Unicode & Zawgyi Reshare-#9Dan ခရစ်တော်တိဘက်သွားပါသလား?
ခရစ်ယာန်ဘာသာ၏ ဘုရားရှင် ယေရှု ဘုရားသခင်သည် လူသားတိုင်း၏ အပြစ်တို့ကို ဆေးကြောရွေးနှုတ်ကယ်တင်ရန်အတွက် လွန်ခဲ့သော အနှစ် ၂၀၀၀ ကျော်က လူသားဇာတိအဖြစ် ခံယူကာ လူသားအဖြစ်မွေးဖွားလာခဲ့သည်။ သူ၏ ဘဝအသက်တာလမ်းကြောင်း ကို ခရစ်ယာန်တို့၏ သမ္မာကျမ်းစာတွင် အနည်းအကျဉ်းမျှသာ ဖော်ပြခဲ့သည်။ ထူးခြားမှု အနေဖြင့် သူ၏ ဘဝ ကို ၁၂ မှပြီး အသက် ၃၀ အထိ သမ္မာကျမ်းစာတွင် ဖော်ပြမှု မရှိ။ ယင်းသည် အများစုအတွက် စိတ်ဝင်စားစရာဖြစ်သော ၁၈ နှစ်တာကာလဖြစ်သည်။ ဝေဖန်ထောက်ပြလိုသူအတွက် ယင်းသည် ထောက်ပြစရာဖြစ်လာသည်။ ယေရှု သည် လူသားတို့၏ အပြစ်အလုံးစုံကို ဖြေလွှတ်ကယ်တင်ရန်ဆင်းသက်လာသူ ဘုရားမှန်ပါက ဤ မျှအဖိုးတန်သောနှစ်တို့တွင် မည်သည့်အရာကို ပြု လုပ်နေပါသနည်း? အချို့တို့က ယေရှု သည် တိဘက်သို့သွားပြီး ဗုဒ္ဓဘာသာ ကို သင်ယူသည်ဟူ၍ လည်းကောင်း အိန္ဒိယသို့သွားသည် ဂျပန်သို့သွားသည် အင်္ဂလန်သို့သွားသည် စသည်ဖြင့် အမျို းမျို းသုံးသပ်ဝေဖန်ကြလေသည်။ ထိုသို့သုံးသပ်ဝေဖန်ထောက်ပြမှုများတွင် တိဘက်သို့သွား၍ ဗုဒ္ဓဘာသာကိုသင်ယူသည်ဆိုသည်က လူအများစု စိတ်အဝင်စားဆုံးဖြစ်သောကြောင့် ယေရှု သည် တိဘက်သို့သွား၍ ဗုဒ္ဓဘာသာကိုသင့်ယူလေ့လာပြီး အမှန်တကယ် ရဟန်းဝတ်ခဲခြင်း ရှိမရှိကို ဤဆောင်းပါးတွင် အချက်အလက်များဖြင့် ဆွေးနွေးပေးသွားပါမည်။
(၁) သမိုင်းအထောက်အထားဖြင့် ရှင်းလင်းချက်
-ရန်ကုန်တက္ကသိုလ် သမိုင်းဋ္ဌာန၏ ဖော်ပြချက်အရ တိဘက်ပြည်သို့ ဗုဒ္ဓဘာသာရောက်ရှိချိန်သည် AD 647 ဖြစ်သည်ဟုသိရပါသည်။
-
ကမ္ဘာသိသမိုင်းပညာရှင် အိပ်ဂျီဝဲလ် ဆိုသူက ဗုဒ္ဓဘာသာသည် တိဘက်ပြည်သို့ AD 650 ဝန်းကျင်မှသာ ရောက်သည်ဟုဖော်ပြသည်။
-ခရစ္စမတ်မန်ရီဆိုသူ၏ ရေးသားချက်အရ တိဘက်ပြည်သို့ ဗုဒ္ဓဘာသာရောက်ရှိချိန်မှာ AD ၇ ရာစုအလယ်မှသာရောက်သည်ဖော်ပြပါသည်။
-
အထက်ပါဖော်ပြချက်များနှင် နှိုင်းယှဉ်ပါက ယေရှု သည် BC 4 တွင်မွေးဖွားသူဖြစ်ပြီး AD 30 တွင် ကောင်းကင်ဘုံသို့တက်ကြွသွားပြီဖြစ်သောကြောင့် ခရစ်တော် တက်ကြွပြီး နှစ်ပေါင်း ၆၀၀ ဝန်းကျင်ကြာမှသာ တိဘက်ဒေသသို့ဗုဒ္ဓဘာသာရောက်ရှိကြောင်း ထင်ရှားလေသည်။
(၂) ပထဝီအထောက်အထားဖြင့် ရှင်းလင်းချက်။
