော်ကို ကိုယ်တိုင်မြင်၊ ကိုယ်တိုင်ထိကြည့်ပြီးမှ ယုံခဲ့သည် (ယောဟန် ၂၀း၂၅၊၂၇ )။
(ခ) အယောင်ဆောင်သူအတွက် လှံထိုးထားသည့် နံဖေးဒဏ်ရာ၊ လက်ခြေထုတ်ချင်းခွင်းဖေါက်သည့် သံမှိုရိုက်ထားရာ ဒဏ်ရာကို အတုလုပ်ဖို့ရန်မဖြစ်နိုင်ပါ
(ဂ) တပည့်တော်များက ကိုယ်တော်ကို မမှတ်မိရခြင်းမှာ အလုံပိတ်သော အိမ်ခန်းအတွင်း၌ပင် ဖြတ်သန်းဝင်နိုင် သည့် ထမြောက်သော ခန္ဓာ (သို့ ) ဘုန်းကြီးသော ခန္ဓာတော်ဖြင့် ကြွလာသောကြောင့်ဖြစ်သည် ( ယောဟန် ၂၀း၁၉ )။ ထို့အပြင် ထိုသို့မမှတ်နိုင်အောင် ကိုယ်တော်တိုင်က တမင်ရည်ရွယ်လျက် သူတို့မျက်စိချုပ ် လိုက်ခြင်းဖြစ်သည်
( လုကာ ၂၄း၁၆ )။
(ဃ)ခရစ်တော်ယေရှုကို မြင်သောသူများသည် ကိုယ်တော်နှင့် သုံးနှစ်တာ အတူရှိခဲ့သူများဖြစ်သောကြောင့် ယေရှု၏ ရူပပိုင်းနှင့်ပတ်သက်၍ မည်သူကမျှ သူတို့ကို အယုံသွင်းနိုင်မည်မဟုတ်။
(င) အလုံပိတ်သောအခန်းအတွင်း သူတို့အလယ်၌ ရုတ်တရက်ပေါ်လာခြင်း၊ ဧမောက်ခရီး၌ ရုတ်တရက် ပျောက်သွားခြင်း ( လုကာ ၂၄း၃၁ )၊ ကောင်းကင်သို့ တက်ကြွတော်မူခြင်း ( း၅၁ )တု့ိကို ယေရှုကိုယ်တော် တိုင်မှ လွဲ၍ မည်သည့်အယောင်ဆောင်ကမျှ ပြုနိုင်မည်မဟုတ်။
(၄) ဝိညာဉ်ထမြောက်သီအိုရီ (Spiritual Resurrection Theory)
ယေရှုခရစ်ထမြောက်ခြင်းမှာ ခန္ဓာအားဖြင့်မဟုတ်၊ ဝိညာဉ်သာ ထမြောက်ခြင်းဖြစ်သည်။ ခန္ဓာမှာ မြေကြီးပေါ်၌ ကျန်ခဲ့သည်ဟု ဤသီအိုရီက ဆိုသည်။
ဖြေရှင်းချက်။ ။ (က)ခရစ်တော်၏ အုတ်ဂူသည် ယနေ့ထိရှိနေသော်လည်း သမိုင်းမှာရော ယနေ့ထိပါ သူ့ခန္ဓာကိုယ် ပြန်လည်ရှာဖွေတူးဖော်တွေ့ရှိခြင်းမျိုးမရှိတော့ပါ။
(ခ) ထမြောက်ပြီးနောက်ပိုင်း ကိုယ်တော်ကို မြင်ကြ၊ ထိတွေ့ကြသည်။ ဝိညာဉ်ဆိုလျှင် ထိုသို့လုပ်၍ မရနိုင်။
(ဂ) ထမြောက်ပြီးနောက်ပိုင်း မုန့်ဖဲ့ခြင်း( လုကာ၂၄း၃၀ )၊ တပည့်တော်များအတွက် မီးပုံလုပ်ပေးခြင်း၊ ငါးကင်နှင့် မုန့် ပြင်ပေးခြင်း တို့ကိုလည်း ပြုတော်မူခဲ့သည်( ယောဟန် ၂၁း၅-၁၄ )။ ဝိညာဉ်ဆိုလျှင် ထိုသို့လုပ်၍ မရနိုင်။
(ဃ) ထမြောက်သော ခန္ဓာတော်သည် သာမန်ထက် ထူးကဲမှုများစွာ ရှိသော်လည်း ဝိညာဉ်မဟုတ်၊ အသွင်ပြောင်းသော ခန္ဓာဖြစ်သည် ( ၁ ကော ၁၅း၄၂-၄၄၊ ဖိလိ ၃း၂၁ )။
ထိုသီအိုရီများအပြင် အလောင်းခိုးသီအိုရီ (Theft Theory) နှင့် သင်္ချိုင်းမှားသီအိုရီ ( Unknown Tomb Theory ) များလည်း ရှိသည်။ ခရစ်တော်အလောင်းကို တပည့်တော်များက ခိုးသည်ဟူသော သီအိုရီမှာ ခရစ်တော်ထမြောက်သည့်နေ့တွင်ပင် ပေါ်ပေါက်လာသောသီအိုရီဖြစ်ပြီး ထိုခေတ်ဘာသာရေးဆရာများ၏ ယေရှုအကြောင်း ဇာတ်ဖျောက်ရန် ကြိုးစားခြင်းတစ်ခုသာဖြစ်သည် ( မဿဲ ၂၈း၁၁-၁၅ )။ ထမြောက်တော်မူသည့် နံနက်၌ သင်္ချိုင်းသို့သွားသောအမျိုးသမီးများသည် မိုးမလင်းသေးသောကြောင့် သင်္ချိုင်းမှားကြသည်ဟူသော သီအိုရီမှာ သင်္ချိုင်းကို နောက်တခါ သေချာအောင် ပြန်ကြည့်သော တပည့်တော်နှစ်ယောက်အကြောင်းကို လျစ်လျူရှုထားပုံရသည်( ယောဟန် ၂၀း၁-၈ )။
နိဂုံးချုပ်သော်၊ လူ့ဉာဏ်အားဖြင့် ဆုံးဖြတ်၍ ယုတ္တိရှိမှသာ လက်ခံတတ်သောသူတို့သည် ကျမ်းစကား ယုတ္တိမရှိကြောင်း သက်သေပြရန် ကြိုးစားရာတွင် ယုတ္တိမရှိသော ဇာတ်လမ်းများကိုသာ ပြန်အသုံးပြု သွားကြသည်။

