0

ဒီရက်ပိုင်း မေတ္တာ ဖြင့် ဖြေရှင်းပေးခဲ့သော အကြောင်းအရာများ အနှစ်ချုပ်။ Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi

 
ဒီရက်ပိုင်း မေတ္တာ ဖြင့် ဖြေရှင်းပေးခဲ့သော အကြောင်းအရာများ အနှစ်ချုပ်။

Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
ကျောက်ကွင်း။ တိဘက် ။ ဓမ္မ စသဖြင့်

ကိုဗစ်က သေပြီးသချိုင်းအထိသာ။ မုသာတရားက သေပြီး ငရဲပို့ပါလိမ့်မည်။
မေတ္တာ ဖြင့် -

၁. အပြုသဘောနှင့်သာ ၁၉၃၆ တွင် ဘာသာရေး ဆွေးနွေးခဲ့ကြသည်ကို ၁၉၆၀ တွင် လိုရာပြန်ဆွဲရေးသားထားသော ကျောက်ကွင်းဝါဒပြိုင်ပွဲ။
၂. ဓမ္မ ဆိုသောစကားက ဘယ်က။ ဘာလဲ။
၃. အေဒီ ၃၀ တွင်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော ယေရှုက အေဒီ ၇၀၀ ကျော်မှ တည်ထောင်သော တိဘက်တိုင်းပြည်တွင် ပညာသွားသင်သော အကြောင်း

၁. ကျောက်ကွင်းဝါဒပြိုင်ပွဲ အနှစ်ချုပ်ပါ။

ကျောက်ကွင်းဝါဒပြိုင်ပွဲပါ အကြောင်းအရာ အနှစ်ချုပ်ကို ဖေါ်ပြပေးရပါက ကျောက်ကွင်း ရွာလေးတွင် ရွာလူကြီးသည် ဗုဒ္ဓဘာသာ၀င်ဖြစ်ပြီး ဇနီးဖြစ်သူမှာ ခရစ်ယာန် ဘာသာ၀င်ဖြစ်ပါသည်။ တစ်နေ့ လင်မယားခြင်း ဘာသာရေးဆွေးနွေးရမှ အဖြေမရ နိုင်ပဲ ရွာတွင်းရှိ ဘုန်းကြီးနှင့် သင်းအုပ်ဆရာအထိ ဆွေးနွေးဖို့ ဖြစ်လာသည်။ ထို့နောက် ရွာတွင်းရှိ ခရစ်ယာန်များက မိမိပြည်တွင်းရှိ အကောင်းဆုံး ဆရာကို ခေါ်ယူ ဆွေးနွေးစေရန်နှင့် ဗုဒ္ဓဘာသာဘက်မှလည်း အတော်ဆုံး ဘုန်းကြီး တစ်ပါးပါးကို ပင့်ဖိတ်ဆွေးနွေးစေဖို့ သဘောတူခဲ့သည်။ ထိုအတိုင်း ခရစ်ယာန်ဘက်မှ ဦးသာဒင်၊ ဗုဒ္ဓဘာသာဘက်မှ သျှင်ဥက္ကဌက ဆွေးနွေးခဲ့ကြပါသည်။ ၁၉၃၆ ခုနှစ်တွင် အမှန်တကယ်အကြီးအကြယ်ဖြစ်ခဲ့ပြီး အပြုသဘော နှင့် ဆွေးနွေးလျက် ပြီးဆုံးခဲ့ခြင်းသာလျှင်ဖြစ်ပါသည်။ ၁၉၆၀ ခန့်မှ သခင်မြတ်ဆိုင်က ထိုအကြောင်းအရာကို ပြန်လည်ရေးသားစာအုပ်ထုတ်ခဲ့ပြီး ၄င်းစာအုပ်ပါအတိုင်း ဘာသာကူးပြောင်းသွားကြသည် ဆိုသည့်တိုင် မဖြစ်ခဲ့ပါ။