-တိဘက်နှင့် ယေရုရှလင်သည် မြေပုံပေါ်တွင် မိုင်ပေါင်း ၃၈၅၀ ရှိပါသည်။ ထိုခေတ်သွားနှုန်းအတိုင်းသာသွားပါက ဆယ်နှစ်ခန့်သွားရမည်ဖြစ်ပြီး အသွားအပြန်အနှစ် ၂၀ဤခန့်ကြာပါလိမ့်မည်။ တကယ်စဉ်းစားကြည့်တော့ အေဒီ-၃၀ ခုနှစ်ပတ်ဝန်းကျင်မှာ ခရီးလမ်းပန်းဟာ ခက်ခဲလှပါတယ်။ ခြေကျင်ခရီးကို ( အချို့က ဂိုးရစ်ခ် ဆိုသူအပြောကို ကိုးကားတတ်လို့ ဂိုးရစ်ခ်ရဲ့ အဆိုအရ လေးလကြာ ခရီးနှင်ပြီး) သွားတယ်ဆိုတာ ဖြစ်နိုင်စရာမရှိပါဘူး။ ယေရှု ပျောက်ဆုံးသည်မှာ ၁၈ နှစ်သာဖြစ်လေသည်။
အချို့က ကမ္ဘာကျော် ပိုးလမ်းမအတိုင်းသွားသည်ဟု ဆိုကြသောကြောင့် ပိုးလမ်းမမြေပုံကို ပါတပါတည်းဖော်ပြလိုက်ပါသည်။ တိဘက်သို့ရောက်မရောက် ဆင်ခြင်သုံးသပ်နိုင်ပါသည်။
(၃) ဘာသာရေးအထောက်အထား
ဘာသာရေးအထောက်အထားအနေဖြင့် ယေရှု သည်
ဂျု းဘာသာဝင်ဖြစ်သည်။ ဂျူ းဘာသာဝင်များသည် ဘာသာရေးပညတ်ချက်အရ ဝက်သားအပါအဝင် ခွါကွဲပြီး စားမြုံ့ပြန်သောအသားမှအပ အခြားသောအသားကို မစား( တရား၁၄:၆ )။ ထို့အတူ အသွေး စင်သော လည်လှီးအသားကိုသာစားသည် (ဝတ် ၃:၁၇)။ ထိုသို့မစားသောသူများထံ နှစ်ပေါင်းများစွာတပည့်ခံယူသည်မှာ သာ၍မဖြစ်နိုင်။
ထို့အတူ ယေရှု သာ တိဘက်ဒေသတွင် ဗုဒ္ဓဘာသာကို သင်ယူခဲ့ပါက သူသည် အနတ္တတရား သစ္စာလေးပါးကို ဟောပြောသွန်သင်ရပေမည်။ သို့သော် ယေရှု ၏ တရားတော်များ သည် အနတ္တတရားကို မဖော်ပြ။ မသွန်သင်သည့်အပြင် သံသရာကိုလည်း မဟောကြား။ သံသရာပြတ်ခြင်း အကြောင်းကိုလည်းမသွန်သင်ခဲ့ပါ။
ယေရှု ၏ သွန်သင်မှု များတွင် ဓမ္မဟောင်းကို အကြိမ်ပေါင်း ( ၂၇ ) ကြိမ်မျှ ကိုးကားခဲ့သော်လည်း ဗုဒ္ဓ၏ အနတ္တတရားနှင့် ပါတ်သက်သောအရာကိုမူ တစ်ကြိမ်တခါမျှ မှမကိုးကား။ယေရှု သာအမှန်တကယ်တိဘက်သို့သွားရောက်ခဲ့ပါက ဖန်ဆင်းရှင် တည်ရှိခြင်းနှင့်ပါတ်သက်ပြီး ငြင်းပါယ်သော ဗုဒ္ဓတရားတော်များနှင့်ဆန့်ကျင်ပြီး . . . သူသာလျင်ထာဝရ အသက်ရှင်နိုင်ရန်အတွက် အရေးပါသူဖြစ်သည်ဟူသောအောက်ပါ အစွန်းရောက် တရားများကို သော်လည်းကောင်း အာဏာရှင်ဆန်သော တရားစကားများကို သော်လည်းကောင်း ယေရှု သည် မဟောကြားသင့်ပေ။
မသဲ ၂၂:၃၂
ထိုမှတပါး သေလွန်သောသူတို့သည် ထမြောက်ခြင်းအရာမှာ၊ ဘုရားသခင်က၊ ငါသည် အာဗြဟံ၏ ဘုရား၊ ဣဇာက်၏ဘုရား၊ ယာကုပ်၏ဘုရားဖြစ်သည်ဟု သင်တို့အား မိန့်မြွက်တော်မူကြောင်းကို သင်တို့သည် မဘတ်ဘူးသလော။ ဘုရားသခင်သည် သေနေသောသူတို့၏ ဘုရားမဟုတ်၊ အသက်ရှင်သောသူတို့၏ ဘုရားဖြစ်တော်မူသည်ဟု မိန့်တော်မူ၏။