ခရစ်တော်ရှင်ပြန်ထမြောက်ခြင်းနှင့် ပတ်သက်သော သီအိုရီအလွဲများ
(1)

ခရစ္ေတာ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သီအုိရီအလြဲမ်ား ( အဆက္)

Unicode & Zawgyi Reshare-#9Dan
ဘုရားသခင္၏က်မ္းစာ
Options for this story
ခရစ္ေတာ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သီအုိရီအလြဲမ်ား
( အဆက္)
(၃) သူေယာင္ေဆာင္သီအိုရီ (Impersonation Theory)
ဤသီအိုရီက ခရစ္ေတာ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျပီး ကိုယ္ထင္ျပလာျခင္း၌ သူကုိယ္တုိင္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တစုံတေယာက္က သူ႕အစား သူေယာင္ေဆာင္ကာ ကုိယ္ထင္ျပလာျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တပည့္ေတာ္မ်ားက သူ႔ကို ခ်က္ခ်င္း မမွတ္မိရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ေျဖရွင္းခ်က္။ ။(က) တပည့္ေတာ္မ်ားကိုယ္တိုင္ ျပန္ရွင္မည္ကို မယုံၾကည္ေသာေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ သက္ေသမ်ားစြာ မျပခဲ့ပါက လြယ္လြယ္ယုံၾကည္မည္မဟုတ္။ ေသာမဆိုလွ်င္ ဒဏ္ရာေတာ္ကို ကိုယ္တိုင္ျမင္၊ ကိုယ္တိုင္ထိၾကည့္ျပီးမွ ယုံခဲ့သည္ (ေယာဟန္ ၂၀း၂၅၊၂၇ )။
(ခ) အေယာင္ေဆာင္သူအတြက္ လွံထိုးထားသည့္ နံေဖးဒဏ္ရာ၊ လက္ေျခထုတ္ခ်င္းခြင္းေဖါက္သည့္ သံမိႈရုိက္ထားရာ ဒဏ္ရာကို အတုလုပ္ဖို႔ရန္မျဖစ္ႏုိင္ပါ
(ဂ) တပည့္ေတာ္မ်ားက ကုိယ္ေတာ္ကို မမွတ္မိရျခင္းမွာ အလုံပိတ္ေသာ အိမ္ခန္းအတြင္း၌ပင္ ျဖတ္သန္း၀င္ႏိုင္ သည့္ ထေျမာက္ေသာ ခႏၶာ (သို႔ ) ဘုန္းၾကီးေသာ ခႏၶာေတာ္ျဖင့္ ၾကြလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ( ေယာဟန္ ၂၀း၁၉ )။ ထုိ႔အျပင္ ထိုသုိ႔မမွတ္ႏုိင္ေအာင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္က တမင္ရည္ရြယ္လ်က္ သူတို႔မ်က္စိခ်ဳပ ္ လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္
( လုကာ ၂၄း၁၆ )။
(ဃ)ခရစ္ေတာ္ေယရႈကို ျမင္ေသာသူမ်ားသည္ ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ သုံးႏွစ္တာ အတူရွိခဲ့သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေယရႈ၏ ရူပပိုင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ မည္သူကမွ် သူတို႔ကို အယုံသြင္းႏိုင္မည္မဟုတ္။