ကျောက်ကွင်းဝါဒပြိုင်ပွဲအား ပြန်လည်သုံးသပ်ခြင်း

ရှင်ဥက္ကဌဝါဒသည် ယနေ့ထေရဝါဒ မြန်မာနိုင်ငံတော်တွင် တရားဝင် ငြင်းပယ်ခြင်း ခံရပြီးဖြစ်သကဲ့သို့ ရှင်ဥက္ကဌကိုလည်း လူလိမ်စာရင်းသွင်းထားပြီး ဖြစ်သည်ကို ဦးစွာဖေါ်ပြလိုပါသည်။ သို့သော် ၄င်း၏ လုပ်ကြံ ဖေါ်ပြရေးသားမှုတို့ကို လေ့လာနိုင်ရန်အတွက် အနှစ်ချုပ်ဖြေရှင်းချက်ကို ဖေါ်ပြပေးလိုပါသည်။ အဘယ်ကြောင့် ဆိုသော် ခရစ်ယာန်တို့ ရှုံးနိမ့်သွားသည် ဆိုသည့် ကျောက်ကွင်းဝါဒပြိုင်ပွဲ စာအုပ်မှာ ယနေ့ လူတို့လက်ထဲ အတော်ရောက်ရှိနေပြီး အင်တာနက် စာမျက်နှာများတွင်လည်း ပြည့်နှက် နေသောကြောင့် ယနေ့ ယုံကြည် သူများ သိထားဖို့ရန် လိုအပ်ပါသည်။
ထိုဝါဒ ပြိုင်ပွဲမှာ ဖြစ်ခဲ့သည်မှန်သော်လည်း အပြုသဘောဖြင့် အပြန်အလှန်ဆွေးနွေးလျက် ပြီးဆုံး ခဲ့ခြင်း သာလျှင်ဖြစ်ကြောင်း သိရပါသည်။ ဘာသာပြောင်းသွားကြသည် ဆိုသည့်တိုင် မကြီးကျယ်ခဲ့ပါ။ ထိုဝါဒပြိုင်ပွဲကို အစပြုဖြစ်ပေါ်စေခဲ့သော ရွာသူကြီးဦးလှောင်၏ မြစ်ဖြစ်သူ ဆရာကျော်ကျော်မိုးမှာ ယနေ့ ခရစ်ယာန် စာဟောဆရာတော်ကြီးတစ်ပါးအဖြစ် အောင်ပင်လယ်သာသနာနယ်တွင် အမှုတော်ဆောင်လျက် ရှိနေပါသည်။

ထိုစာအုပ်ပါအကြောင်းအရာတို့ကို သုံးသပ်ကြည့်ပါက -
၁) ၄င်းဆွေးနွေးပွဲတွင် အပြန်အလှန်ဆွေးနွေးရန် စည်းကမ်းချက်ရှိသော်လည်း ညနေပိုင်းတွင် တစ်ဖက်တည်းမှ ဆွေးနွေးချက်များကိုသာဖေါ်ပြထားကာ အချိန်မရှိတော့ကြောင်းကို အကြောင်းပြလျက် ချေပမှု မပါရှိသော တစ်ဖက်သတ် ဆွေးနွေးထားသည့် မမျှတမှု၊
၂) သမ္မာကျမ်းစာကို ခေတ်အဆက်ဆက်ပြုပြင်ရေးသားထားသည်ဟု မဟုတ်မမှန် ဝေဖန်ရိုးစွပ်ထားမှု၊
၃) ဘုရားသည် ရက်စက်သောဘုရား၊ ချစ်ခြင်းမေတ္တာကင်းမဲ့သောဘုရား ဖြစ်ကြောင်း သမ္မာကျမ်းစာပါ ဘုရား၏ စီရင်ခြင်းများတို့ကို ဖေါ်ပြပြီး ဝေဖန်ခဲ့ရုံမျှမက ဘုရားကရက်စက်သည့်အတွက် ခရစ်ယာန်များလည်း ရက်စက်ကြောင်း မကောင်းသည့် ခရစ်ယာန်များတို့၏သမိုင်းအချို့တို့ကို ထောက်ပြကာ ဝေဖန်ထားသည့် သဘောထား သေးသိမ်မှု၊
၄) ကမ္ဘာကိုကြေညာမည့် ဘာသာကြီးတစ်ခုလုံးနှင့် ဆိုင်သော ဝေဖန်မှုကို ပြုလုပ်လိုသော်လည်း အရေးကြီးသည့် ကျမ်းစာကို ဖေါ်ပြရာတွင် ကြီးမားသောလွဲမှားမှု ဖြင့် အစပြုခဲ့ပါသည်။ အစအဦး၌ဘုရားက ကောင်းကင်နှင့် မြေကြီးကို ဖန်ဆင်း တော်မူပြီး ပထမနေ့မှာ အလင်းနှင့်အမှောင်ကို ဖန်ဆင်းထားသည်ဟု ကျမ်းစာ၌ ဖေါ်ပြထား သော်လည်း ပထမနေ့တွင် ဘုရားက ကောင်းကင်နှင့် မြေကြီးကိုဖန်ဆင်းသည်ဟု ဖေါ်ပြထားမှု၊
၅) သမ္မာကျမ်းစာ တော်မြတ်တွင် ကမ္ဘာအဆက်ဆက်၏ ဘုရားဟု ဖေါ်ပြထားသလို၊ မူလကမ္ဘာ၊ စာတန်ကြောင့် ပျက်စီးသွားသောကမ္ဘာနှင့် ပြန်လည်ပြုပြင် ဖန်ဆင်းထားသော ကမ္ဘာအဖြစ် ဖေါ်ပြထား သော်လည်း ၊ ကျမ်းစာအရ ကမ္ဘာကြီး၏သက်တမ်းမှာ နှစ်ပေါင်း ၆၀ဝ၀ ခန့်သာ ရှိသေးသည်ဟု ကျမ်းစာကို နားမလည်သော ဗဟုသုတအားနည်းမှု၊
၆) ဗျာဒိတ်ကျမ်းရှိကျမ်းပိုဒ် (၁း၁၄-၁၆) အထိဖေါ်ပြပြီး ဘုရား၏ပုံသဏ္ဍာန်ကို ကြောက်မက်ဖွယ် ကောင်းကြောင်း ကဲ့ရဲ့ကာ ထိုကျမ်းကို တဆက်တည်း အနက်ဖွင့်ထားသည့် မီးခွက်ခုနှစ်လုံးသည် အသင်းတော် ခုနှစ်ပါးဖြစ်၏ ဆိုသည့် အခန်းငယ် (၁၇-၂၀) ကို ဆက်လက်ဖေါ်မပြပဲ ချန်လှပ်ထားခဲ့သည့် မရိုးသားမှု၊
ရ) လူပုဂ္ဂိုလ်တစ်ဦး၏ ပြုခဲ့သောအမှုနှင့် အဆိုအမိန့်တို့ထက် မွေးနေ့ကို အတိအကျသိပါမှ အသိအမှတ် ပြုနိုင်မည်ဟူသော အမြင်ကျဉ်းမြောင်းမှုတို့ဖြစ်ပါသည်။