မသဲ ၂၈:၂၀
ငါသည် သင်တို့အား ပေးသမျှသော ပညတ်တော်တို့ကို စောင့်ရှောက်စေခြင်းငှါ ဆုံးမဩဝါဒပေးကြ လော့။ ငါသည်လည်း ကပ်ကမ္ဘာကုန်သည်တိုင်အောင် သင်တို့နှင့်အတူ အစဉ်မပြတ် ရှိသည်ဟု တပည့်တော်တို့ အား မိန့်တော်မူ၏။
ယော ၄:၂၆
ယေရှုကလည်း၊ သင်နှင့်စကားပြောသော ငါသည် မေရှိပင်ဖြစ်သည်ဟု မိန့်တော်မူ၏။
ယော၅:၃၀
ငါသည်ကိုယ်အလိုအလျောက် အဘယ်အမှုကိုမျှ မပြုနိုင်။ ငါသည် ကြားသည်အတိုင်း တရားစီရင်၏၊ ငါစီရင်ခြင်းသည်လည်း တရားတော်နှင့်ညီညွတ်၏။ အကြောင်းမူကား၊ ငါသည် ကိုယ်အလိုသို့မလိုက်၊ ငါ့ကို စေလွှတ်တော်မူသော ခမည်းတော်၏အလိုသို့လိုက်၏။
ယော၆:၃၅
ယေရှုကလည်း၊ ငါသည်အသက်မုန့်ဖြစ်၏။ ငါ့ထံသို့လာသောသူသည် နောက်တဖန် အဆာအမွတ် မခံရ။ ငါ့ကို ယုံကြည်သောသူသည် နောက်တဖန် ရေငတ်မခံရ။
ယော ၁၀:၃၀
ငါသည် ငါ့ခမည်းတော်နှင့်တလုံးတဝတည်းဖြစ်သည်ဟု မိန့်တော်မူ၏။
ယော ၁၁:၂၅
ယေရှုကလည်း၊ ငါသည် ထမြောက်ခြင်းအကြောင်း၊ အသက်ရှင်ခြင်းအကြောင်းဖြစ်၏။ ငါ့ကို ယုံကြည်သောသူသည် သေလွန်သော်လည်း ရှင်လိမ့်မည်။
ယော ၁၃:၁၄
ငါသည် သခင်ဖြစ်လျက်၊ အရှင်ဘုရားလည်းဖြစ်လျက်နှင့် သင်တို့၏ခြေကိုဆေးလျှင် သင်တို့သည် အချင်းချင်းတို့၏ခြေကို ဆေးရကြမည်။
နောက်တခုက ခရီးသွားမသွား ကြည့်တဲ့အခါ
မဿသဲ ၂း၂၃ အရခရစ်တော်ကိုနာဇရက်လူဟု ခေါ်ကြလတ္တံဟူသော ပရောဖက်တို့၏ နှုတ်ထွက်နှင့်အညီ နာဇရက်အမည်ရှိသော မြို့သို့ ရောက်၍ အမြဲနေလေ၏။
လု ၄း၁၆ တွင်မူ ကြီးပွားတော်မူရာ နာဇရက်မြို့သို့ ရောက်တော်မူလျှင် ....
စသည့် ခရစ်ဝင်ကျမ်းပါ စကားများသည် ခရစ်တော် အဘယ်မှမသွားကြောင်းကို ဖေါ်ပြထားပါတယ်။
(၄)ယဉ်ကျေးမှု အထောက်အထား
နာဇရက်မြို့မှာ (၁၈) နှစ်တိုင်တိုင် နေထိုင်ခဲ့သော ခရစ်တော် ဘာလုပ်နေသနည်း။ ဤမေးခွန်းမှာလည်း စိတ်ဝင်စားစရာဖြစ်ပါတယ်။ Rev .သိမ်းအုပ် ၏ (၁၈)နှစ် ပြဿနာစာစောင်ကလေးတွင်မူ (၁၈)နှစ်ကာလ သူဘာလုပ်နေသည်ကို ဓလေ့ထုံးတမ်းအမြင် Customary View မှ တင်ပြ Point out လုပ်ပါတယ်။ မာကု ၆း၃ မှာ သူသည် လက်သမားသားမဟုတ်လော၊ မာရိ၏သားမဟုတ်လော။ ယာကုပ်၊ ယောသေ၊ ရှိမုန် ... တို့၏ အစ်ကိုမဟုတ်လော ဟု ဖေါ်ပြထားပါတယ်။ အချက်များမှ ..