(င) အလုံပိတ္ေသာအခန္းအတြင္း သူတို႔အလယ္၌ ရုတ္တရက္ေပၚလာျခင္း၊ ဧေမာက္ခရီး၌ ရုတ္တရက္ ေပ်ာက္သြားျခင္း ( လုကာ ၂၄း၃၁ )၊ ေကာင္းကင္သို႔ တက္ၾကြေတာ္မူျခင္း ( း၅၁ )တု႔ိကို ေယရႈကိုယ္ေတာ္ တိုင္မွ လြဲ၍ မည္သည့္အေယာင္ေဆာင္ကမွ် ျပဳႏုိင္မည္မဟုတ္။
(၄) ၀ိညာဥ္ထေျမာက္သီအိုရီ (Spiritual Resurrection Theory)
ေယရႈခရစ္ထေျမာက္ျခင္းမွာ ခႏၶာအားျဖင့္မဟုတ္၊ ၀ိညာဥ္သာ ထေျမာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ခႏၶာမွာ ေျမၾကီးေပၚ၌ က်န္ခဲ့သည္ဟု ဤသီအိုရီက ဆိုသည္။
ေျဖရွင္းခ်က္။ ။ (က)ခရစ္ေတာ္၏ အုတ္ဂူသည္ ယေန႔ထိရွိေနေသာ္လည္း သမိုင္းမွာေရာ ယေန႔ထိပါ သူ႕ခႏၶာကိုယ္ ျပန္လည္ရွာေဖြတူးေဖာ္ေတြ႕ရွိျခင္းမ်ိဳးမရွိေတာ့ပါ။
(ခ) ထေျမာက္ျပီးေနာက္ပိုင္း ကိုယ္ေတာ္ကို ျမင္ၾက၊ ထိေတြ႕ၾကသည္။ ၀ိညာဥ္ဆုိလွ်င္ ထိုသို႔လုပ္၍ မရႏုိင္။
(ဂ) ထေျမာက္ျပီးေနာက္ပိုင္း မုန္႔ဖဲ့ျခင္း( လုကာ၂၄း၃၀ )၊ တပည့္ေတာ္မ်ားအတြက္ မီးပုံလုပ္ေပးျခင္း၊ ငါးကင္ႏွင့္ မုန္႔ ျပင္ေပးျခင္း တုိ႔ကိုလည္း ျပဳေတာ္မူခဲ့သည္( ေယာဟန္ ၂၁း၅-၁၄ )။ ၀ိညာဥ္ဆုိလွ်င္ ထိုသို႔လုပ္၍ မရႏုိင္။
(ဃ) ထေျမာက္ေသာ ခႏၶာေတာ္သည္ သာမန္ထက္ ထူးကဲမႈမ်ားစြာ ရွိေသာ္လည္း ၀ိညာဥ္မဟုတ္၊ အသြင္ေျပာင္းေသာ ခႏၶာျဖစ္သည္ ( ၁ ေကာ ၁၅း၄၂-၄၄၊ ဖိလိ ၃း၂၁ )။
ထိုသီအိုရီမ်ားအျပင္ အေလာင္းခိုးသီအိုရီ (Theft Theory) ႏွင့္ သခ်ႋဳင္းမွားသီအိုရီ ( Unknown Tomb Theory ) မ်ားလည္း ရွိသည္။ ခရစ္ေတာ္အေလာင္းကို တပည့္ေတာ္မ်ားက ခိုးသည္ဟူေသာ သီအိုရီမွာ ခရစ္ေတာ္ထေျမာက္သည့္ေန႔တြင္ပင္ ေပၚေပါက္လာေသာသီအိုရီျဖစ္ျပီး ထိုေခတ္ဘာသာေရးဆရာမ်ား၏ ေယရႈအေၾကာင္း ဇာတ္ေဖ်ာက္ရန္ ၾကိဳးစားျခင္းတစ္ခုသာျဖစ္သည္ ( မႆဲ ၂၈း၁၁-၁၅ )။ ထေျမာက္ေတာ္မူသည့္ နံနက္၌ သခ်ႋဳင္းသို႔သြားေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိုးမလင္းေသးေသာေၾကာင့္ သခ်ႋဳင္းမွားၾကသည္ဟူေသာ သီအိုရီမွာ သခ်ႋဳင္းကို ေနာက္တခါ ေသခ်ာေအာင္ ျပန္ၾကည့္ေသာ တပည့္ေတာ္ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို လ်စ္လ်ဴရႈထားပုံရသည္( ေယာဟန္ ၂၀း၁-၈ )။
နိဂုံးခ်ဳပ္ေသာ္၊ လူ႔ဥာဏ္အားျဖင့္ ဆုံးျဖတ္၍ ယုတၱိရွိမွသာ လက္ခံတတ္ေသာသူတို႔သည္ က်မ္းစကား ယုတၱိမရွိေၾကာင္း သက္ေသျပရန္ ၾကိဳးစားရာတြင္ ယုတၱိမရွိေသာ ဇာတ္လမ္းမ်ားကိုသာ ျပန္အသုံးျပဳ သြားၾကသည္။

ခရစ္ေတာ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သီအုိရီအလြဲမ်ား
(1)

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...