အသေးစိတ်သိရှိလိုပါက
အလင်းကိုဆောင်မည့် မေးခွန်းများ page တွင်လေ့လာနိုင်ပါသည်။

၂. ဓမ္မ ဆိုသည်မှာ -

(၁) ဓမ္မဆိုသောစကားသည် ဘယ်ဘာသာရဲ့ Language လဲ?
(၂) ဓမ္မဆိုတဲ့ ဝေါဟာရရဲ့ အဓိပ္ပါယ်က ဘာလဲ? ဟု
မိတ်ဆွေတစ်ဦးက ထပ်ဆင့်၍ မေးလာလို့ အနှစ်ချုပ်ကို ဗဟုသုတရရန် မေတ္တာဖြင့် ဖြေပေးလိုပါတယ်...
(ဘာသာတစ်ခု၏ ကိုယ်ပိုင်စကားလုံးကို အခြားဘာသာက ယူသုံးသည်ဟု ဆိုခြင်း)

(၁) ဓမ္မဆိုတာ ပါဠိ (သို့) မဂဓ (Magadhan) ဆိုသည့်ဟင်ဒီအခေါ်အဝေါ် ဘာသာစကားက ဖြစ်သည်။
- အန္ဒိယတိုက်ငယ်အတွင်းရှိ (ဘီစီ ၅၀၀ နှင့် အေဒီ ၁၀၀) တွင် ထွန်းကားခဲ့သော အလယ်အင်ဒို အာရိယန်တို့ မှဆင်းသက်လာသည့် တိုင်းရင်းသား လူမျိုးတို့၏မိခင်ဘာစကားဖြစ်သည်။
- ထိုဘာသာစကားဖြင့်ရေးသားထားသောစာပေများကို အာသောကမင်းလက်ထက် ကျောက်စာများတွင်တွေ့ရသည်။ ( ဘီစီ ၃၀၀ -၂၃၂) ၊
- အာသောကလက်ထက်တွင် အိန္ဒိယ၌ ဒေသန္တရဘာသာစကားများစွာရှိနေရာ ပါဠိ ဘာသာစကားကို ဘုံစကားအနေဖြင့်သုံးနိုင်ရန်ကြိုးစားခဲ့ကြသည်ဟု ဘာသာဗေဒ ပညာရှင်များကဆိုကြသည်။
- အိန္ဒိယနှင့် နီပေါနယ်စပ်အနီးပွင့်သော ဗုဒ္ဓကိုယ်တိုင်လည်း ထိုစကားကို ပြောဆိုခဲ့သည်ဟု ယူဆကြသည်။ ဗုဒ္ဓသည် ကျမ်းတစ်လုံးမှ မရေးခဲ့ပဲ ဗုဒ္ဓလွန်ပြီး ၄၅၈ ခန့်မှ ပါဌိလို သီရိလကာ်တွင် ပြုစုခဲ့ကြသောကြောင့် ဖြစ်သည်။
- သို့သော် ယခုအခါ သုံးစွဲသူမရှိသလောက် ကွယ်ပျောက်လု ဖြစ်နေသည်။
- မြန်မာ သီရိလကာ် လာအို ကမ္ဘောဒီးယား ထိုင်း အစရှိသည့် ထေရဝါဒ ထွန်းကားရာ နိုင်ငံများတွင်သာ ဗုဒ္ဓစာပေအဖြစ် အသုံးပြုနေသည်။
- ပါဌိဘာသာစကားသည် ဗုဒ္ဓ၏ ကိုယ်ပိုင်စကားမဟုတ်သလို ထိုဒေသတွင် အသုံးများသော စကားကိုသာ သုံးခဲ့သလို သမ္မာကျမ်း၏ မူရင်းဘာသာစကားသည် ခရစ်ယာန်တို့သာ သုံးရမည့် ကိုယ်ပိုင် စာပေမဟုတ်ပဲ ထိုအချိန် ထိုဒေသသုံး ဟေဗြဲနှင့် ဂရိဘာသာစာပေတို့ကို အသုံးပြုခဲ့ခြင်း ဖြစ်ပါသည်။
ထို့ကြောင့် -
ဘာသာတရားတို့မှာ ကိုယ်ပိုင် စာပေမရှိသလို -
ပြည်တွင်းဖြစ် ကိုယ်ပိုင် ဘုရားလည်း မရှိကြပါ။
ပြည်ပမှ ပင့်ဆောင်လာကြသော နိုင်ငံခြား ဘုရားများသာရှိရာ လွတ်လပ်စွာ ရွေးချယ် ကိုးကွယ်နိုင်ကြပါသည်။