ယေရှုသည် လက်သမားသားဖြစ်သည်။ ယုဒထုံးစံ၌ သားသမီးတို့တွင် အကြီးဆုံးသောသားသည် မိမိဝါသနာပါရ ကြိုက်နှစ်သက်ရာ လုပ်ငန်းကို လုပ်ကိုင်ရွေးချယ်၍မပြုရ၊ ကြိုက်သည်ဖြစ်စေ၊ မကြိုက်သည်ဖြစ်စေ၊ ဝါသနာပါသည်ဖြစ်စေ၊ မပါသည်ဖြစ်စေ၊ ဖခင်၏ လုပ်ငန်းကို ဝိုင်းကူလုပ်ကိုင် သက်မွေးရသည်။ ကျန်သားသမီးများက မိမိစိတ်ကြိုက် နှစ်သက်ရာ၊ဝါသနာပါရာတို့ကို လွတ်လပ်စွာ ရွေးချယ်လုပ်ကိုင်ခွင့်ရကြသည်ကိုလည်းကောင်း၊ အသက်(၃၀)နှစ်မပြည့်မချင်း ဘာသာရေးဝင်ရောက် ဦးစီးခေါင်းဆောင်ပါဝင်လှုပ်ရှားခွင့်ပြုရိုးထုံးစံမရှိ၊ သဘာဝလည်းကျပါသည်။ အသက်(၃၀)ရှိမှ အတွေ့အကြုံရင့်ကျက်မှု၊ ဗဟုသုတစုံလင်မှုရှိပြီဖြစ်၍ ဘာသာရေးလုပ်ငန်းကို ဝင်ရောက်လုပ်ခွင်ပေးမြဲဖြစ်သည်ကို လည်းကောင်း....
ကောက်နုတ်၍ (၁၈)နှစ်ကာလသည် ခရစ်တော် နာဇရက်မြို့မှာပဲ လက်သမားလုပ်နေကြောင်း သက်သေထူခဲ့ပါတယ်။ H.E Dana က ယေရှုခရစ်တော်၏ ဖခင် ယောသပ်သည် ငယ်ရွယ်စဉ် ကွယ်လွန်ခဲ့သည်ဟု ဆိုသဖြင့် မိခင်၊မုဆိုးမနှင့် ညီ၊ညီမငယ်တို့အား (၁၈)နှစ်တိတိ လုပ်ကိုငကျွေးမွေးပြုစုခဲ့ကြောင်း ပြောဆိုသည်မှာ ယုတ္တိတန်လေသည်။
အကယ်၍ထိုအချိန်တွင် တိဗက်သို့ ယေရှုခရစ်တော်ရောက်နေပါက မုဆိုးမမိခင်အိုနှင့် ညီ၊ညီမငယ်များစွာတို့ ဘယ်လိုများ ဝအောင်စား၍၊ လှအောင်နေပါ့မလဲ၊ မိမိ မိသားစုအတွက် အလျင်ငြိမ်းအေးအောင် ဆောင်ရွက်ခဲ့သည်ကို မယုံနိုင်စရာမရှိပါ။
တကယ်တော့ ခရစ်တော် တိဗက်ကို မသွားပါဘူးဆိုတာနဲ့ ပြီးပြတ်ပါပြီ၊ သို့သော် စာရွက်ပေါင်း ၁၀၀ ပေါ်မှာ (၁၈)နှစ်အတွင်း အတွေ့အကြုံကို သက်သေခံထားတယ်ဆိုတဲ့ စာအုပ်၊ ဟေဗြဲဘာသာနဲ့ ရေးတဲ့မှတ်စု၊ ၁၉၂၅ခုနှစ်မှာ ဂိုးရစ်ခ် ဆိုတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်က ထုတ်ဝေခဲ့သည်ဟုလည်းဆိုကြပါတယ်။ပြသနာက စာအုပ်ကိုတော့ မည်သူမှမြင်ဖူးပါဘူး၊ ရှိတယ်ဆိုတာပဲ ကြားဖူးတာပါ။ သို့သော် ဒီအကြောင်းဟာ မမှန်နိုင်ပါ။ အဲဒီအချိန်မှာ စာရွက်မှ မပေါ်သေးပါ၊ စာရွက်၁၀၀ကို (AD-30) လောက်မှာ ဘယ်ကိုသွားရှာမလဲ ဆိုတာကစဉ်းစားစရာရှိပါတယ်။ ဆယ်တန်းစာတစ်ပိုဒ်မှာ
"Paper was invented in China at the begining of the second century A.D" တဲ့၊ တကယ်တော့ ဂိုးရစ်ခ်ဟာ ပါမောက္ခတစ်ဦးလို့ ဆိုပါတယ်။ ဘယ်လိုပါမေက္ခမျိုးလဲတော့ ကျွန်တော်တို့ မသိတာအမှန်.... .
Zawgyi & Unicode
ခရစ္ယာန္ဘာသာ၏ ဘုရားရွင္ ေယရွဳ ဘုရားသခင္သည္ လူသားတိုင္း၏ အျပစ္တို႔ကို ေဆးေၾကာေရြးႏွဳတ္ကယ္တင္ရန္အတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀၀၀ ေက်ာ္က လူသားဇာတိအျဖစ္ ခံယူကာ လူသားအျဖစ္ေမြးဖြားလာခ့ဲသည္။ သူ၏ ဘဝအသက္တာလမ္းေၾကာင္း ကို ခရစ္ယာန္တို႔၏ သမၼာက်မ္းစာတြင္ အနည္းအက်ဥ္းမ်ွသာ ေဖာ္ျပခ့ဲသည္။ ထူးျခားမွဳ အေနျဖင့္ သူ၏ ဘဝ ကို ၁၂ မွျပီး အသက္ ၃၀ အထိ သမၼာက်မ္းစာတြင္ ေဖာ္ျပမွဳ မရွိ။ ယင္းသည္ အမ်ားစုအတြက္ စိတ္ဝင္စားစရာျဖစ္ေသာ ၁၈ ႏွစ္တာကာလျဖစ္သည္။ ေဝဖန္ေထာက္ျပလိုသူအတြက္ ယင္းသည္ ေထာက္ျပစရာျဖစ္လာသည္။ ေယရွဳ သည္ လူသားတို႔၏ အျပစ္အလုံးစုံကို ေျဖလႊတ္ကယ္တင္ရန္ဆင္းသက္လာသူ ဘုရားမွန္ပါက ဤ မ်ွအဖိုးတန္ေသာႏွစ္တို႔တြင္ မည္သည့္အရာကို ျပဳ လုပ္ေနပါသနည္း? အခ်ိဳ႕တို႔က ေယရွဳ သည္ တိဘက္သို႔သြားျပီး ဗုဒၶဘာသာ ကို သင္ယူသည္ဟူ၍ လည္းေကာင္း အိႏၵိယသို႔သြားသည္ ဂ်ပန္သို႔သြားသည္ အဂၤလန္သို ့သြားသည္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳ းမ်ိဳ းသုံးသပ္ေဝဖန္ၾကေလသည္။ ထိုသို ့သုံးသပ္ေဝဖန္ေထာက္ျပမွဳမ်ားတြင္ တိဘက္သို႔သြား၍ ဗုဒၶဘာသာကိုသင္ယူသည္ဆိုသည္က လူအမ်ားစု စိတ္အဝင္စားဆုံးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေယရွဳ သည္ တိဘက္သို႔သြား၍ ဗုဒၶဘာသာကိုသင့္ယူေလ့လာျပီး အမွန္တကယ္ ရဟန္းဝတ္ခဲျခင္း ရွိမရွိကို ဤေဆာင္းပါးတြင္ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ ေဆြးေႏြးေပးသြားပါမည္။
(၁) သမိုင္းအေထာက္အထားျဖင့္ ရွင္းလင္းခ်က္
-ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမိုင္း႒ာန၏ ေဖာ္ျပခ်က္အရ တိဘက္ျပည္သို႔ ဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိခ်ိန္သည္ AD 647 ျဖစ္သည္ဟုသိရပါသည္။
-
ကမၻာသိသမိုင္းပညာရွင္ အိပ္ဂ်ီဝဲလ္ ဆိုသူက ဗုဒၶဘာသာသည္ တိဘက္ျပည္သို႔ AD 650 ဝန္းက်င္မွသာ ေရာက္သည္ဟုေဖာ္ျပသည္။
-ခရစၥမတ္မန္ရီဆိုသူ၏ ေရးသားခ်က္အရ တိဘက္ျပည္သို႔ ဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိခ်ိန္မွာ AD ၇ ရာစုအလယ္မွသာေရာက္သည္ေဖာ္ျပပါသည္။
-
အထက္ပါေဖာ္ျပခ်က္မ်ားႏွင္ ႏွိဳင္းယွဥ္ပါက ေယရွဳ သည္ BC 4 တြင္ေမြးဖြားသူျဖစ္ျပီး AD 30 တြင္ ေကာင္းကင္ဘုံသို႔တက္ၾကြသြားျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခရစ္ေတာ္ တက္ၾကြျပီး ႏွစ္ေပါင္း ၆၀၀ ဝန္းက်င္ၾကာမွသာ တိဘက္ေဒသသို႔ဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိေၾကာင္း ထင္ရွားေလသည္။
(၂) ပထဝီအေထာက္အထားျဖင့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