(၂) ဓမ္မ ဆိုတဲ့အဓိပ္ပါယ်ကတော့ တရားပေါ့။ တရားဆိုတာရဲ့ ဆန့်ကျင်ဘက်က မတရားပေါ့။ ဓမ္မဆရာ ဆိုရင် တရားကိုသာ ဝေမျှရမည် မဟုတ်ပါလား။
ဓမ္မဆရာက တရားပြ ရရင်တော့ ဘာသာတရားအားလုံးကောင်းသော်လည်း ပြဿနာက လူသည် မိမိကိုးကွယ်ယုံကြည်ရာ ဘာသာတရား၏စံကို မှီအောင် မ ည်သည့်လူသားမှ မလိုက်နိုင်ကြ။ ထို့ကြောင့် တရားလည်းပေး၍ အပယ်ငရဲမှ ကယ်တင်သော ဘုရားကို ရှာဖွေ ကိုးကွယ်သင့်ပါသည်။

ဘာသာတရားတိုင်းမှာ အားနည်းသူ အားသာသူရှိသလို အားနည်းသည့် ဘုန်းကြီးနှင့် အားသာသောဓမ္မဆရာများလည်း ရှိတတ်ကြပါသည်။ ဓမ္မဆရာတစ်ဦး၏ အားနည်းချက်ဖြင့် တရားတစ်ခုလုံးကို ငြင်းပယ်ပြီး ဘ၀အဆုံးခံမည်ဆိုလျှင်တော့ မထိုက်တန်ပါ။

မှန်သောဘုရားက ငါမှတစ်ပါး အခြားဘုရားမကိုးကွယ်ရဟုဆိုပါသည်။ အတ္တဆန်သော ဘုရားဟု ဆိုက - အရွယ်မရောက်သေးသော ကလေးတစ်ဦးက မိမိဖခင်သည် ယောက်ျားဖြစ်၍ ယောက်ျားလေးတွေမြင်တိုင်း အဖေလို့လိုက်ခေါ်နေရင် ဖခင်အစစ်က အဘယ်သို့ ပညတ်မည်နည်း။ ငါမှတစ်ပါးအခြားသောယောက်ျားတို့ကို အဖေလို့မခေါ်ရ။

သို့သော် ထိုပညတ်တစ်ချက်ကိုပင် လူတို့မလိုက်နိုင်ကြပါ။ လူကိုနိုင်သောအရာသည် လူ၏ သခင်ပင်ဖြစ်ပါသည်။ ဥပမာ - ယောက်ျားလေးများ ည နှစ်နာရီလောက် ဘောလုံးပွဲထကြည့်သလို ဘုရားကိုတော့ ထိုအချိန် ထပြီး မကိုးကွယ်တတ်ကြ။ အမျိုးသမီးများ ကိုရီယားကားကို တနေကုန်ကြည့်နိုင်သော်လည်း တစ်နာရီမျှ ဘုရားကို အချိန်ပေး မကိုးကွယ်တတ်ကြ။

ဦးကျော်သူကတော့ သချိုင်းအထိလူသားခြင်း ထားသောမေတ္တာဖြင့် အခမဲ့ ပို့ပေးသလို
သချိုင်းဟိုဘက် အိုနာသေခြင်းကင်းရာဘုံကိုလည်း လူသားတိုင်းကို ဖန်ဆင်းသောအရှင်က သက်စွန့်မေတ္တာဖြင့် အခမဲ့ ပို့ပေးနေပါသည်။
တရားလည်းပေး၍ ငရဲမှကယ်တင်သောဘုရားကို ရှာပါ။

၃. သခင်ယေရှုနှင့် တိဘက်

တိဘက်တိုင်းပြည်ကို ဘုရင်ဆရိုကျန်းက အေဒီ ၇၀၀ ကျော်မှ စတင်တည်ထောင်ပါသည်။
စာရွက်ကို အေဒီ ၂၀၀ မှ ကမ္ဘာ ကစတင်အသုံးပြုတာပါ။
တရားသဘောကလည်း လုံးဝဆန့်ကျင်ဘက်ဖြစ်နေပါသည်။
ယေရှု အေဒီ ၃၀ က ဖန်ဆင်းရှင်။ အကျင့် အားဖြင့်သာမရနိုင်။ နောက်ဆုံး ထာဝရအသက်ကိုရမည်ဟုဆိုခဲ့ပါသည်။

၄. စာရေးဆရာ ဆန်းလွင်က သေခြင်းအကြောင်းကို မေးထားပါသည်။
မည်သည့်ဘာသာတရားမှမရှိမှီ အပြစ်တရား နှင့် သေခြင်းတရားက လောကတွင် အရင်ရှိနှင့်ပြီ ဖြစ်သည်။ ဘယ်လိုရောက်လာပါသလဲ?