-တိဘက္ႏွင့္ ေယရုရွလင္သည္ ေျမပုံေပၚတြင္ မိုင္ေပါင္း ၃၈၅၀ ရွိပါသည္။ ထိုေခတ္သြားႏွဳန္းအတိုင္းသာသြားပါက ဆယ္ႏွစ္ခန္႔သြားရမည္ျဖစ္ျပီး အသြားအျပန္အႏွစ္ ၂၀ဤခန္႔ၾကာပါလိမ့္မည္။ တကယ္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ေအဒီ-၃၀ ခုႏွစ္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ခရီးလမ္းပန္းဟာ ခက္ခဲလွပါတယ္။ ေျခက်င္ခရီးကို ( အခ်ိဳ ႕က ဂိုးရစ္ခ္ ဆိုသူအေျပာကို ကိုးကားတတ္လို ့ ဂိုးရစ္ခ္ရဲ့ အဆိုအရ ေလးလၾကာ ခရီးႏွင္ျပီး) သြားတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္စရာမရွိပါဘူး။ ေယရွဳ ေပ်ာက္ဆုံးသည္မွာ ၁၈ ႏွစ္သာျဖစ္ေလသည္။
အခ်ိဳ႕က ကမၻာေက်ာ္ ပိုးလမ္းမအတိုင္းသြားသည္ဟု ဆိုၾကေသာေၾကာင့္ ပိုးလမ္းမေျမပုံကို ပါတပါတည္းေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ တိဘက္သို ့ေရာက္မေရာက္ ဆင္ျခင္သုံးသပ္နိုင္ပါသည္။
(၃) ဘာသာေရးအေထာက္အထား
ဘာသာေရးအေထာက္အထားအေနျဖင့္ ေယရွဳ သည္
ဂ်ဳ းဘာသာဝင္ျဖစ္သည္။ ဂ်ဴ းဘာသာဝင္မ်ားသည္ ဘာသာေရးပညတ္ခ်က္အရ ဝက္သားအပါအဝင္ ခြါကြဲျပီး စားျမံဳ႕ျပန္ေသာအသားမွအပ အျခားေသာအသားကို မစား( တရား၁၄:၆ )။ ထို႔အတူ အေသြး စင္ေသာ လည္လွီးအသားကိုသာစားသည္ (ဝတ္ ၃:၁၇)။ ထိုသို ့မစားေသာသူမ်ားထံ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတပည့္ခံယူသည္မွာ သာ၍မျဖစ္နိုင္။
ထို ့အတူ ေယရွဳ သာ တိဘက္ေဒသတြင္ ဗုဒၶဘာသာကို သင္ယူခ့ဲပါက သူသည္ အနတၱတရား သစၥာေလးပါးကို ေဟာေျပာသြန္သင္ရေပမည္။ သို ့ေသာ္ ေယရွဳ ၏ တရားေတာ္မ်ား သည္ အနတၱတရားကို မေဖာ္ျပ။ မသြန္သင္သည့္အျပင္ သံသရာကိုလည္း မေဟာၾကား။ သံသရာျပတ္ျခင္း အေၾကာင္းကိုလည္းမသြန္သင္ခ့ဲပါ။
ေယရွဳ ၏ သြန္သင္မွဳ မ်ားတြင္ ဓမၼေဟာင္းကို အႀကိမ္ေပါင္း ( ၂၇ ) ႀကိမ္မွ် ကိုးကားခ့ဲေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏ အနတၱတရားႏွင့္ ပါတ္သက္ေသာအရာကိုမူ တစ္ႀကိမ္တခါမ်ွ မွမကိုးကား။ေယရွဳ သာအမွန္တကယ္တိဘက္သို႔သြားေရာက္ခ့ဲပါက ဖန္ဆင္းရွင္ တည္ရွိျခင္းႏွင့္ပါတ္သက္ျပီး ျငင္းပါယ္ေသာ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားႏွင့္ဆန္ ့က်င္ျပီး . . . သူသာလ်င္ထာဝရ အသက္ရွင္နိုင္ရန္အတြက္ အေရးပါသူျဖစ္သည္ဟူေသာေအာက္ပါ အစြန္းေရာက္ တရားမ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း အာဏာရွင္ဆန္ေသာ တရားစကားမ်ားကို ေသာ္လည္းေကာင္း ေယရွဳ သည္ မေဟာၾကားသင့္ေပ။
မသဲ ၂၂:၃၂