Shwe Pay

ဒီရက္ပိုင္း ေမတၱာ ျဖင့္ ေျဖရွင္းေပးခဲ့ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား အႏွစ္ခ်ဳပ္။
Reshare #9Dan Unicode & Zawgyi
ေက်ာက္ကြင္း။ တိဘက္ ။ ဓမၼ စသျဖင့္

ကိုဗစ္က ေသၿပီးသခ်ိဳင္းအထိသာ။ မုသာတရားက ေသၿပီး ငရဲပို႔ပါလိမ့္မည္။
ေမတၱာ ျဖင့္ -

၁. အျပဳသေဘာႏွင့္သာ ၁၉၃၆ တြင္ ဘာသာေရး ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္ကို ၁၉၆၀ တြင္ လိုရာျပန္ဆြဲေရးသားထားေသာ ေက်ာက္ကြင္းဝါဒၿပိဳင္ပြဲ။
၂. ဓမၼ ဆိုေသာစကားက ဘယ္က။ ဘာလဲ။
၃. ေအဒီ ၃၀ တြင္ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ေယရႈက ေအဒီ ၇၀၀ ေက်ာ္မွ တည္ေထာင္ေသာ တိဘက္တိုင္းျပည္တြင္ ပညာသြားသင္ေသာ အေၾကာင္း

၁. ေက်ာက္ကြင္းဝါဒၿပိဳင္ပြဲ အႏွစ္ခ်ဳပ္ပါ။

ေက်ာက္ကြင္းဝါဒၿပိဳင္ပြဲပါ အေၾကာင္းအရာ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို ေဖၚျပေပးရပါက ေက်ာက္ကြင္း ႐ြာေလးတြင္ ႐ြာလူႀကီးသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ၿပီး ဇနီးျဖစ္သူမွာ ခရစ္ယာန္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႔ လင္မယားျခင္း ဘာသာေရးေဆြးေႏြးရမွ အေျဖမရ ႏိုင္ပဲ ႐ြာတြင္းရွိ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ သင္းအုပ္ဆရာအထိ ေဆြးေႏြးဖို႔ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေနာက္ ႐ြာတြင္းရွိ ခရစ္ယာန္မ်ားက မိမိျပည္တြင္းရွိ အေကာင္းဆုံး ဆရာကို ေခၚယူ ေဆြးေႏြးေစရန္ႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာဘက္မွလည္း အေတာ္ဆုံး ဘုန္းႀကီး တစ္ပါးပါးကို ပင့္ဖိတ္ေဆြးေႏြးေစဖို႔ သေဘာတူခဲ့သည္။ ထိုအတိုင္း ခရစ္ယာန္ဘက္မွ ဦးသာဒင္၊ ဗုဒၶဘာသာဘက္မွ သွ်င္ဥကၠဌက ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ ၁၉၃၆ ခုႏွစ္တြင္ အမွန္တကယ္အႀကီးအၾကယ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အျပဳသေဘာ ႏွင့္ ေဆြးေႏြးလ်က္ ၿပီးဆုံးခဲ့ျခင္းသာလွ်င္ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၆၀ ခန္႔မွ သခင္ျမတ္ဆိုင္က ထိုအေၾကာင္းအရာကို ျပန္လည္ေရးသားစာအုပ္ထုတ္ခဲ့ၿပီး ၄င္းစာအုပ္ပါအတိုင္း ဘာသာကူးေျပာင္းသြားၾကသည္ ဆိုသည့္တိုင္ မျဖစ္ခဲ့ပါ။

ေက်ာက္ကြင္းဝါဒၿပိဳင္ပြဲအား ျပန္လည္သုံးသပ္ျခင္း

ရွင္ဥကၠဌဝါဒသည္ ယေန႔ေထရဝါဒ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တရားဝင္ ျငင္းပယ္ျခင္း ခံရၿပီးျဖစ္သကဲ့သို႔ ရွင္ဥကၠဌကိုလည္း လူလိမ္စာရင္းသြင္းထားၿပီး ျဖစ္သည္ကို ဦးစြာေဖၚျပလိုပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၄င္း၏ လုပ္ႀကံ ေဖၚျပေရးသားမႈတို႔ကို ေလ့လာႏိုင္ရန္အတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေျဖရွင္းခ်က္ကို ေဖၚျပေပးလိုပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ခရစ္ယာန္တို႔ ရႈံးနိမ့္သြားသည္ ဆိုသည့္ ေက်ာက္ကြင္းဝါဒၿပိဳင္ပြဲ စာအုပ္မွာ ယေန႔ လူတို႔လက္ထဲ အေတာ္ေရာက္ရွိေနၿပီး အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္လည္း ျပည့္ႏွက္ ေနေသာေၾကာင့္ ယေန႔ ယုံၾကည္ သူမ်ား သိထားဖို႔ရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ထိုဝါဒ ၿပိဳင္ပြဲမွာ ျဖစ္ခဲ့သည္မွန္ေသာ္လည္း အျပဳသေဘာျဖင့္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးလ်က္ ၿပီးဆုံး ခဲ့ျခင္း သာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ဘာသာေျပာင္းသြားၾကသည္ ဆိုသည့္တိုင္ မႀကီးက်ယ္ခဲ့ပါ။ ထိုဝါဒၿပိဳင္ပြဲကို အစျပဳျဖစ္ေပၚေစခဲ့ေသာ ႐ြာသူႀကီးဦးေလွာင္၏ ျမစ္ျဖစ္သူ ဆရာေက်ာ္ေက်ာ္မိုးမွာ ယေန႔ ခရစ္ယာန္ စာေဟာဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးအျဖစ္ ေအာင္ပင္လယ္သာသနာနယ္တြင္ အမႈေတာ္ေဆာင္လ်က္ ရွိေနပါသည္။

ထိုစာအုပ္ပါအေၾကာင္းအရာတို႔ကို သုံးသပ္ၾကည့္ပါက -
၁) ၄င္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အျပန္အလွန္ေဆြးေႏြးရန္ စည္းကမ္းခ်က္ရွိေသာ္လည္း ညေနပိုင္းတြင္ တစ္ဖက္တည္းမွ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကိုသာေဖၚျပထားကာ အခ်ိန္မရွိေတာ့ေၾကာင္းကို အေၾကာင္းျပလ်က္ ေခ်ပမႈ မပါရွိေသာ တစ္ဖက္သတ္ ေဆြးေႏြးထားသည့္ မမွ်တမႈ၊
၂) သမၼာက်မ္းစာကို ေခတ္အဆက္ဆက္ျပဳျပင္ေရးသားထားသည္ဟု မဟုတ္မမွန္ ေဝဖန္႐ိုးစြပ္ထားမႈ၊
၃) ဘုရားသည္ ရက္စက္ေသာဘုရား၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကင္းမဲ့ေသာဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းစာပါ ဘုရား၏ စီရင္ျခင္းမ်ားတို႔ကို ေဖၚျပၿပီး ေဝဖန္ခဲ့႐ုံမွ်မက ဘုရားကရက္စက္သည့္အတြက္ ခရစ္ယာန္မ်ားလည္း ရက္စက္ေၾကာင္း မေကာင္းသည့္ ခရစ္ယာန္မ်ားတို႔၏သမိုင္းအခ်ိဳ႕တို႔ကို ေထာက္ျပကာ ေဝဖန္ထားသည့္ သေဘာထား ေသးသိမ္မႈ၊
၄) ကမာၻကိုေၾကညာမည့္ ဘာသာႀကီးတစ္ခုလုံးႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ေဝဖန္မႈကို ျပဳလုပ္လိုေသာ္လည္း အေရးႀကီးသည့္ က်မ္းစာကို ေဖၚျပရာတြင္ ႀကီးမားေသာလြဲမွားမႈ ျဖင့္ အစျပဳခဲ့ပါသည္။ အစအဦး၌ဘုရားက ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးကို ဖန္ဆင္း ေတာ္မူၿပီး ပထမေန႔မွာ အလင္းႏွင့္အေမွာင္ကို ဖန္ဆင္းထားသည္ဟု က်မ္းစာ၌ ေဖၚျပထား ေသာ္လည္း ပထမေန႔တြင္ ဘုရားက ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးကိုဖန္ဆင္းသည္ဟု ေဖၚျပထားမႈ၊
၅) သမၼာက်မ္းစာ ေတာ္ျမတ္တြင္ ကမာၻအဆက္ဆက္၏ ဘုရားဟု ေဖၚျပထားသလို၊ မူလကမာၻ၊ စာတန္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားေသာကမာၻႏွင့္ ျပန္လည္ျပဳျပင္ ဖန္ဆင္းထားေသာ ကမာၻအျဖစ္ ေဖၚျပထား ေသာ္လည္း ၊ က်မ္းစာအရ ကမာၻႀကီး၏သက္တမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ဝ၀ ခန္႔သာ ရွိေသးသည္ဟု က်မ္းစာကို နားမလည္ေသာ ဗဟုသုတအားနည္းမႈ၊
၆) ဗ်ာဒိတ္က်မ္းရွိက်မ္းပိုဒ္ (၁း၁၄-၁၆) အထိေဖၚျပၿပီး ဘုရား၏ပုံသ႑ာန္ကို ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္း ကဲ့ရဲ႕ကာ ထိုက်မ္းကို တဆက္တည္း အနက္ဖြင့္ထားသည့္ မီးခြက္ခုႏွစ္လုံးသည္ အသင္းေတာ္ ခုႏွစ္ပါးျဖစ္၏ ဆိုသည့္ အခန္းငယ္ (၁၇-၂၀) ကို ဆက္လက္ေဖၚမျပပဲ ခ်န္လွပ္ထားခဲ့သည့္ မ႐ိုးသားမႈ၊
ရ) လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ ျပဳခဲ့ေသာအမႈႏွင့္ အဆိုအမိန္႔တို႔ထက္ ေမြးေန႔ကို အတိအက်သိပါမွ အသိအမွတ္ ျပဳႏိုင္မည္ဟူေသာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းမႈတို႔ျဖစ္ပါသည္။