ထိုမွတပါး ေသလြန္ေသာသူတို႔သည္ ထေျမာက္ျခင္းအရာမွာ၊ ဘုရားသခင္က၊ ငါသည္ အာျဗဟံ၏ ဘုရား၊ ဣဇာက္၏ဘုရား၊ ယာကုပ္၏ဘုရားျဖစ္သည္ဟု သင္တို႔အား မိန္႔ႁမြက္ေတာ္မူေၾကာင္းကို သင္တို႔သည္ မဘတ္ဘူးသေလာ။ ဘုရားသခင္သည္ ေသေနေသာသူတို႔၏ ဘုရားမဟုတ္၊ အသက္ရွင္ေသာသူတို႔၏ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
မသဲ ၂၈:၂၀
ငါသည္ သင္တို႔အား ေပးသမၽွေသာ ပညတ္ေတာ္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္းငွါ ဆုံးမဩဝါဒေပးၾက ေလာ့။ ငါသည္လည္း ကပ္ကမၻာကုန္သည္တိုင္ေအာင္ သင္တို႔ႏွင့္အတူ အစဥ္မျပတ္ ရွိသည္ဟု တပည့္ေတာ္တို႔ အား မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ေယာ ၄:၂၆
ေယရွုကလည္း၊ သင္ႏွင့္စကားေျပာေသာ ငါသည္ ေမရွိပင္ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ေယာ၅:၃၀
ငါသည္ကိုယ္အလိုအေလ်ာက္ အဘယ္အမွုကိုမၽွ မျပဳနိုင္။ ငါသည္ ၾကားသည္အတိုင္း တရားစီရင္၏၊ ငါစီရင္ျခင္းသည္လည္း တရားေတာ္ႏွင့္ညီညြတ္၏။ အေၾကာင္းမူကား၊ ငါသည္ ကိုယ္အလိုသို႔မလိုက္၊ ငါ့ကို ေစလႊတ္ေတာ္မူေသာ ခမည္းေတာ္၏အလိုသို႔လိုက္၏။
ေယာ၆:၃၅
ေယရွုကလည္း၊ ငါသည္အသက္မုန္႔ျဖစ္၏။ ငါ့ထံသို႔လာေသာသူသည္ ေနာက္တဖန္ အဆာအမြတ္ မခံရ။ ငါ့ကို ယုံၾကည္ေသာသူသည္ ေနာက္တဖန္ ေရငတ္မခံရ။
ေယာ ၁၀:၃၀
ငါသည္ ငါ့ခမည္းေတာ္ႏွင့္တလုံးတဝတည္းျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ေယာ ၁၁:၂၅
ေယရွုကလည္း၊ ငါသည္ ထေျမာက္ျခင္းအေၾကာင္း၊ အသက္ရွင္ျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္၏။ ငါ့ကို ယုံၾကည္ေသာသူသည္ ေသလြန္ေသာ္လည္း ရွင္လိမ့္မည္။
ေယာ ၁၃:၁၄
ငါသည္ သခင္ျဖစ္လ်က္၊ အရွင္ဘုရားလည္းျဖစ္လ်က္ႏွင့္ သင္တို႔၏ေျခကိုေဆးလၽွင္ သင္တို႔သည္ အခ်င္းခ်င္းတို႔၏ေျခကို ေဆးရၾကမည္။
ေနာက္တခုက ခရီးသြားမသြား ၾကည့္တ့ဲအခါ
မႆသဲ ၂း၂၃ အရခရစ္ေတာ္ကိုနာဇရက္လူဟု ေခၚၾကလတၱံဟူေသာ ပေရာဖက္တို႔၏ ႏႈတ္ထြက္ႏွင့္အညီ နာဇရက္အမည္ရွိေသာ ျမိဳ႔သို႔ ေရာက္၍ အျမဲေနေလ၏။
လု ၄း၁၆ တြင္မူ ၾကီးပြားေတာ္မူရာ နာဇရက္ျမိဳ႔သို႔ ေရာက္ေတာ္မူလွ်င္ ....
စသည့္ ခရစ္၀င္က်မ္းပါ စကားမ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ အဘယ္မွမသြားေၾကာင္းကို ေဖၚျပထားပါတယ္။
(၄)ယဥ္ေက်းမွဳ အေထာက္အထား
နာဇရက္ျမိဳ႔မွာ (၁၈) ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ခရစ္ေတာ္ ဘာလုပ္ေနသနည္း။ ဤေမးခြန္းမွာလည္း စိတ္၀င္စားစရာျဖစ္ပါတယ္။ Rev .သိမ္းအုပ္ ၏ (၁၈)ႏွစ္ ျပႆနာစာေစာင္ကေလးတြင္မူ (၁၈)ႏွစ္ကာလ သူဘာလုပ္ေနသည္ကို ဓေလ့ထံုးတမ္းအျမင္ Customary View မွ တင္ျပ Point out လုပ္ပါတယ္။ မာကု ၆း၃ မွာ သူသည္ လက္သမားသားမဟုတ္ေလာ၊ မာရိ၏သားမဟုတ္ေလာ။ ယာကုပ္၊ ေယာေသ၊ ရွိမုန္ ... တို႔၏ အစ္ကိုမဟုတ္ေလာ ဟု ေဖၚျပထားပါတယ္။ အခ်က္မ်ားမွ ..