အေသးစိတ္သိရွိလိုပါက
အလင္းကိုေဆာင္မည့္ ေမးခြန္းမ်ား page တြင္ေလ့လာႏိုင္ပါသည္။

၂. ဓမၼ ဆိုသည္မွာ -

(၁) ဓမၼဆိုေသာစကားသည္ ဘယ္ဘာသာရဲ႕ Language လဲ?
(၂) ဓမၼဆိုတဲ့ ေဝါဟာရရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဘာလဲ? ဟု
မိတ္ေဆြတစ္ဦးက ထပ္ဆင့္၍ ေမးလာလို႔ အႏွစ္ခ်ဳပ္ကို ဗဟုသုတရရန္ ေမတၱာျဖင့္ ေျဖေပးလိုပါတယ္...
(ဘာသာတစ္ခု၏ ကိုယ္ပိုင္စကားလုံးကို အျခားဘာသာက ယူသုံးသည္ဟု ဆိုျခင္း)

(၁) ဓမၼဆိုတာ ပါဠိ (သို႔) မဂဓ (Magadhan) ဆိုသည့္ဟင္ဒီအေခၚအေဝၚ ဘာသာစကားက ျဖစ္သည္။
- အႏၵိယတိုက္ငယ္အတြင္းရွိ (ဘီစီ ၅၀၀ ႏွင့္ ေအဒီ ၁၀၀) တြင္ ထြန္းကားခဲ့ေသာ အလယ္အင္ဒို အာရိယန္တို႔ မွဆင္းသက္လာသည့္ တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတို႔၏မိခင္ဘာစကားျဖစ္သည္။
- ထိုဘာသာစကားျဖင့္ေရးသားထားေသာစာေပမ်ားကို အာေသာကမင္းလက္ထက္ ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ေတြ႕ရသည္။ ( ဘီစီ ၃၀၀ -၂၃၂) ၊
- အာေသာကလက္ထက္တြင္ အိႏၵိယ၌ ေဒသႏၲရဘာသာစကားမ်ားစြာရွိေနရာ ပါဠိ ဘာသာစကားကို ဘုံစကားအေနျဖင့္သုံးႏိုင္ရန္ႀကိဳးစားခဲ့ၾကသည္ဟု ဘာသာေဗဒ ပညာရွင္မ်ားကဆိုၾကသည္။
- အိႏၵိယႏွင့္ နီေပါနယ္စပ္အနီးပြင့္ေသာ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္လည္း ထိုစကားကို ေျပာဆိုခဲ့သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ဗုဒၶသည္ က်မ္းတစ္လုံးမွ မေရးခဲ့ပဲ ဗုဒၶလြန္ၿပီး ၄၅၈ ခန္႔မွ ပါဌိလို သီရိလကာ္တြင္ ျပဳစုခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
- သို႔ေသာ္ ယခုအခါ သုံးစြဲသူမရွိသေလာက္ ကြယ္ေပ်ာက္လု ျဖစ္ေနသည္။
- ျမန္မာ သီရိလကာ္ လာအို ကေမာၻဒီးယား ထိုင္း အစရွိသည့္ ေထရဝါဒ ထြန္းကားရာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္သာ ဗုဒၶစာေပအျဖစ္ အသုံးျပဳေနသည္။
- ပါဌိဘာသာစကားသည္ ဗုဒၶ၏ ကိုယ္ပိုင္စကားမဟုတ္သလို ထိုေဒသတြင္ အသုံးမ်ားေသာ စကားကိုသာ သုံးခဲ့သလို သမၼာက်မ္း၏ မူရင္းဘာသာစကားသည္ ခရစ္ယာန္တို႔သာ သုံးရမည့္ ကိုယ္ပိုင္ စာေပမဟုတ္ပဲ ထိုအခ်ိန္ ထိုေဒသသုံး ေဟၿဗဲႏွင့္ ဂရိဘာသာစာေပတို႔ကို အသုံးျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ -
ဘာသာတရားတို႔မွာ ကိုယ္ပိုင္ စာေပမရွိသလို -
ျပည္တြင္းျဖစ္ ကိုယ္ပိုင္ ဘုရားလည္း မရွိၾကပါ။
ျပည္ပမွ ပင့္ေဆာင္လာၾကေသာ ႏိုင္ငံျခား ဘုရားမ်ားသာရွိရာ လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္ ကိုးကြယ္ႏိုင္ၾကပါသည္။