ေယရႈသည္ လက္သမားသားျဖစ္သည္။ ယုဒထံုးစံ၌ သားသမီးတို႔တြင္ အၾကီးဆံုးေသာသားသည္ မိမိ၀ါသနာပါရ ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ လုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေရြးခ်ယ္၍မျပဳရ၊ ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ ၀ါသနာပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ၊ ဖခင္၏ လုပ္ငန္းကို ၀ိုင္းကူလုပ္ကိုင္ သက္ေမြးရသည္။ က်န္သားသမီးမ်ားက မိမိစိတ္ၾကိဳက္ ႏွစ္သက္ရာ၊၀ါသနာပါရာတို႔ကို လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရၾကသည္ကိုလည္းေကာင္း၊ အသက္(၃၀)ႏွစ္မျပည့္မခ်င္း ဘာသာေရး၀င္ေရာက္ ဦးစီးေခါင္းေဆာင္ပါ၀င္လႈပ္ရွားခြင့္ျပဳရိုးထံုးစံမရွိ၊ သဘာ၀လည္းက်ပါသည္။ အသက္(၃၀)ရွိမွ အေတြ႔အၾကံဳရင့္က်က္မႈ၊ ဗဟုသုတစံုလင္မႈရွိျပီျဖစ္၍ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းကို ၀င္ေရာက္လုပ္ခြင္ေပးျမဲျဖစ္သည္ကို လည္းေကာင္း....
ေကာက္ႏုတ္၍ (၁၈)ႏွစ္ကာလသည္ ခရစ္ေတာ္ နာဇရက္ျမိဳ႔မွာပဲ လက္သမားလုပ္ေနေၾကာင္း သက္ေသထူခဲ့ပါတယ္။ H.E Dana က ေယရႈခရစ္ေတာ္၏ ဖခင္ ေယာသပ္သည္ ငယ္ရြယ္စဥ္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ မိခင္၊မုဆိုးမႏွင့္ ညီ၊ညီမငယ္တို႔အား (၁၈)ႏွစ္တိတိ လုပ္ကိုငေကြ်းေမြးျပဳစုခဲ့ေၾကာင္း ေျပာဆိုသည္မွာ ယုတၱိတန္ေလသည္။
အကယ္၍ထိုအခ်ိန္တြင္ တိဗက္သို႔ ေယရႈခရစ္ေတာ္ေရာက္ေနပါက မုဆိုးမမိခင္အိုႏွင့္ ညီ၊ညီမငယ္မ်ားစြာတုိ႔ ဘယ္လိုမ်ား ၀ေအာင္စား၍၊ လွေအာင္ေနပါ့မလဲ၊ မိမိ မိသားစုအတြက္ အလ်င္ျငိမ္းေအးေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္ကို မယံုႏိုင္စရာမရွိပါ။
တကယ္ေတာ့ ခရစ္ေတာ္ တိဗက္ကို မသြားပါဘူးဆိုတာနဲ႔ ျပီးျပတ္ပါျပီ၊ သို႔ေသာ္ စာရြက္ေပါင္း ၁၀၀ ေပၚမွာ (၁၈)ႏွစ္အတြင္း အေတြ႔အၾကံဳကို သက္ေသခံထားတယ္ဆိုတဲ့ စာအုပ္၊ ေဟျဗဲဘာသာနဲ႔ ေရးတဲ့မွတ္စု၊ ၁၉၂၅ခုႏွစ္မွာ ဂိုးရစ္ခ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ထုတ္ေ၀ခဲ့သည္ဟုလည္းဆိုၾကပါတယ္။ျပသနာက စာအုပ္ကိုေတာ့ မည္သူမွျမင္ဖူးပါဘူး၊ ရွိတယ္ဆိုတာပဲ ၾကားဖူးတာပါ။ သို႔ေသာ္ ဒီအေၾကာင္းဟာ မမွန္ႏိုင္ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ စာရြက္မွ မေပၚေသးပါ၊ စာရြက္၁၀၀ကို (AD-30) ေလာက္မွာ ဘယ္ကိုသြားရွာမလဲ ဆိုတာကစဥ္းစားစရာရွိပါတယ္။ ဆယ္တန္းစာတစ္ပိုဒ္မွာ
"Paper was invented in China at the begining of the second century A.D" တဲ့၊ တကယ္ေတာ့ ဂိုးရစ္ခ္ဟာ ပါေမာကၡတစ္ဦးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘယ္လိုပါေမကၡမ်ိဳးလဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မသိတာအမွန္.... .
0 comments:
Post a Comment