(၂) ဓမၼ ဆိုတဲ့အဓိပၸါယ္ကေတာ့ တရားေပါ့။ တရားဆိုတာရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္က မတရားေပါ့။ ဓမၼဆရာ ဆိုရင္ တရားကိုသာ ေဝမွ်ရမည္ မဟုတ္ပါလား။
ဓမၼဆရာက တရားျပ ရရင္ေတာ့ ဘာသာတရားအားလုံးေကာင္းေသာ္လည္း ျပႆနာက လူသည္ မိမိကိုးကြယ္ယုံၾကည္ရာ ဘာသာတရား၏စံကို မွီေအာင္ မ ည္သည့္လူသားမွ မလိုက္ႏိုင္ၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားလည္းေပး၍ အပယ္ငရဲမွ ကယ္တင္ေသာ ဘုရားကို ရွာေဖြ ကိုးကြယ္သင့္ပါသည္။

ဘာသာတရားတိုင္းမွာ အားနည္းသူ အားသာသူရွိသလို အားနည္းသည့္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ အားသာေသာဓမၼဆရာမ်ားလည္း ရွိတတ္ၾကပါသည္။ ဓမၼဆရာတစ္ဦး၏ အားနည္းခ်က္ျဖင့္ တရားတစ္ခုလုံးကို ျငင္းပယ္ၿပီး ဘ၀အဆုံးခံမည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ မထိုက္တန္ပါ။

မွန္ေသာဘုရားက ငါမွတစ္ပါး အျခားဘုရားမကိုးကြယ္ရဟုဆိုပါသည္။ အတၱဆန္ေသာ ဘုရားဟု ဆိုက - အ႐ြယ္မေရာက္ေသးေသာ ကေလးတစ္ဦးက မိမိဖခင္သည္ ေယာက္်ားျဖစ္၍ ေယာက္်ားေလးေတြျမင္တိုင္း အေဖလို႔လိုက္ေခၚေနရင္ ဖခင္အစစ္က အဘယ္သို႔ ပညတ္မည္နည္း။ ငါမွတစ္ပါးအျခားေသာေယာက္်ားတို႔ကို အေဖလို႔မေခၚရ။

သို႔ေသာ္ ထိုပညတ္တစ္ခ်က္ကိုပင္ လူတို႔မလိုက္ႏိုင္ၾကပါ။ လူကိုႏိုင္ေသာအရာသည္ လူ၏ သခင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ - ေယာက္်ားေလးမ်ား ည ႏွစ္နာရီေလာက္ ေဘာလုံးပြဲထၾကည့္သလို ဘုရားကိုေတာ့ ထိုအခ်ိန္ ထၿပီး မကိုးကြယ္တတ္ၾက။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကိုရီယားကားကို တေနကုန္ၾကည့္ႏိုင္ေသာ္လည္း တစ္နာရီမွ် ဘုရားကို အခ်ိန္ေပး မကိုးကြယ္တတ္ၾက။

ဦးေက်ာ္သူကေတာ့ သခ်ိဳင္းအထိလူသားျခင္း ထားေသာေမတၱာျဖင့္ အခမဲ့ ပို႔ေပးသလို
သခ်ိဳင္းဟိုဘက္ အိုနာေသျခင္းကင္းရာဘုံကိုလည္း လူသားတိုင္းကို ဖန္ဆင္းေသာအရွင္က သက္စြန္႔ေမတၱာျဖင့္ အခမဲ့ ပို႔ေပးေနပါသည္။
တရားလည္းေပး၍ ငရဲမွကယ္တင္ေသာဘုရားကို ရွာပါ။

၃. သခင္ေယရႈႏွင့္ တိဘက္

တိဘက္တိုင္းျပည္ကို ဘုရင္ဆ႐ိုက်န္းက ေအဒီ ၇၀၀ ေက်ာ္မွ စတင္တည္ေထာင္ပါသည္။
စာ႐ြက္ကို ေအဒီ ၂၀၀ မွ ကမာၻ ကစတင္အသုံးျပဳတာပါ။
တရားသေဘာကလည္း လုံးဝဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနပါသည္။
ေယရႈ ေအဒီ ၃၀ က ဖန္ဆင္းရွင္။ အက်င့္ အားျဖင့္သာမရႏိုင္။ ေနာက္ဆုံး ထာဝရအသက္ကိုရမည္ဟုဆိုခဲ့ပါသည္။

၄. စာေရးဆရာ ဆန္းလြင္က ေသျခင္းအေၾကာင္းကို ေမးထားပါသည္။
မည္သည့္ဘာသာတရားမွမရွိမွီ အျပစ္တရား ႏွင့္ ေသျခင္းတရားက ေလာကတြင္ အရင္ရွိႏွင့္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ဘယ္လိုေရာက္လာပါသလဲ?

Shwe Pay

0 comments:

Post a Comment

Back to Top Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...